Βέφα Αλεξιάδου και Ελένη Μενεγάκη: Η πραγματική σχέση τους με τα καλά κρυμμένα μυστικά και τις μεγάλες πικρίες πίσω από τις κάμερες και τη δόξα του «Πρωινού Καφέ»…
Βέφα Αλεξιάδου και Ελένη Μενεγάκη Η πραγματική σχέση τους… Το μεσημέρι της Δευτέρας, 25 Νοεμβρίου, η Ελλάδα αποχαιρέτησε μια από τις πιο αγαπημένες προσωπικότητες της τηλεόρασης, τη Βέφα Αλεξιάδου. Η γνωστή μαγείρισσα, που έφερε τη μαγειρική σε κάθε ελληνικό σπίτι και την ανέδειξε σε τέχνη, έφυγε από τη ζωή, σκορπίζοντας θλίψη σε ολόκληρη τη χώρα.
Η «κυρία Βέφα», όπως η αποκαλούσαν με αγάπη οι θαυμαστές της, κατάφερε να αφήσει το δικό της μοναδικό αποτύπωμα στον χώρο της μαγειρικής, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Πρωτοπόρος στον τομέα της, υπήρξε η πρώτη που μέσα από την τηλεόραση έκανε την καθημερινή κουζίνα έμπνευση για κάθε νοικοκυρά. Με απλότητα και ζεστασιά, κέρδισε μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των Ελλήνων.
Η Βέφα Αλεξιάδου, μια γυναίκα που γνώρισε δυσκολίες από νεαρή ηλικία μετά την απώλεια του πατέρα της, πάλεψε με πείσμα για να φτάσει στην κορυφή. Μετά τον θρυλικό Νίκο Τσελεμεντέ, που υπήρξε πρωτοπόρος της μαγειρικής στην Ελλάδα, η Βέφα κατάφερε να γίνει η πιο αναγνωρίσιμη μαγείρισα της σύγχρονης εποχής, κερδίζοντας διεθνής βραβεία και διακρίσεις.
Βέφα Αλεξιάδου: Την ξέχασαν όλοι οι διάσημοι φίλοι της στην κηδεία
Η τηλεοπτική της πορεία, ο «Πρωινός Καφές» και η αλήθεια για τη σχέση των δύο γυναικών
Η παρουσία της στον ιστορικό «Πρωινό Καφέ» του ΑΝΤ1, με παρουσιάστρια την Ελένη Μενεγάκη, έγραψε ιστορία. Δίπλα σε καταξιωμένα πρόσωπα όπως η αστρολόγος Λίτσα Πατέρα, ο παράγωγος Στέλιος Αντωνιάδης και η αρχισυντάκτρια Ζήνα Κουτσελίνη, η Βέφα Αλεξιάδου αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας της εκπομπής. Με τις συνταγές της, που συνδύαζαν παράδοση και δημιουργικότητα, έδειξε τη μαγειρική σε πρωταγωνιστή της καθημερινής ψυχαγωγίας.
Η είδηση του θανάτου της έχει προκαλέσει κύμα συγκίνησης, με πολλούς να θυμούνται τις στιγμές που έζησαν μέσα από τις εκπομπές της. Η Βέφα Αλεξιάδου αφήνει πίσω της μια ανεκτίμητη κληρονομιά, τόσο στις κουζίνες των σπιτιών μας όσο και στις καρδιές μας. Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, «η αφορμή για όσα θα αποκαλύψω μέσω της «Espresso» μού δόθηκε τόσο από την πανελλήνια συγκίνηση που υπάρχει για τον χαμό της τηλεμαγείρισσας όσο και από το γεγονός ότι η Ελένη Μενεγάκη, με την οποία μαζί πορεύτηκαν το πιο σημαντικό κομμάτι της επαγγελματικής τους ζωής, δεν έκανε καμία ανάρτηση, καμία δήλωση ή έστω ένα γραπτό τυπικό «αντίο» στα social media με τους χιλιάδες διαδικτυακούς φίλους της. Ισως το κάνει τις ερχόμενες ημέρες, ίσως θεωρεί πως είναι πολύ νωρίς για δημόσιους αποχαιρετισμούς. Αλλωστε, όπως έλεγε η κυρία Βέφα, «έχουμε να μιλήσουμε από τα χρόνια του “Πρωινού Καφέ” με την Ελένη».
