ΔΩΜΑΤΙΟ ΠΑΝΙΚΟΥ

Αστέρας Βουλιαγμένης: Τα χλιδάτα μυστικά και η άγνωστη ιστορία του

Οι διάσημοι πελάτες και η νέα εποχή - Έρωτες, σκάνδαλα και σημαντικές αποφάσεις και συμφωνίες στις πολυτελείς καμπάνες

Χορηγούμενο

Αστέρας Βουλιαγμένης: Τα χλιδάτα μυστικά και η άγνωστη ιστορία του – Οι διάσημοι πελάτες, τα καυτά κουτσομπολιά και η νέα εποχή… Έρωτες, σκάνδαλα, σημαντικές αποφάσεις και ιστορικές συμφωνίες στις πολυτελείς καμπάνες του!

Όπως αναφέρεται στο athensvoice.gr, το 1954, η Αιδηψός και η Μύκονος άρχισαν να γίνονται δημοφιλείς προορισμοί διακοπών για την «καλή» κοινωνία. Στην Αθήνα, ιδρύθηκαν τα πρώτα τουριστικά πρακτορεία και η Τουριστική και Ξενοδοχειακή εταιρεία ΑΣΤΗΡ. Εκείνη την περίοδο έγινε και κάτι πολύ σημαντικό: άνοιξε η πρώτη από τις δύο περιβόητες «τρύπες του Καραμανλή» (η δεύτερη κατασκευάστηκε το 1980) στον βράχο της Βάρκιζας. Αυτά τα τούνελ έδωσαν πρόσβαση στις περιοχές και στα παράλια της Νότιας Αττικής, που μέχρι τότε ήταν απομονωμένες από την πρωτεύουσα και συνδέονταν μόνο μέσω των Μεσογείων. Έτσι, μαζί με την κουλτούρα των καλοκαιρινών διακοπών, άνοιξε και ένα τεράστιο παραλιακό μέτωπο, με τη Βουλιαγμένη και το Καβούρι να αποκτούν τις προδιαγραφές για να θεωρηθούν από τους Αθηναίους ως «η δική μας Κυανή Ακτή».

Ο Αστέρας άρχισε τη λειτουργία του στα τέλη της δεκαετίας του ’50 και από το 1959 αποτελεί «το αστέρι» στην πευκόφυτη χερσόνησο του Λαιμού της Βουλιαγμένης. Ένα «ιδιωτικό» νησί 300 στρεμμάτων, πευκόφυτο, με ανθισμένα παρτέρια, κοντά στην Αθήνα, με υπέροχη θέα και «συνθήκες διακοπών» για απαιτητικά γούστα. Ένας εμβληματικός τόπος συνάντησης και τουριστικής σπουδαιότητας που, με τα χρόνια, αύξησε τη λάμψη του. Όπως έχει πει και ο πρώην δήμαρχος Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κασιδόκωστας: «Η πόλη της Βουλιαγμένης εξαρτάται από την καλή λειτουργία του Αστέρα, που καταλαμβάνει άλλωστε το 30% της έκτασής της».

Χορηγούμενο

Το ξεκίνημα

Στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, ελάχιστοι ήταν οι κάτοικοι και οι τολμηροί παραθεριστές της περιοχής. Η Βουλιαγμένη ανήκε στην Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη και παρουσίαζε την ιδανική εικόνα της αττικής γης: πανέμορφη, ανέγγιχτη φύση, μικροί κόλποι, κρυστάλλινα νερά, λίγοι άνθρωποι. Το τοπίο εντυπωσίαζε όποιον το γνώριζε, με την καταπράσινη χερσόνησο της Βουλιαγμένης και το ηλιοβασίλεμα του Σαρωνικού.

Η ζωή γύρω από τη Λίμνη άρχιζε να ζωντανεύει και να αποκτά κοσμικό χαρακτήρα. Καφενεία, εστιατόρια, ζωντανές μουσικές. Στον λόφο του Μεγάλου Καβουρίου, κάτω από το Ορφανοτροφείο, κτίστηκαν οι επαύλεις τριών γνωστών αθηναϊκών οικογενειών: Τανάγρα, Μερκούρη και Καρυδάκη.

