«Βόμβα» στην ελληνική αγορά: Στο «σφυρί» μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ – Σε ποιανού τα χέρια περνάνε τα καταστήματά της;
Βόμβα στην ελληνική αγορά: Στο σφυρί μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ – Φαίνεται πως τα cash & carry της ΑΒ Βασιλόπουλος πρόκειται να περάσουν σε νέα διοίκηση, γεγονός που θα επιφέρει αλλαγές στον χώρο των σούπερ μάρκετ. Η ENA Food Cash & Carry, που αποτελεί τον βραχίονα χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος, φαίνεται ότι θα αλλάξει διεύθυνση, σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά. Αναμένονται ανακατατάξεις στο top 7 των σούπερ μάρκετ.
Η Deloitte, η οποία διαχειρίζεται τη διαδικασία πώλησης για λογαριασμό της ΑΒ Βασιλόπουλος και υπό τις οδηγίες του μητρικού ομίλου Ahold-Delhaize, έχει καταρτίσει μια λίστα υποψήφιων αγοραστών. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του επόμενου τριμήνου ή το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους.
Για τα 14 καταστήματα cash & carry της ΑΒ Βασιλόπουλος, που έχουν σταθερό τζίρο 100-120 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, η Deloitte προσέγγισε έναν περιορισμένο κύκλο 5-6 πιθανών ενδιαφερόμενων. Από τους κορυφαίους “παίκτες” της οργανωμένης λιανικής, αρχικό ενδιαφέρον έδειξαν τέσσερις, αλλά τελικά έμειναν τρεις: η The Mart του ομίλου Σκλαβενίτη, η Metro Cash & Carry του ομίλου Metro ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη, και η Δ. Μασούτης υπό τον Γιάννη Μασούτη, καθώς η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αποχώρησε γρήγορα από τη διαδικασία.
Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, έγινε σαφές ότι το στρατηγικό πλάνο της Metro Cash & Carry, η οποία είναι ηγέτιδα στον κλάδο με 50 καταστήματα πανελλαδικά, δεν ήταν συμβατό με το δίκτυο της ENA Food, εκτός από 3-4 σημεία. Η Metro Cash & Carry επικεντρώνεται πλέον αποκλειστικά σε νησιωτικές περιοχές μετά την ολοκλήρωση της επέκτασής της στην ηπειρωτική Ελλάδα με το νέο κατάστημα στη Δράμα, που αναμένεται να ανοίξει στο τέλος του 2024. Η Δ. Μασούτης, από την άλλη, έκανε δεύτερες σκέψεις, καθώς η χονδρεμπορική αγορά δεν αποτελεί σημαντικό μέρος της κύριας δραστηριότητάς της.
Υπό αυτές τις συνθήκες, η The Mart, που ανήκει στην οικογένεια Σκλαβενίτη και τον Λεωνίδα Θεόκλητο, φαίνεται να είναι η μόνη που παραμένει στη διεκδίκηση της ENA Food, τουλάχιστον όσον αφορά τους υποψήφιους από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
«Βόμβα» από τον Σκλαβενίτη: Η κiνηση που αλλάζει τα δεδομένα στα σούπερ μάρκετ
Η The Mart διαθέτει 13 καταστήματα σε διάφορες περιοχές, όπως Κηφισό, Παλλήνη, Αργυρούπολη, Ηράκλειο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Πάτρα, Ξάνθη, Λάρισα, Καλαμάτα και Ιωάννινα, και έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για φέτος, που περιλαμβάνουν την κατασκευή Κέντρου Διανομής στον Ταύρο Αττικής, επιφάνειας 22.000 τ.μ., το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, καθώς και την έναρξη κατασκευής νέου καταστήματος στην Καλαμάτα.
Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, το τίμημα για την ENA Food, αν και ξεκίνησε από χαμηλά επίπεδα, φαίνεται να καταλήγει σε ικανοποιητική συμφωνία.
Χορηγούμενο