Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναμορφώσει ριζικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αντιμετωπίζοντας τα χρόνια προβλήματα και τις δυσλειτουργίες που τον ταλαιπωρούν. Στόχος είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής σιδηροδρομικής εταιρείας. Απαλλαγμένης από τις παθογένειες του παρελθόντος.
Ακόμη, στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση έχει συνάψει συμφωνία με τη γαλλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF. Η οποία θα αναλάβει τον ρόλο του Συμβούλου Μεταρρύθμισης. Η συνεργασία αυτή, που προέκυψε μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών τον Μάιο του 2023, στοχεύει στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου, ασφαλούς και διαλειτουργικού σιδηροδρομικού δικτύου. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Επίσης η αναμόρφωση του ελληνικού σιδηροδρόμου θα πραγματοποιηθεί μέσω της δημιουργίας του νέου ΟΣΕ, με την επωνυμία “Σιδηρόδρομοι Ελλάδος”. Ο νέος εθνικός σιδηροδρομικός φορέας θα προκύψει από τη συγχώνευση των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ. Καθώς και του τμήματος της ΓΑΙΑΟΣΕ που αφορά το τροχαίο υλικό.
Η SNCF θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο εγχείρημα, παρέχοντας τεχνογνωσία, εξειδικευμένα στελέχη και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία κρίσιμων επιχειρησιακών τομέων. Η συνεργασία θα επικεντρωθεί σε τομείς. Όπως η πρόληψη ατυχημάτων, η ασφάλεια, η εκπαίδευση προσωπικού και η οργάνωση κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας.
Ωστόσο το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου προβλέπει επενδύσεις ύψους 12 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη 20ετία. Προτεραιότητα θα δοθεί στην αποκατάσταση του κατεστραμμένου δικτύου στην Κεντρική Ελλάδα, καθώς και στην υλοποίηση έργων αναβάθμισης της Ανατολικής και Δυτικής Εγνατίας, της Παράκαμψης Αθηνών και των συνδέσεων με λιμάνια και βιομηχανικές περιοχές.
Επιπλέον η δημιουργία των “Σιδηροδρόμων Ελλάδος” σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Με την υποστήριξη της SNCF και την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, η κυβέρνηση στοχεύει να δημιουργήσει ένα σύγχρονο, ασφαλές και αποτελεσματικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας.
Χορηγούμενο