Σοκ: Πως ζει ο εγγονός του Μίκη Θεοδωράκη; Τι έφτασε να κάνει για τα προς το ζειν;
Σοκ: Πως ζει ο εγγονός του Μίκη Θεοδωράκη; Ο Άγγελος Θεοδωράκης – Παπαγγελίδης, πολυαγαπημένος εγγονός του Μίκη Θεοδωράκη, εργάζεται ως παρασκευαστής καφέδων για να ζήσει. Στην τελευταία αποχαιρετιστήρια τελετή του σπουδαίου Έλληνα, ο Άγγελος στεκόταν ακοίμητος φρουρός δίπλα στο φέρετρο του παππού του.
Παρόλο που η είδηση μπορεί να φαίνεται εκπληκτική, δεδομένου του σημαντικού ονόματος και της μεγάλης μουσικής κληρονομιάς του, ο γιος της Μαργαρίτας Θεοδωράκη, η οποία ήταν η μεγάλη αδυναμία του κορυφαίου μας συνθέτη, αποφάσισε να ακολουθήσει διαφορετική επαγγελματική πορεία για να στηρίξει οικονομικά την οικογένειά του, όντας πατέρας δύο παιδιών. Αν και είναι καταξιωμένος μουσικός, με τον παππού του να εξυμνεί το ταλέντο του όσο ζούσε, ο Άγγελος επέλεξε να εργαστεί σε γνωστό καφέ στο κέντρο της Αθήνας, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας που τον ακολουθούσαν στις συναυλίες-αφιερώματα όπου τραγουδούσε τα μεγάλα τραγούδια του παππού του.
Σοκάρει η Μαργαρίτα Θεοδωράκη: «Περίμενα το θάνατο…»
Ο Άγγελος αποτελεί παράδειγμα για πολλούς νέους, καθώς δεν δίστασε να αλλάξει επάγγελμα για να εξασφαλίσει την επιβίωση της οικογένειάς του, χωρίς να αφήσει το βαρύ όνομα να γίνει εμπόδιο για το μέλλον του. Ο φωτογραφικός φακός της “Espresso” κατέγραψε σκηνές που αποδεικνύουν ότι ο Άγγελος Θεοδωράκης – Παπαγγελίδης μπορεί να τα καταφέρει με αξιοπρέπεια και εκτός της μουσικής, μαθαίνοντας από νωρίς ότι η επιβίωση σε οποιοδήποτε επάγγελμα δεν είναι ντροπή, αλλά ευλογία.
Ο Άγγελος είναι το πιο γνωστό από τα τέσσερα παιδιά της Μαργαρίτας Θεοδωράκη, η οποία τον απέκτησε με τον κιθαρίστα και ενορχηστρωτή Δημήτρη Παπαγγελίδη. Από πολύ μικρός, ακολούθησε τα βήματα του διάσημου παππού του, όντας λάτρης της μουσικής και της ιστορίας του. Ως μουσικός, διακρίθηκε τα τελευταία χρόνια, κυκλοφορώντας το 2021 το άλμπουμ “Angelo’s Bookstore”, και παρουσιάζοντας μελοποιήσεις πάνω σε ποίηση Κάλβου, Σολωμού και Λόρδου Βύρωνα. Συμμετείχε επίσης ως τραγουδιστής στις συναυλίες της Λαϊκής Ορχήστρας “Μίκης Θεοδωράκης”, ακολουθώντας επάξια τα βήματα του παππού του.
«Πέντε χρόνων νομίζω πήγα για πρώτη φορά στο ωδείο και ξεκίνησα σολφέζ. Ωστόσο δεν τα κατάφερα ποτέ στη θεωρία της μουσικής. Σπούδασα το τεχνικό κομμάτι, έφθασα να μπορώ να παίζω τα πιο δύσκολα κομμάτια της κλασικής κιθάρας. Αλλά δεν το πήρα ποτέ στα σοβαρά, δεν περίμενα να γίνω σολίστας. Πάντα όμως με ενδιέφερε η δημιουργία. Πρέπει να ήμουν οκτώ ετών, στο εξοχικό μας, στο Βραχάτι, όταν πήρα την κιθάρα του μπαμπά. Χωρίς να γνωρίζω να παίζω, έβγαλα κάποιες μικρές μελωδίες. Αλλά ποτέ δεν το έβλεπα επαγγελματικά. Δηλαδή έγραφα πράγματα πάντα, τα ηχογραφούσα από εδώ και από εκεί, σε κινητά που είτε έσπασαν είτε χάλασαν. Δεν είχα δηλαδή καμιά έγνοια να τα φυλάξω, γιατί ακριβώς δεν σκεπτόμουν να τα κάνω κάτι».