Μερικές δεκαετίες αργότερα, κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, οι παραθεριστικές κατοικίες έφτασαν τις 30, ενώ η πρώτη πρόταση για την ανάπτυξη ξενοδοχείου έγινε πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ξέσπασμα του πολέμου, η Κατοχή και ο Εμφύλιος εμπόδισαν την υλοποίηση αυτών των σχεδίων. Ωστόσο, η ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας μέσω του αμερικανικού Σχεδίου Μάρσαλ και η υποτίμηση της δραχμής το 1953, έφεραν ξένες επενδύσεις και βιομηχανική ανάπτυξη. Εκείνη την εποχή, στις αρχές της δεκαετίας του ’50, μαζί με την τεράστια ανάπτυξη και τους ταχύτατους ρυθμούς, εμφανίστηκε και ένας νέος, χαρισματικός και πολλά υποσχόμενος πολιτικός που θα έπαιζε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία του Αστέρα Βουλιαγμένης: ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, που ξεκίνησε μεγάλα δημόσια προγράμματα υποδομής, ένα από τα οποία ήταν η Λεωφόρος Ποσειδώνος, που θα συνέδεε την πρωτεύουσα με τη Νότια Αττική.

Χορηγούμενο
Ο τότε Καγκελάριος της Δυτικής Γερμανίας Χέλμουτ Σμιτ, συνοδευόμενος από τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κων/νο Καραμανλή.
Ανδρέας και Μαργαρίτα Παπανδρέου με τα ζεύγη Σκουλαρίκη και Κουτσόγιωργα.

Η χρυσή εποχή της μεταπολεμικής ελληνικής αρχιτεκτονικής

Η Αθήνα άρχισε να επεκτείνεται με νέες συνοικίες. Η δεκαετία 1957-1967 θεωρείται η χρυσή εποχή της μεταπολεμικής ελληνικής αρχιτεκτονικής, με το τοπίο να γίνεται σημαντικό θέμα καθώς ο εκσυγχρονισμός και η δημόσια αρχιτεκτονική εξελίσσονταν ραγδαία. Μεγάλες πολυκατοικίες, αντιπαροχή και η μετανάστευση προς τα μεγάλα αστικά κέντρα άλλαξαν την όψη των πόλεων, που άρχισαν να μοιάζουν μεταξύ τους.

Ο παραθερισμός πλούσιων οικογενειών των βορείων προαστίων και της μεσαίας τάξης εξαπλώθηκε πέρα από το Παλαιό Φάληρο. Ο Τύπος αναφερόταν στην παραλιακή ζώνη ως «Αθηναϊκή Ριβιέρα», ενώ το Σούνιο έγινε μαγευτικός προορισμός για όσους αποφάσιζαν να κάνουν την εκδρομή, ανακαλύπτοντας μικρά λιμανάκια, γαλανά νερά και αρχαία ελληνική γη. Ο τουρισμός άρχισε να αποκτά νέα σημασία για την Ελλάδα που προσπαθούσε να ανακάμψει.

Το 1950, το αεροδρόμιο της πολεμικής αεροπορίας, που είχε καταστραφεί από τους Γερμανούς, άνοιξε ξανά για να υποδεχθεί τους ξένους επισκέπτες, ενώ το 1954 ανοίχτηκε η πρώτη «τρύπα» στον βράχο της Βάρκιζας. Είχε φτάσει η ώρα για την αξιοποίηση των ακτών του Σαρωνικού, ειδικά της Βουλιαγμένης.

