Λίγο πριν την εκπνοή του 2025, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ανοίγει τα χαρτιά της σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο My Story. Από το χριστουγεννιάτικα στολισμένο γραφείο της, ξετυλίγει το νήμα της ζωής της: από τις σχολικές «κοπάνες» στους Αμπελοκήπους μέχρι τις κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης.
Μια ζωή μέσα στις σχολικές αίθουσες
Για τη Σοφία Ζαχαράκη, η εκπαίδευση είναι το DNA της. Με πατέρα, θείους και ξαδέλφια εκπαιδευτικούς, η πορεία της έμοιαζε προδιαγεγραμμένη.
-
Τα πρώτα χρόνια: Θυμάται τον εαυτό της ως «σπασικλάκι» αλλά και «αγοροκόριτσο» που λάτρευε το ποδόσφαιρο.
-
Η πρώτη μέρα στην έδρα: Σε ηλικία μόλις 22 ετών, κλήθηκε να διδάξει Αγγλικά σε σχεδόν συνομήλικούς της μαθητές ΙΕΚ. «Έπρεπε να κερδίσω τον σεβασμό με τρόπο, όχι με αυστηρότητα», εξομολογείται.
Τα μεγάλα «αγκάθια» της Παιδείας
Η μετάβαση από την τάξη στα έδρανα της Βουλής δεν ήταν ρήξη, αλλά συνέχεια. Σήμερα, ως Υπουργός, καλείται να διαχειριστεί τα «ανοιχτά μέτωπα» του 2026:
-
Εκπαιδευτικά κενά: Ανακοίνωσε τη Δ’ φάση προσλήψεων αμέσως μετά τις γιορτές.
-
Στέγαση εκπαιδευτικών: Ένα φλέγον ζήτημα, ειδικά στις νησιωτικές περιοχές, που αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο.
-
Βία ανηλίκων: Χαρακτηρίζει το bullying κοινωνικό και όχι μόνο παιδαγωγικό ζήτημα, δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών.
Το πλάνο για το «Σχολείο του Αύριο»
Η κ. Ζαχαράκη οραματίζεται ένα δημόσιο σχολείο που δεν θα είναι «πολλών ταχυτήτων». Στους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής της περιλαμβάνονται:
-
Αναβάθμιση υποδομών: Μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».
-
Νέες δομές: Προσθήκη δημόσιων Ωνάσειων σχολείων και επέκταση των Πειραματικών.
-
Τεχνητή Νοημοσύνη: Η AI μπαίνει στην τάξη ως εργαλείο, με απαραίτητη προϋπόθεση την καθολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Δημόσια ΑΕΙ
Στο φλέγον ζήτημα των μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, η Υπουργός είναι σαφής: «Ο ανταγωνισμός δεν πρέπει να γίνει εις βάρος του δημόσιου πανεπιστημίου». Στόχος παραμένει η ενίσχυση των δημόσιων ΑΕΙ, ώστε να παραμείνουν η ναυαρχίδα της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα.
Τα highlights της συνέντευξης
| Θέμα | Δέσμευση / Θέση |
| Προσλήψεις | Δ’ φάση αμέσως μετά τις γιορτές |
| Bullying | Πρόληψη με περισσότερους ψυχολόγους |
| Τεχνητή Νοημοσύνη | Εκπαιδευτικός μετασχηματισμός με κανόνες |
| Σχολικά κτίρια | Ανακαίνιση μέσω του προγράμματος «Μ. Γιαννάκου» |
Η Σοφία Ζαχαράκη κλείνει τη συζήτηση με μια φράση που αποτυπώνει τη φιλοσοφία της: «Η εκπαίδευση είναι πολιτική πράξη», υπενθυμίζοντας ότι κάθε απόφαση που λαμβάνεται σήμερα στην τάξη, διαμορφώνει την κοινωνία του μέλλοντος.
Χορηγούμενο

