Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, απάντησε σε αναφορά που κατατέθηκε στη Βουλή, δίνοντας σαφείς διευκρινίσεις σχετικά με τον ελάχιστο και μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία. Η απάντηση αυτή έρχεται να ξεκαθαρίσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, απαντώντας σε μακρά συζήτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η αναφορά κατατέθηκε από τη βουλευτή Ελένη Βατσινά και βασιζόταν στην πρόταση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/Διευθυντριών Σχολικών Μονάδων.
Όρια Μαθητών στα Νηπιαγωγεία
Σύμφωνα με την Υπουργό, τα Νηπιαγωγεία κατατάσσονται σε μονοθέσια και πολυθέσια, ανάλογα με τις οργανικές θέσεις νηπιαγωγών.
| Κατηγορία Νηπιαγωγείου | Ελάχιστος Αριθμός | Μέγιστος Αριθμός |
| Απομακρυσμένες / Δυσπρόσιτες (με μεταφορά) | 5 μαθητές ανά τμήμα | 25 μαθητές ανά τμήμα |
| Διθέσια και μεγαλύτερα | 15 μαθητές ανά τμήμα | 25 μαθητές ανά τμήμα |
Όρια Μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία
Για τα Δημοτικά Σχολεία, τα όρια είναι ενιαία ως προς τον μέγιστο αριθμό, ενώ διαφοροποιούνται στον ελάχιστο:
-
Μέγιστος Αριθμός: Ορίζεται στους 25 μαθητές ανά τμήμα.
-
Ελάχιστος Αριθμός: Σε επταθέσια και μεγαλύτερα σχολεία, ο ελάχιστος αριθμός δεν μπορεί να είναι μικρότερος των 15 μαθητών ανά τμήμα.
Οι ρυθμίσεις αυτές ισχύουν για όλες τις σχολικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων των απομακρυσμένων περιοχών.
Ειδικές Ρυθμίσεις για Μαθητές με Ειδικές Ανάγκες
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στους μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:
-
Μαθητές με αναπηρία / ειδικές ανάγκες: Ο αριθμός τους δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) μαθητή ανά τμήμα. Εξαίρεση αποτελεί η λειτουργία Τμήματος Ένταξης ή η παροχή υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.
-
Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Για μαθητές με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία), το όριο είναι τέσσερις (4) μαθητές ανά τμήμα, με δυνατότητα μείωσης του αριθμού κατά τρεις (3), εφόσον δεν υπάρχει κατάλληλη υποστήριξη.
Η Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις έχουν ως στόχο τη διασφάλιση της καλύτερης οργάνωσης της σχολικής καθημερινότητας, τη δικαιότερη κατανομή των μαθητών ανά τάξη και, τελικά, την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την απάντηση.
Χορηγούμενο