Ο Νέλσον Μαντέλα με τον maitre d’ hotel Κώστα Περράκη

Η ξενοδοχειακή εταιρεία Αστήρ και τα σχέδια για τη Βουλιαγμένη

Το 1954 ιδρύθηκε η τουριστική και ξενοδοχειακή εταιρεία Αστήρ, αλλά χρειάστηκαν τέσσερα επιπλέον χρόνια μέχρι το 1958, ώστε η αρμόδια επιτροπή της Βουλής να εγκρίνει το σχέδιο αξιοποίησης της Βουλιαγμένης από τους αρχιτέκτονες Εμμανουήλ Βουρέκα, Περικλή Σακελλάριο, Προκόπη Βασιλειάδη και Κωνσταντίνο Δεκαβάλλα. Τα σχέδιά τους προέβλεπαν ένα συγκρότημα πλήρως ενταγμένο στο ευαίσθητο τοπίο, μετατρέποντας μια υποβαθμισμένη παραλία σε κήπους με ακτή λουομένων. Παρά τα προβλήματα, τις δυσκολίες και τις υπερβάσεις προϋπολογισμού, τον Αύγουστο του 1960, το καλοκαίρι που η Μαρία Κάλλας έπαιζε τη “Νόρμα” στην Επίδαυρο και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον έκαναν κρουαζιέρα στο Αιγαίο, παραδόθηκαν στο κοινό οι λουτρικές εγκαταστάσεις στον Λαιμό Βουλιαγμένης και στο Μικρό Καβούρι παρουσία του πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή, ενώ ξεκίνησε τη λειτουργία της και η «λαϊκή» πλαζ του ΕΟΤ στη Βουλιαγμένη, με καρέκλες και ομπρέλες δωρεάν για το κοινό.

Χορηγούμενο

Τον επόμενο χρόνο λειτούργησαν οι πρώτες 76 καμπάνες και εννέα χρόνια αργότερα προστέθηκαν άλλες 18. Αυτή την περίοδο άρχισαν να αναπτύσσονται και τα ξενοδοχεία. Το 1967 η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος χρηματοδότησε 25 ξενοδοχειακά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένου και του Αστέρα, με περίπου 100 εκατομμύρια δραχμές. Η παραλιακή ζώνη του Σαρωνικού, με τη βολική λεωφόρο και τον άπλετο νυχτερινό φωτισμό, τις εγκαταστάσεις στα Αστέρια της Γλυφάδας και την επέκταση μέχρι το Σούνιο, άρχισε να προσελκύει χιλιάδες Αθηναίους. Λιμανάκια για κότερα, θαλάσσιος τουρισμός, μοντέρνα ξενοδοχεία, motels και καμπάνες, ενώ έφταναν τα πρώτα τζετ σετ πρόσωπα, διάσημοι εργένηδες, περιζήτητες νύφες, σταρλέτες, ντίβες, εφοπλιστές και πολιτικοί. Ο Αστέρας έγινε το σημείο όπου έπρεπε να βρίσκεσαι.

Χορεύτριες των μπαλέτων Μπολσόι στην πισίνα του Αστέρα.

Η ιστορία του συγκροτήματος Βουλιαγμένης

Ήδη από το 1959, ο αρχιτέκτονας Αντώνης Κιτσίκης ξεκίνησε την μελέτη για το κτίριο του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης, το πρώτο που άρχισε να κατασκευάζεται στην περιοχή. Τα κτίρια, με την κατανομή τους σε πολλά μικρότερα κομμάτια, εναρμονίζονταν με το φυσικό τοπίο, δίνοντας την αίσθηση ενός μικρού τουριστικού χωριού. Ο αρχιτέκτονας Κώστας Βουτσινάς ανέλαβε τα έργα στο Μικρό Καβούρι, τα οποία περιλάμβαναν λουτρικές εγκαταστάσεις για 3.000 λουόμενους ημερησίως, 60 δίκλινες πολυτελείς καμπάνες, εντευκτήριο και εστιατόριο για 250 άτομα, ξενοδοχείο 150 δωματίων (250 κλινών) και χορευτικό κέντρο. Βασικός στόχος ήταν να μην αλλοιωθεί το τοπίο με βαριές κατασκευές ή ασύμβατες μορφές, διατηρώντας το φυσικό πράσινο.

Το διάσημο Club House

Το 1961 λειτούργησε το εστιατόριο Club House, το οποίο με την πάροδο του χρόνου ανακαινίστηκε και πλέον στεγάζει το Matsuhisa, ένα από τα πιο γνωστά εστιατόρια παγκοσμίως. Το Club House υπήρξε η ναυαρχίδα των εστιατορίων του Αστέρα, πολυτελές με διάσημη θαλασσινή κουζίνα και σκεύη σχεδιασμένα από τον Αλέκο Φασιανό.

