Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν συστηματικά τις δημόσιες υπηρεσίες. Μέσω μιας νέας πρωτοβουλίας των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ήδη τα ΚΕΠ έχουν εισαγάγει ένα οργανωμένο σύστημα αξιολόγησης. Ενώ το gov.gr επιτρέπει στους χρήστες να βαθμολογούν τις ψηφιακές υπηρεσίες.
Επίσης από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες, 5 εκατομμύρια πολίτες άνω των 17 ετών, που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, θα λάβουν ένα email με ερωτηματολόγιο 40-50 ερωτήσεων. Θα κληθούν να βαθμολογήσουν από το 1 έως το 10 την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα διαφόρων φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης. Και της Αυτοδιοίκησης, καθώς και να καταθέσουν σχόλια.
Επιπλέον η πλατφόρμα αξιολόγησης θα είναι προσβάσιμη μέσω των προσωπικών κωδικών του gov.gr για την αποφυγή διπλών ψήφων. Στο “μικροσκόπιο” θα μπουν υπηρεσίες όπως η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ, ο ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, ψηφιακές υπηρεσίες (ηλεκτρονική συνταγογράφηση, υπηρεσίες του gov.gr), υπηρεσίες περιφερειών (κατάσταση οδικού δικτύου, ψηφιακές υπηρεσίες τους) και δήμων (ηλεκτροφωτισμός, καθαριότητα, πράσινο, οδοστρώματα, δημοτικά ιατρεία, πολεοδομία, δημοτική συγκοινωνία, χώροι στάθμευσης). Θα υπάρχουν και ερωτήσεις για προτάσεις ψηφιοποίησης νέων υπηρεσιών και ελεύθερα σχόλια.
Ωστόσο μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, οι απαντήσεις θα είναι ανώνυμες. Θα συγκεντρωθούν και θα επεξεργαστούν ως μια μεγάλη δημοσκόπηση. Τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιηθούν εντός του Μαΐου. Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο (Απρίλιο και Οκτώβριο) για να βοηθήσει τους φορείς να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους.
Δεύτερη φάση
Σε δεύτερη φάση, το φθινόπωρο, μετά από κάθε συναλλαγή με φυσική παρουσία σε δημόσια υπηρεσία (νοσοκομεία, ΚΕΠ κ.λπ.), οι πολίτες θα λαμβάνουν έναν QR code για να αξιολογήσουν άμεσα την εμπειρία τους σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Επίσης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε προαναγγείλει την πρωτοβουλία. Τονίζοντας ότι ο πολίτης πρέπει να είναι ο τελικός κριτής των κρατικών υπηρεσιών. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πολίτες αξιολογούν θετικά τις εκσυγχρονισμένες υπηρεσίες (ΚΕΠ, gov.gr). Και αρνητικά όσες απαιτούν φυσική παρουσία και έντυπα.
Χορηγούμενο