Στην αποτύπωση, δυστυχώς, της πραγματικότητας της ελληνικής οικονομίας προχώρησε ο Απόστολος Βακάκης (JUMBO), ο πλέον επιτυχημένος επιχειρηματίας των εμπορικών αλυσίδων, την οποία χαρακτήρισε σαν «παραπληγικό σαλιγκάρι», εν αντιθέσει με τα όσα η κυβέρνηση θέλει να δείχνει, ενώ δεν άφησε ασχολίαστα και τα κερδοσκοπικά παιχνίδια σε βάρος του καταναλωτή που γίνονται.
Μάλιστα το παράδειγμα του πως η κυβέρνηση Κ.Μητσοτάκη συμπεριφέρθηκε στην Μύκονο ήταν χαρακτηριστικό για τις ευθύνες που έχει η πολιτική ηγεσία σε ένα νησί που πραγματικά έφερνε τεράστια ποσά στην οικονομία.
Αναλυτικά ο κ. Βακάκης ανέφερε:
«Εκπέμπουμε επενδυτική προδιάθεση και επενδυτική αισιοδοξία, αλλά κινούμαστε με ρυθμούς παραπληγικού σαλιγκαριού. Πώς θα ανταγωνιστούμε άλλες χώρες; Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα. Να αυξήσουμε την παραγωγικότητα για να μπορούμε να μοιράζουμε τα οφέλη. Το να μοιράζεις τα λεφτά των άλλων είναι εύκολο, αλλά αυτό κάποτε τελειώνει. Πρέπει να γίνει αντιληπτό πως η οικονομία πρέπει να μείνει έξω από το πολιτικό παιχνίδι
Λένε πως να μαντεύεις το μέλλον είναι μάταιο. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να προνοείς. Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας, με αποτέλεσμα εκεί που νομίζεις ότι έχεις επιτυχία, τελικά αποτυγχάνεις. Δείτε το παράδειγμα της Μυκόνου, ένα νησί με τεράστια ανάπτυξη αλλά χωρίς αντίστοιχη βελτίωση των υποδομών.
Πρώτα έγινε οικονομικά απρόσιτη για τους Έλληνες και μετά οι ξένοι διαπίστωσαν ότι αυτό που προσφέρει για τα χρήματα που δίνουν, είναι μη ανταγωνιστικό και επέλεξαν άλλους προορισμούς. Έπρεπε να προνοήσουν αυτό που συνέβη. Δεν το έκαναν και έτσι η επιτυχία σταδιακά εξελίχθηκε σε αποτυχία. Το ίδιο και με την Ελλάδα.»
Σήμα κινδύνου για κερδοσκοπικά παιχνίδια
Την ίδια ώρα ο κ. Βακάκης έκρουσε για ακόμα μία φορά καμπανάκι κινδύνου για κερδοσκοπικά παιχνίδια εις βάρος του καταναλωτή που στήνονται στην αγορά, ιδίως καθώς η επικρατούσα τάση παγκοσμίως είναι ο αποπληθωρισμός και όχι ο πληθωρισμός, όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Μπορεί να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και ο διάχυτος φόβος αποσταθεροποίησης. Για παράδειγμα κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις γεωπολιτικές συγκρούσεις ή τη γενίκευση ενός πολέμου, ωστόσο είναι κερδοσκοπικό να διατηρείς τιμές υπό το φόβο ενός νέου κινδύνου. Δημιουργούμε ένα πρόβλημα που καλούμαστε να το λύσουμε (…) το πιο σημαντικό σήμερα είναι η προσπάθεια να γεφυρώσουμε το εισόδημα του καταναλωτή με τις τιμές που καλείται να πληρώσει.
Όσο αυτό το κομμάτι δεν αποτελεί εθνικό σκοπό- δηλαδή να μην κερδίσουμε σε βάρος του καταναλωτή- θα μπούμε σε μεγάλα προβλήματα. Τα βλέπουμε αλλά δεν μπορούμε να τα αντιληφθούμε. Αντί σύνεσης επικρατεί στην αγορά το ποιος πρώτος θα πάρει τα λεφτά του καταναλωτή» επεσήμανε ο κ. Βακάκης, χαρακτηρίζοντας μάλιστα «παραμύθια της Χαλιμάς» τα επιχειρήματα ότι πιέζονται σήμερα τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών.
Πως μπορούν να μας επηρεάσουν οι εξελίξεις στο Ισραήλ
Συζητώντας για τις εξελίξεις στο Ισραήλ και κατά πόσο θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αύξηση των τιμών, ο κ. Βακάκης τόνισε πως «εάν ο πόλεμος γενικευτεί και αρχίσουν τα καύσιμα να αυξάνονται, είναι μία άλλη παράμετρος. Σήμερα όμως, η τιμή στο βαρέλι του πετρελαίου είναι στα 85 δολάρια. Για ποιο λόγο βλέπει κάποιος ότι θα φτάσουν στα 300;
Είναι ανέντιμο προς τον καταναλωτή αυτό. Και ειδικά όταν κάποιοι αυξάνουν τις τιμές αλλά δεν αυξάνουν και τους μισθούς που χορηγούν. (…) Καθημερινά λαμβάνω μηνύματα που είναι τα ανάποδα από αυτά που θα έπρεπε να παίρνω. Ενώ υπάρχει μία σαφής διάθεση αποπληθωρισμού, στην Ελλάδα παραμένει μία έντονα κερδοσκοπική τάση. Η οποία δεν είναι αδικαιολόγητη, αλλά είναι πρώιμη. Κακώς οι άνθρωποι πρωτοποθετούνται.
Η ισοπαλία έπρεπε πάντα να δίνεται στον καταναλωτή. Και αυτή έπρεπε να είναι η μεγαλύτερή μας ανησυχία και μετά τα πόσα χρήματα δίνουμε στους μετόχους», σημείωσε.
Χορηγούμενο