Στην παραλία, πέρα από τις πολύχρωμες ομπρέλες, τοποθετήθηκαν πρωτοποριακά, τριγωνικά στέγαστρα από λευκό καραβόπανο, που θύμιζαν θαλασσοπούλια. Οι καμπάνες ήταν κατασκευασμένες με απλά, φυσικά υλικά όπως η εμφανής λιθοδομή, το ξύλο και τα ελαφριά στοιχεία.

Χορηγούμενο

Το ξενοδοχείο «Αρίων»

Το 1967 ξεκίνησε να λειτουργεί το ξενοδοχείο «Αρίων». Σχεδόν όλα τα αντικείμενα του Αστέρα και του «Αρίωνα» είχαν σχεδιαστεί από την ομάδα των αρχιτεκτόνων Βουρέκα, Γεωργιάδη και Δεκαβάλλα. Από τις πολυθρόνες και τα γραφεία, μέχρι τα τασάκια, τις ζαρντινιέρες, τις σχάρες, τους κρίκους των πετσετών και τα καλαθάκια για τα άπλυτα των λουτρών, όλα φέρουν τη σφραγίδα της ομάδας. Στα έπιπλα του τρίτου ορόφου συνεισέφερε και ο Κωνσταντίνος Δεκαβάλλας. Οι χώροι διακοσμήθηκαν με μοντέρνα, λειτουργικά και άνετα έπιπλα που συνδυάζονταν με κομμάτια μεγάλων σχεδιαστών του 20ού αιώνα, όπως τα σχέδια του Saarinen και του Charles Eames.

Στην κομψή αίθουσα «Πήγασος» του ξενοδοχείου, οι τοιχογραφίες με δελφίνια, θαλασσοπούλια, τριήρεις και γοργόνες ήταν έργο του Δημήτρη Μυταρά. Το 1966 δημιουργήθηκε εκεί και η σχολή θαλάσσιου σκι, διευθυνόμενη από τον Γρηγόρη Κασιδόκωστα, όπου γνώρισε και τη μετέπειτα γυναίκα του, Μαριάννα Λάτση, τότε 17 ετών, που την έφερνε ο πατέρας της για να μάθει σκι.

Ο Διευθυντής του Αστέρα Χρόνης Στεργιόπουλος υποδέχεται τον Ιωάννη Λάτση.

Τον Νοέμβριο του 1972, η γνωστή δημοσιογράφος Λένα Ζαννιδάκη έγραφε στο περιοδικό «Επίκαιρα»: «Με κάλεσαν προχθές σε γεύμα. Ένα γεύμα πλούσιο πραγματικά. Στο Grill Room του Αστέρα Βουλιαγμένης. Θα σας τα πω με τη σειρά: η αίθουσα είναι από πέτρα σκαλιστή. Η οροφή, ξύλινη, ήρθε αυτούσια από τη Γερμανία, από παλιό πύργο. Κάτω, ένα ωραίο κόκκινο χαλί. Γλυπτά και πίνακες στους τοίχους. Θαυμάσια τραπεζομάντιλα σε καλοβαλμένα τραπέζια. Ορχήστρα διακριτική. Στην πίστα χόρευαν ήσυχα μερικά ξένα ζευγάρια. Γκαρσόνια σε πυρετώδη κίνηση… Αρχίσαμε με σούπα αστακό, προχωρήσαμε με φιλέτο γλώσσας με αμύγδαλα. Κύριο πιάτο, καρδιά φιλέτου “Αστήρ Παλάς”. Μετά, μας σέρβιραν παγωτό μπόμπα “Αστήρ” και φρούτα εποχής. Και κλείσαμε με ιρλανδικό καφέ. Από κρασιά, λευκό “Eau Bassac” στο κύριο γεύμα, κόκκινο St George, και με τα φρούτα σαμπάνια Dom Perignon.»

