Στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων εγκρίθηκε μετά από μία συγκλονιστική συνεδρίαση το ν/σ που αναγνωρίζει τον γάμο των ΛΟΑΤΚΙ+ και το οποίο τους δίνει το δικαίωμα τεκνοθεσίας ανήλικων παιδιών.
Όσο για το σύμβολο + είναι για να χαρακτηρίσει οποιαδήποτε «απόκλιση» δε έχει αναγνωριστεί ακόμα ως «φυσιολογική» π.χ. παιδεραστία, κτηνοβασία κ.ο.κ.
Αυτό που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι στην Επιτροπή δεν κλήθηκε η Εκκλησία για να εκφράσει τις θέσεις της.
Για την υποστήριξη του ν/σ κλήθηκε η κάθε πιθανή και απίθανη οργάνωση για την προστασία των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+.
Αυτό που προκύπτει είναι ότι οι ομάδες αυτές δεν θα αρκεστούν στο νομοσχέδιο αυτό. Ζητούν επιπλέον την κατάργηση πατρότητας και μητρότητας και αντικατασταθούν από την γονεϊκότητα!
Ζητούν επίσης απρόσκοπτη πρόσβαση στην ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
Το ν/σ που έρχεται προς ψήφιση ανοίγει «ορθάνοιχτο» παράθυρο για τα επόμενα βήματα γιατί αυτά θα είναι.
Ζευγάρια ΛΟΑΤΚΙ+ θα πηγαίνουν στο εξωτερικό για να αποκτήσουν με αυτόν τον τρόπο παιδιά και εν συνεχεία άλλα ζευγάρια που δε μπορούν να το κάνουν αυτό θα προσφεύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο με την σειρά του θα καταδικάζει την Ελλάδα.
Εν συνεχεία θα έρθει εκ νέου η κυβέρνηση με νέο «συμπληρωματικό» ν/σ για να νομιμοποιήσει και την απόκτηση παιδιών από ΛΟΑΤΚΙ+ μέσω παρένθετης μητέρας.
Γιατί το μόνο που θα χρειαστεί είναι μία απλή… προσφυγή η οποία και θα κερδηθεί.
Στην συνεδρίαση παρέστησαν η οργάνωση «Οικογένειες Ουράνιο Τόξο», η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Πολύχρωμο Σχολείο», το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, ο Συνήγορος του Πολίτη, η Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία, το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού,η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης «ΑΡΓΩ», η Δέσποινα Παρασκευά-Βελουδογιάννη, υπεύθυνη εκστρατειών του ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, η Έλενα – Όλγα Χρηστίδη, επιστημονική υπεύθυνη του φορέα «Orlando LGBT+», η Νάνσυ Παπαθανασίου, επιστημονική υπεύθυνη του φορέα «Orlando LGBT+», το Σωματείο «Rainbow Seniors», η ομάδα «Υπερήφανοι Γονείς» και ο εκπρόσωπος του Thessaloniki Pride.
Επίσης, είχαν παρουσία, μέσω υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης (άρθρο 38§9), το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Οργανώσεων ΛΟΑΤΚΙ Οικογενειών NELFA (Network of European LGBTIQ Families Associations) και η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία, όπως και το EGALITE, the LGTBI+ staff association of the European Institutions.
Αντίθετα για την υπεράσπιση του φυσιολογικού κλήθηκαν μόνο δύο οργανώσεις: Η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος
Αυτό βέβαια λίγο πολύ το περιμέναμε, αλλά ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η πρόσκληση των «Rainbow Seniors», δηλαδή των «ηλικιωμένων» ΛΟΑΤΚΙ+ των οποίων η παρουσία σκοπό είχε να δείξει τα «βάσσανα» που «τράβηξαν» οι παλαιότεροι για τις σεξουαλικές τους επιλογές.
«Σκοπός μας είναι η υποστήριξη ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας με οποιονδήποτε τρόπο είτε μέσω παροχών είτε μέσω ψυχικής στήριξης, διοργανώνοντας αντίστοιχες δράσεις.