Ας πάμε τον χρόνο πολύ πίσω, λοιπόν! Στα σπάργανα της ιδιωτικής τηλεόρασης και στο 1996, στα στούντιο Φάρος στον Παράδεισο Αμαρουσίου. Εκεί είχε στηθεί σε ένα μικρό αλλά πολύ φιλόξενο στούντιο το σκηνικό του «Πρωινού Καφέ». Εμείς, νεαροί ρεπόρτερ τότε, πηγαίναμε για μοντάζ στις 5 τα ξημερώματα και φεύγαμε όταν σουρούπωνε. Μόνο έναν ύπνο κάναμε σπίτι μας και μετά ξανά δουλειά. Τα πρώτα χρόνια ο αγώνας για να επικρατήσει η Ελένη και να γίνει η μετέπειτα Μενεγάκη, το είδωλο, ήταν πολύ σκληρός. Ομως δουλεύαμε με όρεξη, γιατί δουλεύαμε στην πρώτη σε τηλεθέαση εκπομπή και ήμασταν περήφανοι γι’ αυτό. Κάπου εκεί, γύρω στις 9-9.30, κατέφθανε και η κυρία Βέφα. Φορώντας πάντα ωραίο σύνολο και από πάνω στην πλάτη είχε ριχτή είτε μια γούνα είτε κάτι ζεστό. Πάντα κοκέτα, πάντα με τα χρυσαφικά στα χέρια και τα αυτιά.
Αφού μας καλημέριζε, ζητούσε άλλοτε από τον ταξιτζή και άλλοτε από τον σύζυγό της να κάνουν λίγη υπομονή μέχρι να ξεφορτώσει τα τσουκάλια της και τις τσάντες με τα προϊόντα. Ισως ελάχιστοι γνωρίζουν ότι τα χρόνια του ΑΝΤ1 όλα τα προϊόντα τα πλήρωνε από την τσέπη της η ίδια και το έχει αναφέρει και στις συνεντεύξεις της αυτό. Από την άλλη, η Βέφα πήρε όλη τη δημοσιότητα από τα χρόνια του «Πρωινού Καφέ» και έγινε το σημερινό μεγάλο όνομα. Δηλαδή κάτι σαν «το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο» ήταν οι σχέσεις του καναλιού με τη Βέφα. Δεν θα ξεχάσω όταν μια φορά βρισκόμουν στον διάδρομο πριν από την είσοδο και, αφού με καλημερίζει αλαφιασμένη, μου ζητάει ευγενικά: «Σε παρακαλώ, πάρε το τσουκάλι με το έτοιμο φαγητό από το πορτμπαγκάζ, έχω αργήσει». Αφού το πήγαμε στο στούντιο, γυρίζει στ’ αυτί και μου λέει: «Αν θες μετά, πριν φύγω, έλα να σου βάλω σε ένα πιατάκι για μεσημεριανό».
Η Βέφα λοιπόν για τον «Πρωινό Καφέ» ήταν, όπως λέμε, η μία από τις Καρυάτιδες που κρατούσαν το οικοδομικό στερέωμα της εκπομπής. Η άλλη Καρυάτιδα ήταν η Λίτσα Πατέρα. Δεν θα ξεχάσω πως, όταν έβγαινε η Βέφα για να μαγειρέψει, ξέραμε πως η μισή Ελλάδα βλέπει την εκπομπή. Την επόμενη μέρα, αγχωμένος ο παραγωγός Στέλιος Αντωνιάδης, κρατώντας στα χέρια του τα νούμερα τηλεθέασης, με ένα πλατύ χαμόγελο μας προανήγγελλε τον θρίαμβο: «Κοίτα τι κάνει η Βέφα. Είναι να τρελαίνεσαι. Το πηγαίνει στον Θεό. Το απογειώνει». Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που ακόμα και στις γραμμένες εκπομπές, όταν όλος ο «Πρωινός Καφές» πήγαινε ταξίδια ανά την Ελλάδα, η Βέφα είτε έπρεπε να βιντεοσκοπήσει τη μαγειρική της είτε να είναι μαζί στο ταξίδι.
Κάπου εκεί λοιπόν, στα ταξίδια, βλέποντας τον θαυμασμό του κόσμου, η Βέφα άρχισε να αντιλαμβάνεται την τηλεοπτική της αξία και πόσο μεγάλη επιρροή είχε στον κόσμο. Αρχισε να μπαίνει στο επιχειρείν, να γράφει βιβλία, να κάνει διαλέξεις και παρουσιάσεις, και ο κόσμος σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό να την αποθεώνει. Είχε άλλωστε πίσω της όλη την οικογένεια που τη στήριζε. «Ξέρεις τι είναι να πηγαίνεις στο Μεξικό και να γεμίζεις αίθουσα 2.000 ατόμων; Πού, στο Μεξικό» μου είχε πει κάποια στιγμή πριν από μερικά χρόνια σε συνέντευξη για το πόσο γεμάτη ζωή είχε.
