ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καταιγίδα αγωγών σε γνωστή εταιρεία καλλυντικών

Avène: Μετά τις ανακλήσεις, τώρα και ομαδικές αγωγές – Τι συμβαίνει με τη γνωστή μάρκα;

Ένας νέος δικαστικός κύκλος ανοίγει στις ΗΠΑ, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία των ισχυρισμών «χωρίς συντηρητικά» στην αγορά των καλλυντικών. Στο επίκεντρο βρίσκεται η γνωστή σειρά προϊόντων Avène, με τις εταιρείες Pierre Fabre USA Inc. και Pierre Fabre Dermo-Cosmetique USA Inc. να αντιμετωπίζουν ομαδική αγωγή (class action) για παραπλανητική διαφήμιση.

Το «αγκάθι» του κιτρικού οξέος

Η αγωγή, που κατατέθηκε στις 8 Δεκεμβρίου σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας, βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο επιχείρημα: ενώ τα προϊόντα Avène προωθούνται με την ένδειξη «0% preservative» (0% συντηρητικά), η σύστασή τους περιέχει κιτρικό οξύ.

  • Η θέση της ενάγουσας: Η Ivy-Karina Vales υποστηρίζει ότι το κιτρικό οξύ λειτουργεί ως συντηρητικό στη βιομηχανία καλλυντικών, καθιστώντας τον ισχυρισμό της εταιρείας ψευδή.

  • Οικονομική ζημία: Η αγωγή αναφέρει ότι οι καταναλωτές παραπλανήθηκαν και πλήρωσαν υψηλότερο τίμημα (premium price) για προϊόντα που θεωρούσαν «αγνά», ενώ στην πραγματικότητα περιείχαν ουσίες που ήθελαν να αποφύγουν.

Τι ζητούν οι καταναλωτές

Η πλευρά των καταναλωτών δεν περιορίζεται μόνο στην ηθική δικαίωση, αλλά διεκδικεί:

  1. Χρηματική αποζημίωση για το επιπλέον ποσό που κατέβαλαν οι αγοραστές λόγω των παραπλανητικών ισχυρισμών.

  2. Ασφαλιστικά μέτρα που θα υποχρεώσουν την εταιρεία να αλλάξει άμεσα την καμπάνια προώθησης και τις συσκευασίες των προϊόντων της.

Ένα ευρύτερο κύμα αμφισβήτησης

Η περίπτωση της Avène δεν είναι μεμονωμένη. Το 2025 καταγράφεται ένα έντονο κύμα αγωγών στις ΗΠΑ που στοχεύουν προϊόντα καθημερινής χρήσης και τρόφιμα τα οποία αυτοαποκαλούνται «φυσικά» ή «χωρίς συντηρητικά», ενώ περιέχουν κιτρικό οξύ ή παρεμφερείς ουσίες.

Σημαντικό: Οι αρχές ελέγχου εστιάζουν πλέον στη διαφορά μεταξύ της «τεχνικής» λειτουργίας ενός συστατικού και της «αντίληψης» που δημιουργείται στον καταναλωτή μέσω του μάρκετινγκ.

Πρόσφατα «χτυπήματα» για το brand

Η αγωγή αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από προκλήσεις που αντιμετώπισε η Pierre Fabre το τελευταίο διάστημα:

  • Ανακλήσεις: Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε εθελοντική ανάκληση παρτίδας λοσιόν καθαρισμού στη Γαλλία λόγω μικροβιακής επιμόλυνσης (αν και διευκρινίστηκε ότι η ελληνική αγορά δεν επηρεάστηκε).

  • Αμφισβήτηση αποτελεσματικότητας: Γαλλικά καταναλωτικά περιοδικά μέσα στο 2025 δημοσίευσαν έρευνες που δείχνουν αποκλίσεις ανάμεσα στις υποσχέσεις των αντιρυτιδικών κρεμών της Avène και στα πραγματικά αποτελέσματα στο δέρμα.

Η σημασία για την αγορά

Η εξέλιξη της υπόθεσης Vales v. Pierre Fabre USA Inc. αναμένεται να αποτελέσει «πυξίδα» για το πώς θα αναγράφονται στο εξής τα συστατικά στα καλλυντικά. Η διαφάνεια στην ετικέτα παύει να είναι προαιρετική και γίνεται νομική επιταγή, καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ενημερωμένοι και διεκδικητικοί.


Χορηγούμενο

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Back to top button
Close

Adblock Detected

Αγαπητέ/ή αναγνώστη/τρια,

Καταλαβαίνουμε απόλυτα ότι κανείς δεν θέλει ενοχλητικές διαφημίσεις. Ωστόσο, το Panictimes.gr βασίζεται αποκλειστικά στις διαφημίσεις για να παραμένει δωρεάν και προσβάσιμο σε όλους.

Με το AdBlock ενεργοποιημένο, μας στερείς τη μοναδική πηγή εσόδων που μας επιτρέπει να δημιουργούμε ποιοτικό περιεχόμενο καθημερινά.

Σε παρακαλούμε: ✅ Απενεργοποίησε το AdBlock για το Panictimes.gr ✅ Ή whitelist μας στις ρυθμίσεις του AdBlock.

Ακόμα και 10 δευτερόλεπτα με ορατές διαφημίσεις βοηθούν πολύ! 🙏

Ευχαριστούμε που μας στηρίζεις!