Η άγνωστη ιστορία των Cheetos και πως φτάσαμε στα σημερινά σνακ … Δείτε πως φτιάχνονται τα διάσημα γαριδάκια
Η ιστορία των Cheetos, ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα αλμυρά σνακ παγκοσμίως, ξεκίνησε το 1948 από την ευρηματικότητα του Charles Elmer Doolin, του δημιουργού των Fritos. Ο Doolin, εργαζόμενος στην κουζίνα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας του, Frito, στο Ντάλας του Τέξας, έδωσε σάρκα και οστά στην ιδέα ενός νέου σνακ με έντονη γεύση τυριού, το οποίο αρχικά ονομάστηκε “Chee-tos”.
Η πορεία του brand σημαδεύτηκε από μια σειρά εταιρικών συγχωνεύσεων και καινοτομιών:
- 1948: Γεννιούνται τα πρώτα “Chee-tos”.
- 1961: Η εταιρεία Frito ενώνεται με την H.W. Lay & Company, δημιουργώντας την Frito-Lay Inc.
- 1965: Ακόμη μία σημαντική συγχώνευση λαμβάνει χώρα, καθώς η Frito-Lay Inc. εντάσσεται στην Pepsi-Cola Company, σχηματίζοντας την PepsiCo, τον σημερινό κολοσσό που έχει την ιδιοκτησία των Cheetos.
- 1971: Έρχεται στην αγορά μια νέα εκδοχή, τα αφράτα Cheetos Puffs, ενώ την ίδια χρονιά κάνει την εμφάνισή της η πρώτη μασκότ της μάρκας, ένα κινούμενο ποντίκι.
- 1986: Το ποντίκι αντικαθίσταται από τη μασκότ που έγινε συνώνυμη του προϊόντος: τον διάσημο και “cool” πλέον Chester Cheetah.
- 1992: Κυκλοφορούν τα πασίγνωστα Flamin’ Hot Cheetos. Η προέλευσή τους έχει αποτελέσει αντικείμενο διαμάχης, με τον Richard Montañez, έναν επιστάτη της Frito-Lay, να διεκδικεί την ιδέα της δημιουργίας τους.
- 1998: Αλλάζει η επίσημη γραφή του ονόματος από “Chee-tos” σε “Cheetos”.
- 2004: Για όσους επιθυμούν μια πιο ελαφριά επιλογή, κυκλοφορούν οι ψητές ποικιλίες, τα Baked Cheetos.
Σήμερα, η επιτυχία των Cheetos ξεπερνά τα σύνορα. Πωλούνται σε περισσότερες από 36 χώρες, συχνά με γεύσεις προσαρμοσμένες στις τοπικές διατροφικές συνήθειες. Η εμπορική τους δύναμη είναι τεράστια: το 2010 αναδείχθηκαν η μάρκα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ οι συνολικές ετήσιες λιανικές πωλήσεις τους άγγιζαν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Χορηγούμενο