Εκπροσωπούμε τη γενιά εκείνη των ανθρώπων που μεγάλωσε κοινωνικά αποκλεισμένοι λόγω της σεξουαλικότητας της.
Εκπροσωπούμε τους ανθρώπους που σήμερα πλήττονται από μοναξιά, γιατί τα προηγούμενα χρόνια ήταν αδιανόητο να υπάρχουν ζευγάρια και οικογένειες πέρα των ετεροφυλόφιλων και έζησαν τελικά μόνοι τους».
Γιατί για να συντελεστεί μία τέτοια αλλαγή και να την δεχτεί πιο εύπεπτα η κοινωνία χρειάζεται και μία «δακρύβρεχτη» ιστορία.
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΑΝΘΗΣ (μέλος του Δ.Σ. του EGALITE, the LGTBI+ staff association of the European Institutions):
«Προτείνουμε να αντικατασταθεί το λεγόμενο τεκμήριο πατρότητας με τεκμήριο γονεϊκότητας και για όλα τα ζευγάρια.
Με απλά λόγια, το παιδί που θα γεννηθεί εντός γάμου θα πρέπει αυτομάτως να αναγνωρίζεται σαν παιδί και των δύο γονέων, όπως συμβαίνει στα ετερόφυλα ζευγάρια».
ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΑΒΕΛΙΑ (Μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Οργανώσεων ΛΟΑΤΚΙ Οικογενειών NELFA (Network of European LGBTIQ Families Associations):
«Αυτό το νομοσχέδιο δεν επιφέρει καμία αλλαγή όσον αφορά στην πρόσβαση στην ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
Τα ομόφυλα ζευγάρια γυναικών και ανδρών δεν θα μπορούν να αποκτήσουν παιδί με τη βοήθεια της επιστήμης».
Μποζίκας Βασίλειος – Παντελεήμων, Πρόεδρος της Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας.
«Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρεται στη βιβλιογραφία και στην έρευνα ότι μέσα σε αυτές στις αντιξοότητες είναι και το να μεγαλώνεις με γονείς του ίδιου φύλου.
Μπορούμε να πούμε, επίσης, τι προάγει την ψυχική υγεία και αυτό που προάγει την ψυχική υγεία και νομίζω είναι σαφές σε όλους μας είναι η αγάπη και η φροντίδα».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ(Γενική Γραμματέας της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδας):
«Σημειώνω εδώ, όπως και οι προηγούμενοι, ότι σταθερό εύρημα στις μελέτες μας είναι ότι η σημαντική επίδραση της ποιότητας στις σχέσεις με τον γονέα, στο μεγάλωμα και στην ανάπτυξη ενός παιδιού, καθώς και παραγόντων που σχετίζονται με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών.
Ταυτόχρονα υπογραμμίζω το ζήτημα του στίγματος το οποίο αποτελεί έναν σταθερό, ψυχοπιεστικό και επιβαρυντικό παράγοντα, όπως ακριβώς και για τους ενήλικες έτσι και για τα παιδιά και το στίγμα συσχετίζεται με το αίσθημα αποκλεισμού και διακρίσεων που μπορεί να βιώνουν τα παιδιά.
Επίσης, κλείνω υπογραμμίζοντας αυτό το οποίο αναφέρθηκε και προηγουμένως, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλαπλές συσχετίσεις δυσμενών συσχετίσεων ψυχικής υγείας τόσο στην παιδική και εφηβική ηλικία αλλά και αργότερα στη ζωή με την ιδρυματική ανατροφή.
Η ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΚΑΛΟΥΜΠΑΚΑ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας) εξέφρασε την φωνή της λογικής ζητώντας να παραμείνει η οικογένεια ως έχει, δηλαδή φυσιολογική:
Η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας τοποθετείται στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης, με κριτήριο τα συμφέροντα των παιδιών και των γυναικών του καθημερινού μόχθου και των οικογενειών τους. Με αυτό το κριτήριο, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στο νομοσχέδιο που φέρνει η Νέα Δημοκρατία και καθόλου τυχαία, στηρίζουν όλα τα κόμματα που κινούνται στις ράγες της ΕΕ.
