Η άποψη της κατάργησης της εργασίας στο σπίτι για τα παιδιά του δημοτικού κερδίζει, τα τελευταία χρόνια. Ολοένα και περισσότερους οπαδούς σε αρκετές χώρες του εξωτερικού. Με την αιτιολογία ότι δεν προσφέρει ουσιαστική γνώση στους μαθητές. Αλλά τους προσθέτει αδικαιολόγητη πίεση και άγχος και δεν τους αφήνει χρόνο να παίξουν και να ζήσουν ξέγνοιαστες στιγμές με την οικογένεια τους.
Μάλιστα σχετικά πρόσφατα στη Μεγάλη Βρετανία ο πολιτικός και μέλος της βρετανικής βουλής Μάικλ Γκοβ, χάραξε τις κατευθυντήριες γραμμές για το πόση εργασία από το σχολείο πρέπει να έχουν τα παιδιά στο σπίτι. Ενώ στο διαδίκτυο κυκλοφόρησαν ψηφίσματα πολιτών που ζητούσαν την κατάργηση της εργασίας στο δημοτικό σχολείο. Σύμφωνα με τα επιχειρήματα που παρέθεταν οι υπέρμαχοι της κατάργησης της επιπλέον εργασίας. Το σχολείο εξακολουθεί να λειτουργεί με τη λανθασμένη εντύπωση ότι η μελέτη στο σπίτι είναι απαραίτητη. Για να αποκτήσουν τα παιδιά ικανοποιητικό επίπεδο μάθησης. Τα παιδιά από την πλευρά τους προσπαθούν να ανταποκριθούν και στις πιέσεις των γονιών. Που επίσης λειτουργούν με αυτή τη λανθασμένη αντίληψη.
Γεγονός πάντως είναι ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη απόδειξη που μπορεί να συνδέσει την εργασία στο σπίτι με την ακαδημαϊκή επίδοση. Ούτε ότι αυτή συμβάλει στη βελτίωση του τρόπου μελέτης. Αντίθετα, πρόσφατες μελέτες και δημοσιεύματα έχουν προκαλέσει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ευημερία των παιδιών. Την έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, τον υπερβολικό χρόνο που ξοδεύουν μπροστά στις οθόνες. Τον ολοένα και λιγότερο ελεύθερο χρόνο που έχουν για παιχνίδι αλλά και την έλλειψη χρόνου για βόλτες.
Σύμφωνα με τους ειδικούς η εργασία του σχολείου για το σπίτι εισβάλει στον χρόνο της οικογένειας, στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών και μπορεί συχνά να αποτελεί βασική αιτία διαφωνιών στο σπίτι. Τα νέα παιδιά ξοδεύουν ήδη αρκετό χρόνο για τις σχολικές εργασίες. Όταν περιμένουμε να κάνουν τόση δουλειά στο σπίτι είναι πιθανό να τα υπερφορτώσουμε και να τα απομακρύνουμε από τη μάθηση λόγω κούρασης.
Τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να αναπτυχθούν και με άλλους τρόπους. Εξασφαλίζοντας ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και δραστηριότητες εκτός σπιτιού, αφήνοντας τα να ακολουθήσουν τα δικά τους ενδιαφέροντα και να περάσουν ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια τους το μόνο βέβαιο είναι ότι βοηθάμε στην ανάπτυξη και στην ευημερία τους.
Χορηγούμενο