Οι έμποροι αλλάζουν τις τοποθεσίες μεταφοράς ρωσικών φορτίων diesel. Καθώς οι δυτικές κυρώσεις επηρεάζουν τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα από ρωσικά λιμάνια. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, όπως αναφέρει το Reuters, μετά το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2023. Τα φορτία diesel από τα ρωσικά λιμάνια στέλνονται πλέον σε χώρες όπως η Βραζιλία. Η Τουρκία, σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Καθώς και σε άλλα πλοία, μέσω της διαδικασίας Ship to Ship (STS). Αυτό καθιστά δύσκολο για τις δυτικές χώρες να παρακολουθούν το εμπόριο ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων.
Τα διεθνή ύδατα ανοιχτά του Λακωνικού κόλπου στην Ελλάδα ήταν ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για τη STS μεταφόρτωση ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη. Λόγω της εγγύτητάς τους τόσο στα ρωσικά λιμάνια όσο και στη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία προσφέρει πρόσβαση στις ασιατικές αγορές. Ωστόσο, η Ελλάδα εξέδωσε δύο NOTAM για στρατιωτικές ασκήσεις στην περιοχή. Προτρέποντας τα πλοία να αποφεύγουν την περιοχή. Οδηγώντας τα δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα να μεταφερθούν προς τη Μάλτα και το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο.
Τον Ιούλιο, τουλάχιστον τέσσερα πλοία μετέφεραν περίπου 123.000 μετρικούς τόνους diesel. Και βενζίνης από τη Μαύρη Θάλασσα και τα ρωσικά λιμάνια Taman. Και Tuapse για μεταφόρτωση σε διεθνή ύδατα νότια της Χίου. Επίσης, τρία ακόμη πλοία με φορτία 100.000 τόνων βενζίνης από το Tuapse κατευθύνονταν για μεταφόρτωση σε άλλα πλοία στα νότια των νησιών του βορείου Αιγαίου τον Αύγουστο.
Οι πηγές της αγοράς σχολιάζουν ότι οι τελευταίες κυρώσεις της ΕΕ πιθανώς οδηγούν στην αύξηση των μεταφορτώσεων ρωσικού πετρελαίου. Τον Ιούνιο, οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν το 14ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας. Στοχεύοντας στον περιορισμό του στόλου μεταφοράς ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων.
Χορηγούμενο