Ο καταξιωμένος σεφ, Ηλίας Μαμαλάκης, μοιράστηκε τις σκέψεις του για την τέχνη του σουβλακιού και τις στρατηγικές μάρκετινγκ των σουβλατζίδικων. Σε μια ανάρτησή του στο Facebook, ο Μαμαλάκης αποκάλυψε τα μυστικά για ένα πραγματικά καλό σουβλάκι. Ενώ ταυτόχρονα σχολίασε τον τρόπο που προσελκύουν πελάτες οι επιχειρήσεις του κλάδου.
Το Μυστικό του Τέλειου Σουβλακιού
Ο Μαμαλάκης εκτιμά ότι υπάρχουν πάνω από 100.000 σουβλατζίδικα σε όλη την Ελλάδα, πολλά από τα οποία βασίζονται σε έτοιμα υλικά. Επιπλέον υπογραμμίζει ότι η ποιότητα του τελικού προϊόντος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μεράκι, την υπομονή και την επιμονή των ψηστών και των τυλιχτών.
Για ένα ιδανικό σουβλάκι, ο σεφ προτείνει:
Πίτα: Καλά λαδωμένη και ψημένη.
Ντομάτα: Ψιλές φέτες, μαζί με άφθονο μαϊντανό.
Κρεμμύδι: Περασμένο από αλμυρό νερό, για να φύγει η αψάδα και η ελαφρά πικρίλα.
Τέλος: Αλάτι και μπόλικη γλυκιά πάπρικα.
Το Μάρκετινγκ των Σουβλατζίδικων
Όσον αφορά το μάρκετινγκ, ο Μαμαλάκης κρίνει ότι οι περισσότερες προσπάθειες είναι πρόχειρες. Αναφέρεται σε ερασιτεχνικά βίντεο που φτιάχνονται από φίλους των ιδιοκτητών ή από ομάδες νεαρών. Τα οποία, αν και δεν είναι κακά, δεν είναι ιδιαίτερα πειστικά.
Η απογοήτευση με το σουβλάκι: Ακριβό, άνοστο και υπερεκτιμημένο;
Πολλοί μοιράζονται την άποψη ότι το άλλοτε αγαπημένο ελληνικό σουβλάκι έχει χάσει την παλιά του αίγλη. Υπάρχει μια αυξανόμενη αίσθηση ότι πλέον είναι άνοστο, ακριβό και ότι είναι δύσκολο να βρεις κάπου ένα πραγματικά νόστιμο και ποιοτικό. Καθώς πολλοί το θεωρούν υπερεκτιμημένο σε σχέση με την ποιότητα που προσφέρει σήμερα.
Ωστόσο αυτή η δυσαρέσκεια έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα του σουβλακιού ως εθνικού εδέσματος και βασικού στοιχείου της ελληνικής γαστρονομίας. Επίσης πιθανοί λόγοι για αυτή την αλλαγή μπορεί να είναι η μαζική παραγωγή, η χρήση έτοιμων υλικών, η έλλειψη μεράκι στην παρασκευή. Αλλά και οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών που μετακυλίονται στον καταναλωτή.
Χορηγούμενο