Πρώτον, το νομοσχέδιο στρώνει το δρόμο στην ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της διαδικασίας της τεκνοποίησης όπως και της τεκνοθεσίας, στην επέκταση της εμπορικής παρένθετης μητρότητας καθώς σήμερα τα παιδιά προς υιοθεσία στις δομές είναι ελάχιστα και τα ομόφυλα ζευγάρια θα μπορούν να αποκτήσουν παιδιά, είτε μέσω ιδιωτικής υιοθεσίας ή υιοθεσίας από το εξωτερικό.
Δηλαδή, με εμπόριο παιδιών είτε από φτωχές ευάλωτες οικογένειες είτε από άλλες χώρες όπου τα παιδιά λιμοκτονούν.
Κυρίως όμως θα αποκτούν παιδιά, μέσω της εμπορικής παρένθετης μητρότητας και της αγοράς από τράπεζα σπέρματος ή και ωαρίων με τις πλάτες του νόμου.
Τα ομόφυλα ζευγάρια σε πρώτη φάση θα μπορούν να νοικιάζουν παρένθετες μητέρες και να φέρνουν τα παιδιά στη χώρα μας από το εξωτερικό.
Και σε δεύτερη φάση, που ετοιμάζεται και δρομολογείται από ότι φαίνεται θα γίνεται αυτή η διαδικασία και στην Ελλάδα.
Δηλαδή, νομοθετείται η ικανοποίηση των προσωπικών επιθυμιών των ομόφυλων ζευγαριών, που θα πραγματοποιείται με την ακραία, με τη βάναυση εκμετάλλευση της γυναίκας του σώματός της της αναπαραγωγικής διαδικασίας.
Δεύτερο στοιχείο. Μας ανησυχούν οι ρυθμίσεις που φέρνει το νομοσχέδιο για την προσαρμογή των διατάξεων του Εργατικού Δικαίου.
Η διαγραφή των όρων «Πατέρας» και «Μητέρα» ανοίγουν το δρόμο για να τεθούν σε αμφισβήτηση, στο όνομα της ισότητας, τα δικαιώματα προστασίας της μητρότητας και του γυναικείου οργανισμού που αποτελούν κατακτήσεις του γυναικείου κινήματος, συνολικά του εργατικού λαϊκού κινήματος.
Με το μεταμοντέρνο σκοταδισμό του νομοσχεδίου ανοίγει ο δρόμος να αντικατασταθούν οι γυναίκες και οι έγκυες μητέρες από τα άτομα που κυοφορούν ή τα άτομα με μήτρα.
Τρίτον. Το νομοσχέδιο οδηγεί στον αποκλεισμό είτε της μητρότητας είτε της πατρότητας αφού θεσμοθετεί τη διπλή μητρότητα ή τη διπλή πατρότητα, οδηγώντας στην πολλαπλή γονεϊκότητα, δηλαδή στο «Γονέας-1», «Γονέας-2», «Γονέας-3» κ.λπ..
Διαγράφει την αντικειμενική πραγματικότητα της συμπληρωματικής σχέσης του πατέρα και της μητέρας, στην τεκνοποίηση, όπως και τον κοινωνικό χαρακτήρα της μητρότητας και της πατρότητας που εμπεριέχει και τη βιολογική πλευρά.
Η κοινωνική, ψυχική, συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού δεν εξαρτάται μόνο από την αγάπη των γονιών του, αλλά από μια σειρά οικονομικές και κοινωνικές προϋποθέσεις που σήμερα θεωρούνται κόστος για το Κράτος. Τα παιδιά μας δεν χρειάζονται φροντιστές, αλλά έχουν ανάγκη να περνάνε δημιουργικό χρόνο με τους γονείς τους και αυτόν τον δημιουργικό χρόνο τους τον στερεί η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Κυβερνήσεων που κάνει τη ζωή των εργαζομένων «λάστιχο», υποχρεώνοντάς τους να εργάζονται 12ώρα και Κυριακές.