To Grill Room

To Grill Room, που περιγράφει η Λένα Ζαννιδάκη, όπως και όλο το ξενοδοχείο, τώρα έχει ανακαινισθεί ριζικά από Αμερικανούς διακοσμητές και ελληνική τεχνική εταιρεία. Από το βαρύ, χειροποίητο κιγκλίδωμα της σκάλας στο lobby μέχρι τους μπεζ-ζαχαρί ήρεμους τόνους των επίπλων, τους κρυστάλλινους Swarovski πολυελαίους μέχρι και τον υπόγειο χώρο SPA των 1.000 τ.μ. του «Αρίωνα», με τις κεραμικές συνθέσεις του Μόραλη που αρχικά στόλιζαν τη σκεπαστή πισίνα και τώρα έχουν ξαναβρεί τη θέση τους.

Η φωτεινή και κομψή αίθουσα Πήγασος, του Αρίωνα, με την τοιχογραφία του Δημήτρη Μυταρά.

Η ανανέωση του Grill Room και η ιστορία του συγκροτήματος Βουλιαγμένης

Το Grill Room, όπως περιγράφει η Λένα Ζαννιδάκη, όπως και το υπόλοιπο ξενοδοχείο, ανακαινίστηκε ριζικά από Αμερικανούς διακοσμητές και μια ελληνική τεχνική εταιρεία. Από το περίτεχνο, χειροποίητο κιγκλίδωμα της σκάλας στο lobby, μέχρι τους μπεζ-ζαχαρί ήρεμους τόνους των επίπλων, τους κρυστάλλινους πολυελαίους Swarovski και τον υπόγειο χώρο SPA των 1.000 τ.μ. του «Αρίωνα», όλα έχουν ανανεωθεί. Οι κεραμικές συνθέσεις του Μόραλη, που αρχικά διακοσμούσαν τη σκεπαστή πισίνα, έχουν επιστρέψει στη θέση τους.

Το «Ναυσικά»

Το πολυτελές ξενοδοχείο «Ναυσικά» λειτούργησε το 1979 στο Μικρό Καβούρι, με μελέτη του Αντώνη Γεωργιάδη. Αν και εξαώροφο, εντάσσεται αρμονικά στο φυσικό τοπίο. Όπως περιγράφηκε, τα δωμάτια, οι σουίτες, οι βοηθητικοί χώροι και οι χώροι στάθμευσης αναπτύσσονται κλιμακωτά και “μοιάζουν με αποικία από πεταλίδες κολλημένες στον βράχο”. Κάθε δωμάτιο έχει τον δικό του υπαίθριο χώρο, απομονωμένο από το διπλανό. Εκεί βρίσκεται η μεγαλύτερη πισίνα ξενοδοχείου στην Ελλάδα και η πρώτη με μπαρ μέσα στο νερό, καθώς και οι χαρακτηριστικές ριγέ καμπίνες του Platinum Lounge.

Με την είσοδο του 21ου αιώνα, το «Ναυσικά» υπέστη ανακαινίσεις, με σημαντικότερη τη νέα πρόσοψη του ξενοδοχείου από τις αρχιτέκτονες Ρένα Σακελλαρίδου και Μόρφω Παπανικολάου, συνεργάτιδες του Mario Botta. Σχεδίασαν επίσης τη χαρακτηριστική πύλη εισόδου του ξενοδοχείου, η οποία συμμετείχε στη shortlist του Πρώτου Παγκόσμιου Φεστιβάλ Αρχιτεκτονικής του 2008 στη Βαρκελώνη. Οι λευκές κατασκευές με τις λείες, απαλές επιφάνειες και τα στρογγυλά υποστυλώματα δημιουργούν μια φιλόξενη ατμόσφαιρα για τους επισκέπτες του The Westin Athens, όπως μετονομάστηκε το «Ναυσικά».

Μετά τη μεταπολίτευση, η Εθνική Τράπεζα αποφάσισε να χτίσει ένα τρίτο ξενοδοχείο. Το 1984 άνοιξε το ξενοδοχείο «Αφροδίτη» στη βόρεια πλευρά της χερσονήσου, με την ωραιότερη θέα του συγκροτήματος. Αυτό το μέρος ήταν ιδανικό για όσους επιθυμούσαν ησυχία και χαλάρωση. Η πισίνα και το μπαρ βρίσκονταν μακριά από τα δωμάτια, ενώ το εστιατόριο «Σπηλιά» δημιουργήθηκε μέσα σε φυσική σπηλιά. Ωστόσο, το «Αφροδίτη» δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία και τελικά κατεδαφίστηκε, αντικαθιστάμενο από τις 13 εμβληματικές κατοικίες του project.

