Προβλέπονται σημαντικές τροποποιήσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Με έμφαση στη μείωση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων και στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Αναμένεται επίσης να αυξηθεί η αυστηρότητα των ποινών.
Μετά από 17 χρόνια, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο νέος Κώδικας θα παρουσιάσει μια ανανεωμένη πολιτική επιβολής ποινών. Επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια, με ποινές που θα είναι εφαρμόσιμες, δίκαιες. Και ανάλογες με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.
Οι ποινές θα κατηγοριοποιηθούν και θα αυστηροποιηθούν βάσει της σοβαρότητας των παραβάσεων (π.χ., χρήση κινητού τηλεφώνου, μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας) και θα στοχεύουν τον οδηγό αντί για το όχημα.
Για παράδειγμα, σε περίπτωση παράβασης που αφορά το όχημα, όπως στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ, ο οδηγός θα πρέπει να παραδώσει την άδεια του. Για να ανακτήσει τις πινακίδες του οχήματος.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα κατατάσσεται τέταρτη στην Ευρώπη όσον αφορά τα τροχαία δυστυχήματα, με περίπου 650 θανάτους από τροχαία το 2023
Χορηγούμενο