ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση F-16: Σώος στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας ο πιλότος!

Εγκατέλειψε έγκαιρα το αεροσκάφος με το αλεξίπτωτο

Χορηγούμενο

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας μεταφέρθηκε με ελικόπτερο Super Puma ο πιλότος του F-16 που κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής το μεσημέρι της Τετάρτης 20 Μαρτίου.

Ο πιλότος κατάφερε και εγκατέλειψε έγκαιρα το αεροσκάφος με το αλεξίπτωτο και είναι καλά στην υγεία του, ενώ ο ίδιος εξέπεμψε σήμα SOS και διασωστικό ελικόπτερο τον εντόπισε άμεσα και τον μετέφερε αρχικά στη Λήμνο, από όπου στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα.

Το F-16 συμμετείχε σε σχηματισμό με ακόμη 4 μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία απογειώθηκαν από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.

Χορηγούμενο

Το αεροσκάφος εξαιτίας μηχανικής βλάβης κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής, ενώ ο πιλότος πρόλαβε να εγκαταλείψει το F-16 και να σωθεί.

Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας

«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

Χορηγούμενο

Το αεροσκάφος F-16 Block 52+

Στο αναβαθμισμένο F-16 Block 52+ ενσωματώθηκαν καινούργια συστήματα, επανασχεδιάστηκε το ρύγχος του για να τοποθετηθούν οι επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (προσαρμοσμένες στην άτρακτο), αυξάνοντας έτσι κατά πολύ την ακτίνα δράσης του κατά 15%, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης αυξήθηκε κατά 12000 λίβρες (του F-16 C Block 30).

F-16 Block 52+

Επίσης αναβαθμίστηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα, η μεταφορά οπλικού φορτίου (δυνατότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων τελευταίας γενιάς).

Σε σύγκριση με τους προκάτοχους του F-16 C/D Block 50, το F-16 C/D Block 52+ περιλαμβάνει διάφορα συστήματα.

Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:

Τροποποιημένο ραντάρ τύπου APG-68 TIER
Αυξήθηκε το μέγιστο βάρος απογείωσης στις 49500 λίβρες
Αναβαθμίστηκαν επίσης τα συστήματα ναυτιλίας και το σύστημα ελέγχου πυρός.
Φέρει επίσης επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου προσαρμοσμένες στην άτρακτο, CFT (Conformal Fuel Tank).
Ικανότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων καινούργιας γενιάς
Φέρει επίσης το σκοπευτικό σύστημα επί κράνους χαριστή JHMCS (Joint Helmet Mounted Cuieng System)
Εκσυγχρονίστηκε επίσης το κόκπιτ με έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών CMFD (Color Multifuction Display) αντί των δυο μονόχρωμων οθονών.
Ενισχυμένος Βελτιωμένους Επεξεργαστής Οθόνης EUPDG (Enhanced Upgraded Programmable Display Generator)
Εξελιγμένο HUD
Τμηματικός Υπολογιστής Αποστολής MMC (Modular Mission Computer)
Εκσυγχρονισμένος Εξοπλισμός Μεταφοράς Δεδομένων UDTE (Upgraded Data Transfer Equipment).
Κοινό Σύστημα Διανομής Τακτικών Πληροφοριών JTIDS (Joint Tactical Informtion Distribution System).
Σύστημα Ψηφιακής Απεικόνισης Ανάγλυφου DTS (Digital Terrain System)
Σύστημα Απεικόνισης Τακτικής Κατάστασης HSD (Horizontal Situation Display)
Επίσης περιλαμβάνει το προηγμένο Σύστημα Αναγνώρισης Ταυτότητας Εχθρού-Φίλου A IFF (Advanced Identification Friend or Foe). Πρόκειται για το σύστημα AN/APX-113.
Σύστημα ναυτιλίας EGI (Empendded GPS INS)

Χορηγούμενο

Επίσης, σύστημα ραντάρ APG-68 TIER, παρέχει της εξής δυνατότητες:

Αυξημένη εμβέλεια ερευνάς αέρος ERS (Extended range search), ικανότητας ανίχνευσης τοποθετείται στα 160 m (ελάχιστο) και η μέγιστη στα 393 km.
Πολλαπλός εγκλωβισμός στόχων ενώ συνεχίζεται η ερευνά, με ταυτόχρονη παρακολούθηση μέχρι και 64 στόχων και στοχοποίηση μέχρι 10.
Διαμόρφωση ενημέρωσης επί της πραγματικής κατάστασης SAM (Situation Awareness Mode).
Παρέχει επίσης την δυνατότητα και της διαμόρφωσης την παρακολούθηση δυο στόχων ταυτόχρονα και μπορεί να εγκλωβίζει στόχους σε απόσταση 10, 20, 40, 80, και 160 mil.

Διαμόρφωση ελιγμών μάχης ACM (Air Combat Maneuvering), χρησιμοποιείται σε κατάσταση κλειστής αερομαχίας, με την ενεργοποίησης της διαμόρφωσης αυτής η ερευνά πραγματοποιείται σε τέσσερις άξονες μάλιστα:
10 μοίρες στο αζιμούθιο και 60 μοίρες στην ανύψωση
30 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
και επίσης 60 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
Χαρτογράφηση εδάφους (Ground Map)
Διαμόρφωση Όξυνσης Δέσμης Doppler DBS (Doppler Beam Sharpening)
Μέτρηση Απόστασης Εδάφους AGR (Air to Ground Ranging)
Διαμόρφωση Ιχνηλάτησης Σταθερού Στόχου FTT (Fixed Target Track)
Ένδειξη Εντοπισμού-Ιχνηλάτησης Κινούμενου Στόχου
Εδάφους-Επιφανείας GMTI/T (Ground Moving Target Indication/Track)
Επίσης Συμβουλευτική Λειτουργία Αποφυγής Εδάφους GAAF (Ground Avoidance Advisory Fuction).
Ερευνά Επιφάνειας Μεγάλης Εμβέλειας LRSM (Long Range Sea Mode). Πρόκειται για διαμόρφωση ερευνάς στόχων επιφάνειας με ικανότητα εγκλωβισμού σε απόσταση 296 km.
Πολλαπλός Εγκλωβισμός Στόχων Επιφανείας MMTWS (Maritime Mutliple Track While Scan). Η διαμόρφωση αυτή παρέχει τον εγκλωβισμό πολλαπλών μάλιστα στόχων (10) επιφάνειας σε απόσταση περίπου 150 km.
Διαμόρφωση Απεικόνισης Συνθετικού Διαφράγματος
Μεγάλης Ευκρίνειας VHSAR (very High Resolution SAR)
Και επίσης βελτιωμένη Συσκευή Αμφίδρομης Μετάδοσης Δεδομένων IDM (Improved Data Modem)


Χορηγούμενο

Χορηγούμενο
Χορηγούμενο

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Χορηγούμενο
Back to top button