Η θρυλική διαφημιστική καμπάνια «Marlboro Man», που καθιέρωσε την εικόνα του καουμπόι ως σύμβολο ανδρισμού και ελευθερίας, θεωρείται μία από τις πιο επιτυχημένες του 20ού αιώνα. Ξεκίνησε το 1954 και προωθούσε το τσιγάρο με φίλτρο, απευθυνόμενη κυρίως στο ανδρικό κοινό. Εκτοξεύοντας τις πωλήσεις της Philip Morris στα ύψη.
Ωστόσο, η τραγική ειρωνεία δεν άργησε να φανεί: τέσσερις από τους καουμπόι που πρωταγωνίστησαν στις διαφημίσεις — ο Γουέιν ΜακΛάρεν, ο Ντέιβιντ ΜακΛίν, ο Ρίτσαρντ Χάμερ και ο Έρικ Λόουσον — έχασαν τη ζωή τους από ασθένειες που σχετίζονταν με το κάπνισμα. Όπως καρκίνος του πνεύμονα, του προστάτη και χρόνια αναπνευστική ανεπάρκεια. Οι θάνατοί τους μετέτρεψαν τους Marlboro Men σε σύμβολα αντικαπνιστικής εκστρατείας και οδήγησαν στην ειρωνική ονομασία «Cowboy killers». Αναδεικνύοντας τη σύγκρουση ανάμεσα στην προβαλλόμενη εικόνα και τους πραγματικούς κινδύνους του προϊόντος.
Η ιστορία ξεκινά το 1976 με τον Γουέιν ΜακΛάρεν. Ο οποίος πέθανε το 1992 από καρκίνο του πνεύμονα, ενώ το 1995 και το 1999 ακολούθησαν ο Ντέιβιντ ΜακΛίν και ο Ρίτσαρντ Χάμερ. Ο Έρικ Λόουσον, που συμμετείχε στις διαφημίσεις από το 1978 έως το 1981, απεβίωσε το 2014 από χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια. Όλοι τους, παρά την έντονη παρουσία τους στα φώτα της δημοσιότητας, έγιναν τελικά θύματα του προϊόντος που διαφήμιζαν.
Η καμπάνια «Marlboro Man» αποτελεί ένα εμβληματικό παράδειγμα του marketing του 20ού αιώνα. Αλλά και προειδοποίηση για την αντικειμενική επικινδυνότητα του καπνίσματος. Υπενθυμίζοντας ότι ακόμη και η πιο «γυαλισμένη» εικόνα μπορεί να κρύβει σκοτεινές συνέπειες.
Χορηγούμενο