Το 2004, με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων και την 40ή επέτειο από την ίδρυση του συγκροτήματος, πραγματοποιήθηκε ριζική ανανέωση του Αστέρα, τόσο στις καμπάνες όσο και στις ξενοδοχειακές μονάδες, για να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις των πελατών.

Ευχαριστήριο σημείωμα του Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν.
Ευχαριστήριο σημείωμα του Ζακ Ντελόρ.

Τα Αστέρια του Αστέρα Βουλιαγμένης

Είναι αδύνατο να σκεφτεί κανείς την ελληνική και διεθνή πολιτική και οικονομική ελίτ, τις προσωπικότητες της τέχνης και του πνεύματος, καθώς και τους μεγάλους αστέρες του θεάματος, χωρίς να αναφερθεί στον Αστέρα Βουλιαγμένης.

Στις καμπάνες του έχουν μείνει όλες οι μεγάλες εφοπλιστικές και επιχειρηματικές οικογένειες, όπως οι Αγγελόπουλου, Βαρδινογιάννη, Γοργία, Γουλανδρή, Δραγώνα, Καρβουνίδη, Κουκουλάκη, Κουλουκουντή, Λαιμού, Λαναρά, Λαμπρόπουλου, Λάτση, Λιβανού, Μανδήλα, Μάρκου, Μάτσα, Μίχαλου, Μποδοσάκη, Παπαστράτου, Πατέρα, Ποταμιάνου, Φαφαλιού, Χανδρή και Χατζηιωάννου.

Το παραθεριστικό θέρετρο της Βουλιαγμένης επισκεπτόταν συχνά και ο Αριστοτέλης Ωνάσης με τα παιδιά του Αλέξανδρο και Χριστίνα και αργότερα με την Τζάκι.

Αυτές οι οικογένειες προτιμούσαν να νοικιάζουν τις καμπάνες για πολλά χρόνια, κλείνοντάς τις από την προηγούμενη χρονιά. Έτσι, το προσωπικό του Αστέρα τις γνώριζε καλά και ήξερε τις προτιμήσεις και τις ιδιαιτερότητές τους. Ο Αστέρας φημίζεται για την εχεμύθεια και τη διακριτικότητα που προσφέρει στους πελάτες του.

Επιπλέον, το συγκρότημα διαθέτει πάντα υπερσύγχρονες υποδομές και μπορεί να φιλοξενήσει τις πιο απαιτητικές διοργανώσεις, αποτελώντας έναν προορισμό υψίστης ασφαλείας τόσο από ξηρά όσο και από θάλασσα. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει φιλοξενήσει κορυφαία γεγονότα όπως συνέδρια του ΝΑΤΟ, τη Βαλκανική Συνδιάσκεψη, συναντήσεις της Λέσχης Bilderberg και διεθνή φόρα.

Από τις σουίτες και τις καμπάνες, τα σαλόνια και τις παραλίες, τους κήπους και τους διαδρόμους του συγκροτήματος, έχουν περάσει εκατοντάδες διεθνούς φήμης προσωπικότητες, μεγιστάνες και πολιτικοί. Ανάμεσά τους οι Νέλσον Μαντέλα, Μάργκαρετ Θάτσερ, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ιάκωβος, ο Κόλιν Πάουελ, ο Μάικ Δουκάκης, καθώς και οι Χέλμουτ Σμιτ, Τζίμι Κάρτερ, Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι, Φρανσουά Μιτεράν, Μπόρις Γιέλτσιν, Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, Μιχάλης Στασινόπουλος, Κωνσταντίνος Τσάτσος, Κωστής Στεφανόπουλος, Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Μακάριος, Ρίτσαρντ Νίξον, Τουργκούτ Οζάλ, Μουαμάρ Καντάφι, Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν, Τεοντόρ Ζίβκοφ, Γιασέρ Αραφάτ, Γιόσιπ Μπροζ Τίτο, Ζάο Ζι Γιανγκ, Φελίπε Γκονζάλες, Ντανιέλ Ορτέγκα, Τόνι Μπλερ, Αριστοτέλης Ωνάσης και Τζάκι Κένεντι, Αθηνά Ωνάση και Αλβάρο ντε Μιράντα Νέτο.

