Πανικός στο Σεφερλή: «Μόνο άνδρας και γυναίκα, όχι σαύρες» – Τι συνέβη στην παράσταση «20 χρόνια Δελφινάριο»;
Πανικός στο Σεφερλή: «Μόνο άνδρας και γυναίκα, όχι σαύρες»… Σύμφωνα με το okmag.gr, η θεατρική παράσταση του Μάρκου Σεφερλή στο Δελφινάριο το βράδυ της Κυριακής 1ης Σεπτεμβρίου είχε μια απρόσμενη εξέλιξη. Ο γνωστός κωμικός ηθοποιός, που διακρίνεται για την ευρηματικότητα και την ικανότητά του να προκαλεί γέλιο, είχε προγραμματίσει ένα σκέτς σχετικό με το non binary gender. Το συγκεκριμένο θέμα φάνηκε να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κοινό, αλλά και για έναν ειδικό που βρέθηκε στην παράσταση, τον ψυχίατρο Δημήτρη Σούρα.
Λίγο πριν την ολοκλήρωση της παράστασης «20 χρόνια Δελφινάριο», και εν μέσω της συζήτησης για τα θέματα φύλου και ταυτότητας, ο Μάρκος Σεφερλής αποφάσισε να δώσει τον λόγο στον Δημήτρη Σούρα. Ο ψυχίατρος, ο οποίος βρισκόταν στην πρώτη σειρά του θεάτρου, σηκώθηκε όρθιος και έλαβε τον λόγο με τη χαρακτηριστική του αυθορμησία. Μπροστά σε 1.500 θεατές, ο Σούρας εκφράστηκε δυνατά και σαφώς, δηλώνοντας τη γνώμη του για το θέμα που τέθηκε επί σκηνής… «Τα βιολογικά φύλα είναι δύο: άντρας και γυναίκα».
Το ανακοίνωσαν Μάρκος Σεφερλής και Έλενα Τσαβαλιά: «Πήραμε απόφαση να…»
«Η κοινωνία έχει εξελιχθεί και σεβόμαστε και αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα των ανθρώπων για τους σεξουαλικούς προσανατολισμούς τους. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα βιολογικά φύλα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Σούρας όταν του έδωσε τον λόγο ο Μάρκος Σεφερλής.
Και συνέχισε: «Τα φύλα είναι δύο: άνδρες και γυναίκες. Μόνο κάποιες σαύρες, τα ιγκουάνα δεν έχουν φύλο και αυτό μεταβάλλεται με τη θερμότητα».
Η παρέμβαση του Δημήτρη Σούρα προσέφερε μια μοναδική προοπτική στο σκηνικό διάλογο που είχε αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια της παράστασης. Ο ψυχίατρος, με τη θεσμική του θέση και την εμπειρία του στο πεδίο της ψυχικής υγείας, πρόσφερε πολύτιμες απόψεις για την έννοια και τις προεκτάσεις της μη δυαδικής ταυτότητας φύλου.
Η ατμόσφαιρα στο Δελφινάριο ήταν έντονα φορτισμένη, με το κοινό να παρακολουθεί με ενδιαφέρον την απάντηση του Σούρα και τις αντιδράσεις του Σεφερλή. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει τη δυναμική των θεατρικών παραστάσεων ως πλατφόρμες για κοινωνικό διάλογο, καθώς και την ικανότητα του καλλιτεχνικού χώρου να ανοίγει σημαντικά ζητήματα προς δημόσια συζήτηση.
Χορηγούμενο