Ανησυχίες σχετικά με την κλιμάκωση της κρίσης στο Λίβανο και τις πιθανές επιπτώσεις της στις μεταναστευτικές ροές εκφράζουν Έλληνες αξιωματούχο. Που είναι ενημερωμένοι για το μεταναστευτικό ζήτημα.
Η φετινή χρονιά αποδεικνύεται προβληματική για τη χώρα μας. Με αυξημένες ροές τόσο στα χερσαία όσο και στα θαλάσσια σύνορα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2024, οι ροές έχουν αυξηθεί κατά 60% σε σύγκριση με πέρυσι. Με το νότιο Αιγαίο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση, ενώ η Κρήτη αρχίζει να επηρεάζεται από το φαινόμενο.
Ωστόσο η κατάσταση στις εμπόλεμες περιοχές, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που συλλέγουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, έχει θέσει σε επιφυλακή τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Στον Έβρο, οι εργασίες για την επέκταση του φράχτη προχωρούν, με στόχο να φτάσει τα 72 χιλιόμετρα μέχρι το τέλος του 2024. Ενώ ήδη έχει εκπονηθεί σχέδιο για μια δεύτερη φάση που θα αυξήσει το μήκος του φράχτη στα 140 χιλιόμετρα. Η απόφαση της Γερμανίας για επαναφορά ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα, υπό την πίεση εσωτερικών παραγόντων, αναζωπύρωσε μνήμες από την προσφυγική κρίση του 2015. Με τις ελληνικές αρχές να προετοιμαστούν για τις περισσότερες.
Παράλληλα, ανησυχία προκαλεί η δραστηριότητα των κυκλωμάτων διακίνησης μεταναστών. Καθώς φαίνεται να αναβαθμίζουν συνεχώς τις μεθόδους τους. Ορισμένοι διακινητές, κυρίως νεαρής ηλικίας, εμφανίζονται οπλισμένοι και με μάσκες, ενώ προωθούν τις υπηρεσίες τους μέσω των social media, προσπαθώντας να προσελκύσουν περισσότερους «πελάτες» και να δώσουν την εντύπωση ότι τα σύνορα είναι απροσπέλαστα.
Βιντεοσκοπούν τις ελληνικές στρατιωτικές περιπολίες
Η εντύπωση προκαλεί ότι δεν διστάζουν να βιντεοσκοπήσουν τις ελληνικές στρατιωτικές περιπολίες που επιτηρούν τη χερσαία σύνορα. Αναρτώντας το υλικό αυτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι εικόνες με τα στρατιωτικά τζιπ στη συνοριογραμμή είναι χαρακτηριστικές, με τους στρατιωτικούς να τους πλησιάζουν διακινητές, οι οποίοι καταγράφουν και κοινοποιούν τη δραστηριότητά τους.
Επίσης μια άλλη φωτογραφία αποκαλύπτει ότι οι διακινητές έχουν δημιουργήσει «επιχειρησιακά κέντρα» εξοπλισμένα υπολογιστές. Να παρακολουθούν τα δρομολόγια που σχεδιάζουν μέσω χαρτών. Στη χώρα μας, οι συλλήψεις διακινητών είναι εκατοντάδες κάθε χρόνο. Με την πλειονότητα αυτών να καταλήγουν στη φυλακή. Ωστόσο, σοβαρά εξετάζεται η ενδεχόμενη αυστηροποίηση των ποινών για τους εγκέφαλους των κυκλωμάτων. Καθώς και για τους «οδηγούς» — δηλαδή τα άτομα που αναλαμβάνουν την ηγεσία της μεταφοράς ή λειτουργούν ως χειριστές σε βάρκες και ταχύπλοα.
Χορηγούμενο