Ευχαριστήριο σημείωμα του Πελέ.

Οι Διάσημοι Επισκέπτες του Αστέρα Βουλιαγμένης

Πολλοί ηθοποιοί, καλλιτέχνες και σταρ έχουν περάσει από τον Αστέρα Βουλιαγμένης. Ανάμεσά τους: η Ζακλίν Μπισέ, ο Τέλης Σαβάλας, ο Πολ Νιούμαν, ο Τζον Γουέιν, οι Beatles, ο Σαρλ Αζναβούρ, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι, η Κορίνα Τσοπέη, η Αντριάνα Σκλεναρίκοβα, ο Πιρς Μπρόσναν, ο Αρμάντ Ασάντε, η Ειρήνη Παπά, η Μονσερά Καμπαγιέ, η Τζέσι Νόρμαν, η Πριγκίπισα Σοράγια, η Παλόμα Πικάσο, η Λάιζα Μινέλι, η Τζέιν Φόντα, ο Ρόμπερτ Βάγκνερ, ο Ρότζερ Μουρ, η Σάρον Στόουν, η Νάνα Μούσχουρη, ο Σαλβατόρε Ανταμό, η Δαλιδά, ο Ντέμης Ρούσος, ο πιλότος της Φόρμουλα 1 Άιρτον Σένα, και οι Ροναλντίνιο, Lady Gaga, Scorpions, Gianni Bulgari, Τσάρλτον Ίστον, Ραφαέλα Καρά, Άντονι Κουίν, Τόνι Κέρτις, Ζωή Λάσκαρη, Αλέξανδρος Λυκουρέζος, Ζάχος Χατζηφωτίου, και πολλοί άλλοι.

Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας και μετέπειτα πρωθυπουργός Ξενοφών Ζολώτας προτιμούσε πάντα την καμπάνα 34, δημιουργώντας την “παραλία Ζολώτα”.

Ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν τακτικός επισκέπτης του Αστέρα, με πολλά κυβερνητικά στελέχη να διαμένουν εκεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες της πρωθυπουργίας του.

Το 2013, ο Αστέρας φιλοξένησε τη διεθνή δημοπρασία ιστορικών οχημάτων, όπου πουλήθηκε και η Rolls Royce Silver Shadow του 1971, αγαπημένο αυτοκίνητο του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Ο τελευταίος διάσημος φιλοξενούμενος πριν από την ανανέωση του συγκροτήματος ήταν ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, ενώ προηγουμένως είχε φιλοξενηθεί και ο Βλαντιμίρ Πούτιν. Ο Ομπάμα έμεινε σε ένα bungalow με ιδιωτική πισίνα και μαγευτική θέα. Η διοίκηση του ξενοδοχείου τον αποχαιρέτησε με ένα γλυπτό που αναπαριστούσε την ελληνική ελιά και το λεύκωμα της ιστορίας του Αστέρα.

Nikita club: Το πιο σέξι VIP «καταφύγιο» και τα μυστικά που κρύβει

Οι εργαζόμενοι αποκαλύπτουν τα μυστικά τους

Οι εργαζόμενοι του Αστέρα θυμούνται πολλές διάσημες προσωπικότητες. Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου συνήθιζε να γράφει μουσική στην καμπάνα του, ενώ η πριγκίπισσα Στεφανί του Μονακό γύρισε ένα βίντεο κλιπ στη βεράντα του Club House. Ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ διασκέδαζε ασταμάτητα στις “9 Μούσες”, το περίφημο κλαμπ που ξεκίνησε ως ταβέρνα και μετατράπηκε σε θρυλικό νυχτερινό κέντρο από τον Κώστα Ζουγανέλη.

Ο Σον Κόνερι ήταν τόσο διακριτικός και ευγενικός που ήταν σχεδόν αόρατος. Ο Φρανκ Σινάτρα ήταν πιο επεισοδιακός, με πλήθος να συγκεντρώνεται για να τον δει, αναγκάζοντας το προσωπικό να τον φυγαδεύσει από την πίσω πόρτα της κουζίνας.