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω, κύριε Πρόεδρε, ότι στη σημερινή συνεδρίαση δεν έχουν κληθεί και άλλες γυναικείες οργανώσεις που τις αφορά άμεσα το θέμα και θα έπρεπε να βρίσκονται εδώ και να διατυπώσουν τις θέσεις τους.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΚΡΗΣ (Πρόεδρος της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας):
Οι ανασκοπήσεις και μεταναλύσεις τα τελευταία χρόνια καταδεικνύουν, ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός των γονέων δεν έχει σημαντικές επιπτώσεις στη ποιότητα των σχέσεων γονέα παιδιού στην ψυχική υγεία των παιδιών ή στη κοινωνική τους προσαρμογή.
Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να τονίσω, ότι μία μετανάλυση του 2023, στην οποία συμπεριλαμβάνονται έρευνες οι οποίες στο σύνολό τους έχουν μελετήσει περισσότερα από 1.000 παιδιά και περισσότερους από χίλιους γονείς, ομόφυλους και ετερόφυλους, δείχνουν, ότι τα υιοθετημένα παιδιά, τα υιοθετημένα από ομόφυλους γονείς, παρουσιάζουν λιγότερα προβλήματα από τα υιοθετημένα παιδιά από ετερόφυλους γονείς.
Κλεονίκης Γιαννακοπούλου, μέλους της ομάδας «Υπερήφανοι Γονείς»)
«Ακόμα μιλάμε με όρους επιλογής ή φάση. Φοβούνται κάποιοι, ότι θέλουν να τους πάρουν όλα τα δικαιώματα και ότι τα παιδιά τους θα μάθουν στην ανωμαλία. Αυτό είναι που έχουμε να αντιμετωπίσουμε σήμερα.
Οι ειδικοί αρνούνται να συμμορφωθούν με το διεθνές ταξινομητικό σύστημα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.) και εξακολουθούν να ψυχιατρικοποιούνται τα παιδιά και τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα.
ΔΗΜΗΤΡΑ – ΙΝΕΣ ΑΓΓΕΛΗ (Γενική Γραμματέας της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος) με στέρα επιχειρηματολογία έθιξε το γεγονός ότι το ν/σ εξαρχής είναι αντισυνταγματικό:
«Διακρίνουμε αντισυνταγματικότητα, γιατί το νομοσχέδιο ορίζει ότι ο γάμος συνάπτεται μεταξύ δύο προσώπων διαφορετικού ίδιου φύλου.
Η διατύπωση αυτή είναι αντισυνταγματική, γιατί στο άρθρο 21, παράγραφος 1, αναφέρει ρητά ότι: Η οικογένεια ως, θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του κράτους.
Εφόσον, λοιπόν, ζευγάρια του ίδιου φύλου δεν μπορούν να προσφέρουν στη συντήρηση του Έθνους, δεν μπορούν σύμφωνα με το Σύνταγμα να αποτελέσουν οικογένεια.
Επομένως, δεν μπορεί να οριστεί γάμος για τα ζευγάρια αυτά.
Δεύτερον, είναι ότι θεωρούμε καταχρηστική τη χρήση των όρων ισότητα και δικαίωμα από την αιτιολογική έκθεση. Ο νέος ορισμός του γάμου που προτείνετε στο νομοσχέδιο διαφημίζεται ως, απότοκο της ισότητας των ελλήνων πολιτών έναντι στο νόμο. Το επιχείρημα όμως, αυτό δεν ευσταθεί, γιατί η ισότητα ορίζεται μόνο μεταξύ ομοίων και όχι, ανόμοιων ατόμων. Οι Έλληνες πολίτες είναι ίσοι, αλλά όχι, ίδιοι.
Το ίδιο στο ευρωπαϊκό δικαστήριο το ίδιο το ευρωπαϊκό δικαστήριο των δικαιωμάτων του ανθρώπου δεν θεωρεί ότι η μη θεσμοθέτηση γάμου μεταξύ ομοφύλων αποτελεί παραβίαση ανθρώπινου δικαιώματος και η απόφαση 1428 του 17 του Αρείου Πάγου κατέστησε σαφές ότι δεν υπάρχει καμία νομική δέσμευση υποχρέωση της χώρας μας να νομοθετήσει να θεσμοθετήσει γάμο ομοφύλων».
Πηγή: pronews.gr
Χορηγούμενο