Advertisement
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιάννης Λάτσης: Η τυχερή του «Νεράιδά» και τα συγκλονιστικά μυστικά τους

Πως ξεκίνησε η Αυτοκρατορία;

Advertisement

Γιάννης Λάτσης: Η «Νεράιδά» του και τα συγκλονιστικά μυστικά τους… Πως ξεκίνησε η Αυτοκρατορία;

Το «Νεράιδα», το θρυλικό βαπόρι του καπετάν Γιάννη Λάτση, αποτελεί κάτι παραπάνω από ένα απλό πλοίο. Είναι ένα κομμάτι της ελληνικής ιστορίας, ένα σύμβολο μιας εποχής και μια απόδειξη της επιχειρηματικής οξυδέρκειας ενός ανθρώπου που κατάφερε να δημιουργήσει μια οικονομική αυτοκρατορία.

Γιάννης Λάτσης: Η τυχερή του «Νεράιδά» και τα συγκλονιστικά μυστικά τους

Η ιστορία του «Νεράιδα» ξεκινά στη Ριέκα της Κροατίας, όπου κατασκευάστηκε μεταξύ 1938-1939 με το όνομα Laurana. Αρχικά, χρησιμοποιήθηκε για ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Αδριατική. Με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μετατράπηκε σε διασωστικό πλοίο, συμμετέχοντας σε πολεμικές επιχειρήσεις και διασώζοντας ναυαγούς.

Το Laurana ως διασωστικό στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (Νεράιδα)

Η αγορά του «Νεράιδα» από τον Γιάννη Λάτση

Το 1949, ο Γιάννης Λάτσης αγόρασε το πλοίο και το μετονόμασε σε «Νεράιδα». Στο παρθενικό του ταξίδι στον Αργοσαρωνικό, το 1950, παρευρέθηκε ο Νικόλαος Πλαστήρας, λίγο πριν αναλάβει την πρωθυπουργία. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, έγινε ψηφοφορία για το όνομα του πλοίου, και ενώ οι προσκεκλημένοι ψήφισαν το «Έλλη», τελικά επικράτησε το «Νεράιδα».

Το συμβόλαιο αγοράς του θρυλικού πλοίου (Νεράιδα)

Για 25 χρόνια, το «Νεράιδα» εκτελούσε καθημερινά το δρομολόγιο Πειραιάς-Αίγινα-Μέθανα-Πόρος-Ύδρα-Σπέτσες-Ερμιόνη. Ο καπετάν Γιάννης Λάτσης ήταν πάντα παρών, κόβοντας τα εισιτήρια, κουβαλώντας τις βαλίτσες και βοηθώντας τους επιβάτες.

Advertisement
Ο Γιάννης Λάτσης και ο τότε Πρωθυπυργός, Νικόλαος Πλαστήρας με το πλήρωμα του θρυλικού «Νεράιδα» σε ταξίδι στο Ναύπλιο το 1950 (Νεράιδα)
Δημοσίευμα του τότε Τύπου (Νεράιδα)

Το «Νεράιδα» δεν ήταν μόνο ένα επιβατηγό πλοίο. Έγινε επίσης σκηνικό για πολλές ελληνικές και ξένες ταινίες, με πιο γνωστή το «Παιδί και το Δελφίνι» με τη Σοφία Λόρεν. Τότε, μετατράπηκε σε πλωτό ξενοδοχείο και στρατηγείο για τους συντελεστές της ταινίας.

Το Νεράιδα στο λιμάνι της Αϊγινας (Νεράιδα)

Παρά το γεγονός ότι η «Νεράιδα» έγινε ασύμφορη με τα χρόνια, ο Λάτσης δεν το εγκατέλειψε. Το θεωρούσε το πρώτο και τυχερό του πλοίο. Όταν ήρθε η ώρα να γίνει παλιοσίδερα, ο Λάτσης αρνήθηκε πεισματικά. Το πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο στην Ελευσίνα για πάνω από 30 χρόνια.

Ο Γιάννης Λάτσης στο πηδάλιο του επιβατηγού «Εριέττα»

Το «Νεράιδα» σήμερα

Το 2007, μετά το θάνατο του Λάτση, η οικογένειά του αποφάσισε να ανακατασκευάσει το «Νεράιδα» και να το μετατρέψει σε πλωτό μουσείο. Η ανακατασκευή έγινε στην Κροατία και ολοκληρώθηκε το 2010.

Σήμερα, το «Νεράιδα» είναι ένα πλωτό μουσείο στη Μαρίνα Φλοίσβου. Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν για την ιστορία του πλοίου και την επιχειρηματική πορεία του Γιάννη Λάτση.

Το «Νεράιδα» στη Μαρίνα Φλοίσβου

Αστέρας Βουλιαγμένης: Τα χλιδάτα μυστικά και η άγνωστη ιστορία του

Ο Γιάννης Λάτσης, ένας από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές του 20ου αιώνα, ξεκίνησε την καριέρα του ως λιμενεργάτης στο Κατάκολο Ηλείας. Αργότερα, φοίτησε στη Σχολή Πλοιάρχων και μπάρκαρε σε μικρά φορτηγά. Η φιλία του με τον γιο του ιδιοκτήτη ενός φορτηγού του εξασφάλισε το πρώτο του εμπορικό πλοίο με πίστωση.

Ποιά private clubs υπάρχουν στην Ελλάδα; Τα πανίσχυρα μέλη τους και οι «σκιώδεις» ιδιοκτήτες

Το 2003, το Forbes τον ανακήρυξε ως τον 101ο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, με την περιουσία του να εκτιμάται στα 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Το «Νεράιδα» ήταν το πλοίο που ξεκίνησε το όραμα για τη δημιουργία αυτής της αυτοκρατορίας.


Χορηγούμενο

Advertisement
Advertisement

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Advertisement
Back to top button