Η Μπριζίτ Μπαρντό προκαλούσε υστερία, με μια σωσία της να κατεβαίνει στην παραλία για να ηρεμήσουν οι φωτορεπόρτερ. Ο πρίγκιπας Κάρολος αναποδογύρισε βάρκα με φωτορεπόρτερ που τον κυνηγούσαν. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Ιωάννης Λάτσης εμπιστεύονταν το προσωπικό του Αστέρα για να διαχειρίζεται τους παπαράτσι.

Οι υπάλληλοι θυμούνται φωτογραφήσεις μόδας, μπαλαρίνες των Μπολσόι και υποψήφιες καλλιστείων να κατεβαίνουν από τα δωμάτιά τους.

Από φωτογράφιση μόδας στην πλαζ του Αστέρα με τη στιλιστική επιμέλεια του Βασίλη Ζούλια.
Από φωτογράφιση μόδας στην πλαζ του Αστέρα με τη στιλιστική επιμέλεια του Βασίλη Ζούλια.

Η πριβέ Πρωθυπουργική παραλία – Που βρίσκεται κρυμμένη; (Βίντεο)

Το συνέβαινε στο ιστορικό εστιατόριο «Grill Room»;

Στο εστιατόριο Grill Room, τα πιάτα ετοιμάζονταν παρουσία του πελάτη, ενώ οι σερβιτόροι άλλαζαν πουκάμισα τέσσερις φορές την ημέρα και έπρεπε να μιλούν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.

Ο Γιάννης Λάτσης επιθυμούσε οι υπάλληλοι να τον αποκαλούν “Μπάρμπα-Γιάννη” και προτιμούσε σβίγκους για γλυκό. Η Μελίνα Μερκούρη αγαπούσε τα μήλα με καραμελωμένα αμύγδαλα και παγωτό καϊμάκι. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής απολάμβανε ουίσκι, βραστό αυγό, κολοκυθάκια και σφυρίδα σουβλάκι. Ο Ανδρέας Παπανδρέου προτιμούσε ελαφριά πιάτα. Ο Αιγύπτιος πρόεδρος Ανουάρ Σαντάτ λάτρευε τη μελιτζανοσαλάτα.

Ο Αστέρας Βουλιαγμένης έχει χτίσει τον μύθο του όχι μόνο για την τοποθεσία και τις παροχές του, αλλά και για το προσωπικό του, που διακρινόταν για τον επαγγελματισμό και την εμπιστευτικότητα.

Η Νέα Εποχή του Αστέρα

Σήμερα, το Four Seasons Astir Palace στην Αθηναϊκή Ριβιέρα διαθέτει 8 εστιατόρια και μπαρ, κέντρο SPA, κέντρο fitness και πριβέ παραλία. Η νέα εποχή του Αστέρα ξεκίνησε το 2016 με την εξαγορά της εταιρείας Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης από την Jermyn Street Real Estate Fund IV L. Η επένδυση ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ και στοχεύει να καταστήσει τον Αστέρα ολοκληρωμένο τουριστικό προορισμό πολυτελείας.

2016: Προεδρική σουίτα, μπανγκαλόου 1030. Η απόλυτη ιδιωτικότητα. Βουτιά στην πισίνα μπροστά στην καμπάνα και απόλαυση του ήλιου κάτω από φυσική σκιά, χωρίς αδιάκριτα βλέμματα…

«Ξυπόλητος πρίγκηψ»: Η παραλία της Αττικής όπου γυρίστηκε η ταινία

Το 2019, το συγκρότημα επαναλειτούργησε υπό τη διαχείριση της Four Seasons, προσφέροντας υπερπολυτελή δωμάτια και σουίτες. Η δεύτερη φάση της επένδυσης περιλαμβάνει την αναβάθμιση της παραλίας, τη δημιουργία πάρκου, 13 πολυτελών βιλών και την ανάπλαση της μαρίνας.

Βίντεο: Ο πολυτελής Αστέρας της Βουλιαγμένης από ψηλά

Πηγή: athensvoice.gr / Γιάννης Νένες


Χορηγούμενο

Χορηγούμενο

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Χορηγούμενο
Back to top button