ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Lloyd’s List: Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στις ναυπηγήσεις!

Στην πρώτη θέση ο Όμιλος Μαρινάκη!

Χορηγούμενο

Παραγγελίες για τη ναυπήγηση 74 πλοίων χωρητικότητας 5,2 εκατ. gross tonnage έβαλαν οι Έλληνες εφοπλιστές την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2023.

Σύμφωνα με ανάλυση της Lloyd’s List ότι οι παραγγελίες των Ελλήνων είναι αυξημένες κατά 80% σε όρους χωρητικότητας gross tonnage σε σύγρκιση με το 2022.

Στο επίκεντρο των παραγγελιών βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια. Συνολικά 38 δεξαμενόπλοια παρήγγειλαν οι Έλληνες το 2023, έναντι μόλις έξι την ίδια περίοδο πέρυσι.

Χορηγούμενο

Όσον αφορά τα φορτηγά πλοία οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 14 bulk carriers και 13 gas carriers μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου φέτος.

Το orderbook των Ελληνικών συμφερόντων εταιρειών

Ο Όμιλος Μαρινάκη

Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Όμιλος Μαρινάκη. Έχει παραγγελίες 29 πλοίων, χωρητικότητας 2,1 εκατ. gt. Τα πλοία αυτά περιλαμβάνουν έξι πλοία χωρητικότητας 1.800 teu χωρητικότητας και τέσσερα χωρητικότητας 2.782 teu πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν φέτος και το 2024 από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo.

Χορηγούμενο

Η εταιρεία πρόκειται να παραλάβει σύντομα το Buenaventura Express, το τελευταίο σε ένα σειρά 10 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.000 teu. που παραγγέλθηκαν από την Hyundai Samho το 2021.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία Capital του ομίλου Μαρινάκη Gas θυγατρική της Capital Gas διαθέτει επί του παρόντος 11 LNG δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 174.000 κ.μ. σε παραγγελία από την Hyundai Heavy Industries και Hyundai Samho.

Επιπλέον, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η η εταιρεία διαθέτει μία μονάδα μεσαίου βεληνεκούς, δύο LR2 και τέσσερα suezmaxes LNG διπλού καυσίμου, το τελευταίο ανατέθηκε τον Απρίλιο φέτος.

2. Ο Όμιλος Αγγελικούση

Όμιλος Αγγελικούση, με επικεφαλής την κ Μαρία Αγγελικούση, με 18 πλοία εκ των οποίων 14 LNG carriers, τέσσερα Suezmaxes κατανάλωσης διπλού καυσίμου και με την επιλογή για τη ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων. Το τμήμα δεξαμενόπλοιων από την κινεζική New Times Shipbuilding, τα οποία παραγγέλθηκαν τον Απρίλιο. Η εταιρεία έχει κανονίσει επίσης δικαιώματα προαίρεσης για ένα άλλες τέσσερις μονάδες suezmax στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος. σύμβαση ναυπήγησης.

Χορηγούμενο

Η Maran Tankers παρέλαβε επίσης τρία πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού φορτίου διπλού καυσίμου LNG νωρίτερα φέτος. Τα οποία αποτελούσαν μέρος ενός παραγγελίας τεσσάρων πλοίων από τη Samsung στις αρχές του 2021. Το τελευταίο πλοίο της σειράς, Maran Dione, αναμένεται να παραδοθεί μάλιστα τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

3. Ο Όμιλος Προκοπίου

Όμιλος Προκοπίου, με παραγγελίες για τη ναυπήγηση 12 LNG carriers. τα οποία βρίσκονται μάλιστα όλα υπό
ναυπήγηση από την Hyundai Heavy Industries για την Dynagas της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Το πρώτο πλοίο της σειράς των 200.000 κυβικών μέτρων χωρητικότητας – τα οποία είναι τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο – πρόκειται να παράδοση τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

4. Ο Γιώργος Οικονόμου

Ο Γιώργος Οικονόμου κατέχει το τέταρτο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών. Και μάλιστα πρόσφατα τοποθέτησε παραγγελίες για δύο πλοία χωρητικότητας 210.000 dwt newcastlemax bulk carriers στην Κίνα ναυπηγείο Cosco Shipping HI Yangzhou για παράδοση φέτος.

Χορηγούμενο

H Cardiff Gas διαθέτει μάλιστα τέσσερις μονάδες χωρητικότητας 174.000 κ.μ. δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου σε παραγγελία, με δύο το καθένα να είναι από την Daewoo και τη Samsung.

Το υπόλοιπο βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων περιλαμβάνει πέντε δεξαμενόπλοια LR2 και τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax. Τα οποία ναυπηγούνται από την κινεζικά ναυπηγεία. Έχει τέσσερα supramax φορτηγά με παράδοση το 2023.

5. Η Navios Group της Αγγελικής Φράγκου

Στην πέμπτη θέση της Navios Group της Αγγελικής Φράγκου είναι το βιβλίο παραγγελιών νέων ναυπηγήσεων επικεντρώνεται στο τομέα των containerships. Περιλαμβάνει μάλιστα τέσσερα μεσαίου μεγέθους πλοία διπλού καυσίμου LNG.

Τα πλοία χωρητικότητας 7.700 teu έχουν παραγγέλθηκαν με μακροχρόνια ναύλωση στη νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών HMM.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης 10 συμβατικά καύσιμα πλοία μεταφοράς 5.300 teu σε παραγγελία από κινεζικό ναυπηγείο. Τα οποία μάλιστα πρόκειται να παράδοση το 2024. Επιπλέον, η Navios διαθέτει τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2
στο βιβλίο παραγγελιών της, για τα οποία είχε συνάψει συμβόλαιο το περασμένο από την K Shipbuilding της Νότιας Κορέας.

6. Ο Όμιλος Τσάκου

Στην έκτη θέση είναι ο Όμιλος Τσάκου. Ο Όμιλος Τσάκου έχει μάλιστα σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία. Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα suttle tanker. Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Ποιοί ολοκληρώνουν τη ‘χρυσή’ δεκάδα της Lloyd’s List;

Τέλος, σύμφωνα με τη Lloyd’s List, τη δεκάδα στην κατάταξη των Ελλήνων με το μεγαλύτερο orderbook συμπληρώνουν οι Evalend Shipping, Danaos του δρ Ιωάννη Κούστα, Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου και η Metrostar του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Ο όμιλος Μαρινάκη ήταν μάλιστα η πρώτη ελληνική εταιρεία που τοποθέτησε πλοία με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων πλοία σε υπηρεσία, μετά την αγορά τεσσάρων μεταχειρισμένων, διπλού καυσίμου LNG aframax δεξαμενόπλοιων από τον στόλο της ρωσικής Sovcomflot.

Εκτός από τα δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου που έχουν παραγγείλει ο Μαρινάκης και το Αγγελικούσης Group, και τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου για τη Navios, μόνο ένα ακόμη ελληνικό πλοιοκτήτης έχει επενδύσει μέχρι στιγμής σε χωρητικότητα με εναλλακτικά καύσιμα.


Χορηγούμενο

Χορηγούμενο

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Χορηγούμενο
Back to top button