Οι διακοπές στα νησιά έχουν γίνει πλέον απλησίαστες για πολλούς. Καθώς τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν εκτοξευθεί, φτάνοντας σε τιμές συγκρίσιμες με αυτές των αεροπορικών.
Επίσης η αύξηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων επιταχύνθηκε λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας του κορονοϊού. Παρότι η κρίση καυσίμων έχει παρέλθει, οι τιμές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, τα τελευταία έξι χρόνια οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν φτάσει έως και το 44% σε ορισμένες περιπτώσεις.
Συγκεκριμένα, οι τιμές εισιτηρίων (οικονομική θέση με συμβατικό πλοίο) έχουν αυξηθεί ως εξής την περίοδο 2019-2025:
- Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς: Από 72€ σε 104€ (+44,44%)
- Πειραιάς – Πάρος – Πειραιάς: Από 78€ σε 108€ (+38,46%)
- Πειραιάς – Ηράκλειο – Πειραιάς: Από 72€ σε 92€ (+27,77%)
- Πειραιάς – Μήλος – Πειραιάς: Από 74€ σε 98€ (+32,43%)
- Πειραιάς – Ρόδος – Πειραιάς: Από 94€ σε 132€ (+40,42%)
Ωστόσο ο τουριστικός πράκτορας Δημήτρης Οικονόμου ανέφερε στο MEGA ότι οι αυξήσεις σημειώθηκαν κυρίως την τριετία 2020-2022. Επηρεασμένες από την Ουκρανία, τον κορονοϊό και τις τιμές των καυσίμων. Επιπλέον, τα λιμενικά τέλη αυξήθηκαν ως ποσοστό επί των εισιτηρίων, συμβάλλοντας στην άνοδο των τιμών.
Παράλληλα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει διαπιστώσει ολιγοπωλιακή δομή στην ακτοπλοΐα. Με δύο ομίλους να ελέγχουν τα δρομολόγια, και καταγράφει μεγάλη αύξηση στις συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας. Η Επιτροπή διερευνά επίσης καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό από μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία προς μικρότερες. Ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι τρεις μεγάλες εταιρείες ελέγχουν πλέον το 90% της ακτοπλοϊκής κίνησης στην Ελλάδα.
Χορηγούμενο