Σε οριακό σημείο βρίσκεται η διδασκαλία της Πληροφορικής στα ελληνικά σχολεία, με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑΣΕΠ) να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ενόψει της Δ΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών στις αρχές Ιανουαρίου, ο κλάδος ζητά τον τερματισμό των πρακτικών που υποβαθμίζουν το μάθημα και εξαντλούν το προσωπικό.
Το «αγκάθι» των υπερωριών και των αναθέσεων
Η τρέχουσα κατάσταση στα σχολεία περιγράφεται από τον ΠΑΣΕΠ ως «ζοφερή». Λόγω των κενών που παραμένουν ακάλυπτα, οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να διδάσκουν από 3 έως 6 επιπλέον ώρες την εβδομάδα πάνω από το υποχρεωτικό τους ωράριο.
Το πιο ανησυχητικό, ωστόσο, είναι η μετατροπή των αναθέσεων σε μη ειδικούς από εξαίρεση σε κανόνα. Ο Σύλλογος είναι σαφής:
«Δεν μπορεί η Πληροφορική να διδάσκεται από οποιονδήποτε. Η υποβάθμιση του μαθήματος πλήττει άμεσα το δικαίωμα των μαθητών σε εξειδικευμένη γνώση».
Τα 4 βασικά αιτήματα του κλάδου ΠΕ86
Με το Δελτίο Τύπου του, ο ΠΑΣΕΠ θέτει την πολιτική ηγεσία προ των ευθυνών της, ζητώντας άμεσες λύσεις για την αποκατάσταση της παιδαγωγικής ομαλότητας:
-
Καθολική κάλυψη των κενών: Να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις στη Δ΄ φάση προσλήψεων.
-
Αποκλειστικότητα ειδικότητας: Τα μαθήματα Πληροφορικής να διδάσκονται μόνο από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86.
-
Τέλος στην εργασιακή εξάντληση: Να σταματήσει η επιβολή υποχρεωτικών υπερωριών που επιβαρύνουν την ψυχική και σωματική υγεία των εκπαιδευτικών.
-
Σταθερότητα: Τερματισμός των συνεχών μετακινήσεων προσωπικού που αποδιοργανώνουν τη σχολική ζωή.
Ώρα ευθύνης για το Υπουργείο
Η επερχόμενη φάση προσλήψεων θεωρείται η τελευταία ευκαιρία για να κλείσουν οι πληγές της φετινής χρονιάς. Ο ΠΑΣΕΠ υπογραμμίζει ότι η ποιοτική εκπαίδευση απαιτεί εκπαιδευτικούς στη θέση τους και όχι «λύσεις ανάγκης» που υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο.
Χορηγούμενο