Και τα χρόνια του «Πρωινού Καφέ» κυλούσαν όμορφα, με κάποιες γκρίνιες από την πλευρά της Βέφας προς την παραγωγή. «Δεν γίνεται, βρε Στέλιο, και να μην πληρώνομαι, και να βάζω όλα τα προϊόντα από την τσέπη μου, και να έρχομαι ώρες πριν για να είναι όλα στην εντέλεια για να βγει η εκπομπή» έλεγε του Στέλιου Αντωνιάδη, με την Ελένη να είναι αμέτοχη σε όλα αυτά. Ωστόσο η ίδια είχε αρχίσει να λέει δεξιά και αριστερά: «Αν φύγω και με χάσουν, τότε θα με εκτιμήσουν». Ομως τα λόγια αυτά η κυρία Βέφα δεν τα έλεγε τυχαία, καθώς οι προτάσεις από τα άλλα κανάλια, και μάλιστα επί πληρωμή και με πολύ καλά χρήματα, την περίμεναν. Αλλωστε είναι η εποχή με τις παχιές αγελάδες, που το χρήμα στο τηλεοπτικό πεδίο έρρεε άφθονο.
Τα λόγια λοιπόν και οι ψίθυροι των παρασκηνίων για όσα φέρεται ότι έλεγε η τηλεμαγείρισσα δεν άρεσαν τόσο στο κανάλι όσο και στους επιτελείς, αλλά και στην παρουσιάστρια. Η γκρίνια μόλις είχε ξεκινήσει. Η Ελένη είχε ήδη εδραιωθεί στο κοινό ως η απόλυτη βασίλισσα της πρωινής ζώνης. Ενα από τα τελευταία χρόνια που δούλεψα στον «Πρωινό Καφέ», και ενώ οι σχέσεις της εκπομπής με την κυρία Βέφα είναι εντελώς παγωμένες και αρκετές φορές της έχουν μεταφέρει την τηλεοπτική της παρουσία άλλοτε πολύ νωρίτερα και άλλοτε προς το τέλος της εκπομπής, γίνεται το μεγάλο μπαμ. Είναι μεσημέρι, η Βέφα έχει στα χέρια της ένα μεγάλο τσουκάλι και ανεβαίνει πάνω στο γραφείο του Στέλιου Αντωνιάδη. Δίπλα είναι τα γραφεία των δημοσιογράφων. Οι πόρτες κλείνουν, ωστόσο οι φωνές που ακούστηκαν προμήνυαν άσχημες εξελίξεις.
Βγαίνουμε έξω να δούμε τι συμβαίνει, και η Βέφα, σχεδόν κλαμένη, κρατώντας το τσουκάλι στο χέρι, μονολογεί: «Εγώ φταίω, που τόσα χρόνια έδωσα τη ζωή μου εδώ μέσα». Παγώσαμε, δεν ξέραμε αν υπήρχε αύριο και μαγειρική για την εκπομπή. Η μνήμη μου σταματάει σε αυτό το σημείο. Τον επόμενο χρόνο έφυγα κι εγώ από την εκπομπή για άλλο μετερίζι. Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που ξανασυνάντησα την αγαπημένη κυρία Βέφα. Τα ενδιάμεσα χρόνια μιλούσαμε τηλεφωνικά, καθώς εκείνη είχε κάνει μετεγγραφή σε άλλο κανάλι, άνοιγε καταστήματα με τις κόρες της, έγραφε βιβλία. Οταν τα φώτα της δημοσιότητας έσβησαν από πάνω της, μέσω κάποιων συνεντεύξεων εκδήλωσε το παράπονο ότι η Ελένη Μενεγάκη ούτε μια στιγμή δεν πήρε θέση τότε που εκείνη έφευγε δυσαρεστημένη από το κανάλι.
Από την άλλη, η Ελένη ούτε μια φορά δεν σήκωσε το τηλέφωνο να πληκτρολογήσει το νούμερό της, ώστε να σπάσει ο πάγος και να λυθεί η παρεξήγηση. Και, φυσικά, ποτέ δεν αντιλήφθηκαν πως, όταν ένα όργανο σε μια ορχήστρα παίξει φάλτσα, τότε διαλύεται όλη η ορχήστρα. Και κάπως έτσι η σιωπηλή και άτυπη αυτή παρεξήγηση έμελλε να φτάσει ως το κύκνειο άσμα της τηλεμαγείρισσας, την οποία σήμερα θα αποχαιρετήσουν φίλοι και συνεργάτες στη Θεσσαλονίκη, πηγαίνοντας να βρει τα δυο παιδιά της και τον σύζυγό της, που τόσο πολύ τους αποζητούσε όλα αυτά τα χρόνια!».
Χορηγούμενο