Τις τελευταίες ημέρες, μια φήμη που γεννήθηκε στα social media έχει πάρει διαστάσεις «είδησης» στον χώρο του ελληνικού ποδοσφαίρου: η Μαρία Αγγελικούση, μία από τις ισχυρότερες Ελληνίδες στον χώρο της ναυτιλίας, φέρεται να «αγοράζει τον Παναθηναϊκό». Ωστόσο, η πραγματικότητα φαίνεται να είναι πολύ διαφορετική από το σενάριο που κυκλοφορεί.
Η σιωπή της Αγγελικούση
Αν και το δημοσίευμα ζήτησε επίσημη επιβεβαίωση από την κ. Αγγελικούση, η απάντηση ήταν σιωπή. Ούτε «ναι», ούτε «όχι». Η σιωπή αυτή, όπως σημειώνεται στο άρθρο, είναι πιο εύγλωττη από οποιαδήποτε πρόχειρη φήμη. Αν υπήρχε έστω και ένα ίχνος ενδιαφέροντος για επένδυση, θα είχε αφήσει ίχνη. Όπως συμβαίνει σε ανάλογες επιχειρηματικές συμφωνίες.
Το γεγονός ότι η ισχυρή εφοπλίστρια έχει πράσινα αισθήματα και έχει βρεθεί στο γήπεδο, προσδίδει συναισθηματική βάση στο σενάριο, ωστόσο αυτό απέχει πολύ από μια σοβαρή επιχειρηματική κίνηση. Η οικογένεια Αγγελικούση είναι γνωστή για τη σταθερότητα και τη στρατηγική της στις επενδύσεις. Χαρακτηριστικά που σπάνια συναντώνται στο ελληνικό ποδόσφαιρο.
Η «κρυφή» ατζέντα του Αλαφούζου και ο Βοτανικός
Ο Γιάννης Αλαφούζος, ο οποίος ανέλαβε τον Παναθηναϊκό το 2012, έχει επενδύσει πάνω από 175 εκατομμύρια ευρώ στον σύλλογο, εξυγιάνοντας σταδιακά τα οικονομικά του. Έχει μετατρέψει ένα «ατύχημα», όπως ο ίδιος το είχε χαρακτηρίσει, σε μια μακροχρόνια δέσμευση.
Το πραγματικό «περιουσιακό στοιχείο» (asset) της ομάδας αυτή τη στιγμή δεν είναι κάποιος υποτιθέμενος αγοραστής, αλλά ο Βοτανικός και το νέο γήπεδο. Αυτό το έργο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026-27, θα αλλάξει ριζικά το οικονομικό προφίλ του συλλόγου, προσφέροντας αυξημένα έσοδα από εισιτήρια, σουίτες και χορηγίες. Ένας επιχειρηματίας, όπως ο Αλαφούζος, θα πουλήσει την ομάδα όταν θα έχει πάρει την υπεραξία του νέου γηπέδου, όχι πριν.
Φήμες και πραγματικότητα
Η ιστορία του Παναθηναϊκού είναι γεμάτη φήμες για «επενδυτές», από τον Ταϊλανδό Παϊρότζ Πιεμπονγκσάντ μέχρι τον Μάρκο Δρακωτό. Καμία από αυτές, ωστόσο, δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ. Ο σύλλογος συζητιέται πολύ, αλλά δεν πωλείται εύκολα. Η πώληση μιας ομάδας δεν γίνεται μέσω social media, αλλά μέσω θεσμικών διαδικασιών. Μέχρι τότε, η ιστορία για την εμπλοκή της Μαρίας Αγγελικούση φαίνεται να είναι απλώς μια ακόμα φήμη που προσφέρει υλικό για συζήτηση, χωρίς ωστόσο να έχει πραγματικό υπόβαθρο.
Χορηγούμενο