Εκτροχιάστηκε τρένο στην Ειδομένη προκαλώντας τεράστια ζημιά στις σιδηροδρομικές γραμμές, που ξεκόβει τη χώρα από το εξωτερικό για τουλάχιστον δύο μήνες…
Σοβαρό σιδηροδρομικό ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης (11/2) στην Ειδομένη, όπου εμπορική αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στη σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος τεσσάρων χιλιομέτρων. Ως αποτέλεσμα, η βασική σιδηροδρομική σύνδεση της Ελλάδας με το εξωτερικό που θα παραμείνει εκτός λειτουργίας για τουλάχιστον δύο μήνες.
Η γραμμή αποτελεί τον κύριο άξονα της χώρας με την Ευρώπη, καθώς η συγκεκριμένη εναλλακτική διαδρομή μέσω Στρυμόνα και Βουλγαρίας δεν έχει την ίδια χωρητικότητα και αποτελεσματικότητα.
Εκτροχιάστηκε τρένο στην Ειδομένη
Το ατύχημα συνέβη λίγο μετά τις 23:00, όταν μια ηλεκτρική μηχανή επιχείρησε να ρυμουλκήσει μια θερμική μηχανή ντίζελ μαζί με κενά βαγόνια προς τον σταθμό της Θεσσαλονίκης. Κατά τη διαδικασία, η θερμική μηχανή εκτροχιάστηκε, προκαλώντας την καταστροφή της σιδηροδρομικής υποδομής.
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκο Τσικαλάκη, τα αίτια του ατυχήματος βρίσκονται υπό διερεύνηση, ενώ ήδη η συνεργασία του ΟΣΕ εργάζεται στο σημείο με γερανούς για την απομάκρυνση των εκτροχιασμένων βαγονιών. Ευτυχώς, από το περιστατικό δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Ο κ. Ο Τσικαλάκης ανέφερε επίσης ότι εξετάζονται όλα τα δεδομένα και είναι πιθανό ο σταθμός της Ειδομένης να παραμείνει κλειστός μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης της γραμμής.
ΤΩΡΑ: Παραλίγο τραγωδία στην Πάτρα – Σύγκρουση τρένου με ΙΧ
Πιο συγκεκριμένα αναφέρει…
«Οι γραμμές αυτές έκλεισαν. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η ζημιά είναι πάνω από 4 χλμ., οπότε για ένα δίμηνο θα είναι κλειστή η ευρωπαϊκή πορεία της χώρας από τα Σκόπια. Θα έχουμε σύνδεση μόνο από το Στρυμόνα, από τη Βουλγαρία.
Η Hellenic Train θα πρέπει να αποζημιώσει τον ΟΣΕ και τις άλλες εταιρείες, γιατί από εκεί περνούν και δύο ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα. Τα εμπορεύματα δε θα μπορούν να περάσουν».
Η οικονομική επίπτωση του εκτροχιασμού είναι πολύ σοβαρή. Δεν αφορά μόνο το κόστος επισκευής των κατεστραμμένων υποδομών, αλλά κυρίως τη ζημιά που θα υποστούν οι εμπορευματικές μεταφορές της χώρας προς το εξωτερικό.
Τα όσα αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος τα τελευταία χρόνια είναι αξιοσημείωτα, καθώς συνεχίζονται τα περιστατικά, το ένα μετά το άλλο, που πλήττουν τη λειτουργία του δικτύου.
Χορηγούμενο