H μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών που παραδίδονται κατ’ οίκον έχει ανεβάσει το λειτουργικό κόστος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Και πλέον επικρατεί προβληματισμός για το εάν πρέπει να επιβληθούν νέες χρεώσεις ή να αυξηθούν οι υφιστάμενες.
Το πρώτο βήμα πάντως έγινε από την αλυσίδα «Σκλαβενίτης» η οποία με ανακοίνωσή της ενημερώνει πως για αγορές από 30 έως 100 ευρώ η χρέωση για παράδοση της παραγγελίας κατ’ οίκον είναι 5 ευρώ. Ενώ δωρεάν, χωρίς δηλαδή χρέωση αποστολής, παραμένουν οι αγορές άνω των 100 ευρώ.
Σημειώνεται πως έως τώρα η Σκλαβενίτης δεν επέβαλλε χρέωση για παραγγελίες άνω των 30 ευρώ. Ενώ για παραγγελίες κάτω από αυτό το ποσό επέβαλλε χρέωση από 2 έως 6 ευρώ.
Κίνηση η οποία δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη καθώς ήταν δρομολογημένη. Και «πάγωσε» λόγω υψηλού πληθωρισμού.
Η κίνηση αυτή της «Σκλαβενίτης» είναι σίγουρο πως θα βρει μιμητές δεδομένου ότι οι περισσότερες εταιρείες δεν χρεώνουν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 40-50 ευρώ. Ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών των αλυσίδων,, η δωρεάν κατ’ οίκον παράδοση των προϊόντων οδηγεί σε μια απώλεια περίπου 10% του τζίρου.
Αυτό που μένει να φανεί είναι κατά πόσο το καταναλωτικό κοινό θα συνεχίσει το e-commerce. Δεδομένου ότι έχει εκπαιδευτεί από τα σούπερ μάρκετ σε δωρεάν διανονή. Και κατά πόσο αυτή η αλλαγή θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για να αγοράσει κάποιος προϊόντα ηλεκτρονικά.
Χορηγούμενο