Συναυλίες ανά την Ελλάδα
Από το 2021 ο Αγγελος βρέθηκε να είναι ένας από τους επίσημους τραγουδιστές των συναυλιών και του μουσικού έργου του παππού του, κάνοντας πολλούς από το κοινό στις συναυλίες ανά την Ελλάδα και τον κόσμο να συγκινούνται στο άκουσμα του ονόματός του. «Η μουσική του παππού πάντα υπήρχε. Είμαστε γεννημένοι μέσα σε αυτή. Είναι το φυσικό μας περιβάλλον. Μάλιστα, όσο και αν ντρέπομαι για αυτό, ακριβώς επειδή για εμένα είναι βίωμα, σε πολλά τραγούδια δεν έχω μπει στη διαδικασία να συνειδητοποιήσω τι λέει ο στίχος ακριβώς. Ισως ευθύνεται ότι είναι ένας βαρύς ποιητικός λόγος. Γιατί αυτό έκανε ο παππούς: πήρε τον λόγο των ποιητών και τον έδωσε στον λαό.
Υπάρχουν, λοιπόν, στιγμές που ο στίχος μπορεί να είναι τρεις λέξεις και στο δικό μου κεφάλι να γίνεται μία. Επειδή ξέρω αυτά τα τραγούδια από παιδάκι σαν νερό, χωρίς να ψάχνω τότε το πώς και το γιατί. Από αυτό το καλοκαίρι που ξεκίνησα να τραγουδώ με τη Λαϊκή Ορχήστρα “Μίκης Θεοδωράκης” άρχισα να ψάχνω τον στίχο. Δεν είχα κάτσει ποτέ να δω τα τραγούδια πιο προσεκτικά, ούτε έχω κάτσει να διαβάσω τα βιβλία του παππού και τις βιογραφίες του. Εχω ακούσει αυτές τις ιστορίες απευθείας από εκείνον. Μια ζωή αφηγούνταν ιστορίες. Ηταν έντονη προσωπικότητα. Αφοσιωμένος στο έργο του, στη δημιουργία, στην πολιτική δράση. Ηταν αφοσιωμένος εγωκεντρικά σε αυτό, θα έλεγα. Ο παππούς ζούσε πολύ με τον εαυτό του. Είχε μια μοναχική πορεία, στην οποία βρέθηκαν άνθρωποι να τον αγκαλιάσουν» αναφέρει ο ίδιος, αποφεύγοντας κάθε άλλη μορφή δημοσιότητας, καθώς, όπως συνηθίζει να λέει, «το έργο μετράει και όχι όσα θα πεις εσύ».
Και ενώ η Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» μέχρι και πέρυσι είχε το όνομά του, ξαφνικά ο ίδιος με μια ανάρτησή του πριν από λίγες εβδομάδες στα social media ανέτρεψε τα πάντα: «Τέλος βάρδιας» γράφει και βρίσκεται πίσω από τον πάγκο γνωστής αλυσίδας καφέ, με την «Espresso» να ψάχνει να τον βρει στο κέντρο της Αθήνας! Πράγματι, λίγα εικοσιτετράωρα μετά ο φωτογραφικός φακός της εφημερίδας βρίσκεται εκεί όπου ο διάσημος εγγονός του Μίκη κάνει με αξιοπρέπεια και αυτή τη δουλειά για να ζήσει. Αλλωστε, έχει μάθει από τον διάσημο παππού του να είναι τολμηρός, αξιοπρεπής και παράλληλα να σέβεται το ψωμί που βγάζει. Στο μόνο που διαφέρει στην όψη από εκείνο το παλικάρι που ο Μίκης λάτρευε τα χρόνια που του έλεγε ιστορίες και του έπαιζε πιάνο είναι ο κότσος που έχει πιάσει τα μακριά μαλλιά του και δύο μικρά σκουλαρίκια στη μύτη και στα φρύδια.
Δραματικές στιγμές για τον γιο του Μίκη Θεοδωράκη: «Παρακαλάω για λίγη…»
Όσα έλεγε για το επίθετο με το τεράστιο παγκόσμιο βάρος και μέγεθος
Ο ίδιος, μιλώντας στο πρόσφατο παρελθόν για το τεράστιο βάρος του επιθέτου Θεοδωράκης, είχε πει: «Δεν βλέπω αρνητικά το όνομά μου. Αλλά ναι, στον κύκλο τον μουσικό ίσως δυσκολεύει τα πράγματα. Κάποιος μπορεί επίσης να μην έρθει με αγνές προθέσεις. Να έρθει στο σπίτι μου γιατί είμαι ο εγγονός του Θεοδωράκη και να θέλει να τραγουδήσουμε μαζί σε ένα live μόνο για αυτόν τον λόγο. Aυτά είναι προχειρότητες. Εγώ δεν μπορώ να το κάνω. Εγώ θέλω να επικοινωνήσω με τον άλλον, να συνδεθούμε, να κάνουμε μουσική παρέα και να γουστάρουμε. Δεν μπορώ να τραγουδήσω με τον οποιονδήποτε. Τι να το κάνω δηλαδή να κλείσουμε μια μεγάλη μουσική σκηνή και να είναι μια προχειροκατάσταση και να γίνουμε ρεζίλι; Προτιμώ να μείνω μόνος μου».
Χορηγούμενο