ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σταμάτησαν ταξί για παράβαση στο δρόμο και ήταν χωρίς οδηγό

Έμειναν άφωνοι οι αστυνομικοί της Τροχαίας

Άφωνοι οι αστυνομικοί της Τροχαίας έμειναν όταν σταμάτησαν ταξί για παράβαση στο δρόμο και ήταν χωρίς οδηγό

Μια απίστευτη και αποκαλυπτική σκηνή για την εποχή των αυτόνομων οχημάτων εκτυλίχθηκε πρόσφατα στο Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνια, αφήνοντας τους αστυνομικούς της Τροχαίας άναυδους και τη νομική κοινότητα μπροστά σε ένα νέο δίλημμα.

Το περιστατικό συνέβη το βράδυ της Παρασκευής, όταν άνδρες της αστυνομίας είχαν στήσει μπλόκο για τον έλεγχο μέθης των οδηγών. Λίγο μακρύτερα από το σημείο του ελέγχου, ένα ταξί έκανε μια προφανώς παράνομη αναστροφή (U-turn). Ένα περιπολικό αμέσως το ακολούθησε και έδωσε σήμα να σταματήσει.

Πράγματι, το όχημα υπάκουσε και ακινητοποιήθηκε στην άκρη του δρόμου. Ο αστυνομικός πλησίασε, έτοιμος να επιδώσει την κλήση για την παράβαση, μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσει κάτι που τον άφησε εμβρόντητο: δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος στη θέση του οδηγού, ούτε στο εσωτερικό του οχήματος.

Η «Σύλληψη» του Λογισμικού

Μετά από μια σύντομη σύγχυση, έγινε αντιληπτό ότι επρόκειτο για πλήρως αυτόνομο όχημα, ένα ηλεκτρικό ταξί που ανήκει στην εταιρεία Waymo, η οποία δραστηριοποιείται στην κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στις ΗΠΑ.

Οι αστυνομικές αρχές αναγκάστηκαν να επικοινωνήσουν με το αρμόδιο Τμήμα, το οποίο με τη σειρά του κάλεσε τα γραφεία της εταιρείας. Η απάντηση της Waymo ήταν ότι η παράβαση οφειλόταν σε ένα… «Κόλλημα του λογισμικού», ζητώντας συγγνώμη και διαβεβαιώνοντας ότι το πρόβλημα δεν θα επαναληφθεί.

Εκεί όμως προέκυψε το ουσιαστικό πρόβλημα: σε ποιον θα έπρεπε να επιδοθεί η κλήση;

Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας: Χωρίς πιλότο στο αεροπλάνο οι πτήσεις σε λίγο καιρό

Νομικό Κενό και Ανεξέλεγκτη Ευθύνη

Το Τμήμα της Τροχαίας, αντιμέτωπο με το νομικό κενό, διέταξε τελικά να μην επιδοθεί καμία κλήση. Ο λόγος ήταν απλός και συνάμα περίπλοκος… Δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία που να ορίζει την ευθύνη για παραβάσεις που διαπράττονται από ένα όχημα χωρίς οδηγό. Κατά συνέπεια, κανείς δεν μπορούσε να θεωρηθεί υπεύθυνος για την παράνομη αναστροφή, παρόλο που αυτή είχε αποδεδειγμένα συμβεί.

Οι αστυνομικοί αποχώρησαν αφήνοντας το αυτόνομο ταξί να συνεχίσει την πορεία του, «ελεύθερο» από πρόστιμα.

Το γεγονός αυτό πυροδότησε έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έθεσε επί τάπητος ένα μείζον ζήτημα για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης. Ένας χρήστης έθεσε εύστοχα το κρίσιμο ερώτημα… «Τι θα γινόταν αν [το αυτόνομο όχημα] πατούσε και σκότωνε κάποιον;… Και εκεί δεν θα υπήρχε ευθύνη ή θα έφταιγε το θύμα;».

Το περιστατικό στο Σαν Μπρούνο αναδεικνύει την επείγουσα ανάγκη για προσαρμογή του νομικού πλαισίου στην εποχή της τεχνολογίας, καθώς η αδυναμία απόδοσης ευθυνών σε ένα ρομποτικό όχημα μπορεί να δημιουργήσει επικίνδυνες γκρίζες ζώνες όσον αφορά την ασφάλεια και τη δικαιοσύνη στους δρόμους.

Εσείς, πώς πιστεύετε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί νομικά η ευθύνη σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος που προκαλείται από αυτόνομο όχημα;… Πρέπει να επιβαρύνεται η εταιρεία, ο ιδιοκτήτης, ή το ίδιο το… «λογισμικό»;


Χορηγούμενο

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Back to top button
Close

Adblock Detected

Αγαπητέ/ή αναγνώστη/τρια,

Καταλαβαίνουμε απόλυτα ότι κανείς δεν θέλει ενοχλητικές διαφημίσεις. Ωστόσο, το Panictimes.gr βασίζεται αποκλειστικά στις διαφημίσεις για να παραμένει δωρεάν και προσβάσιμο σε όλους.

Με το AdBlock ενεργοποιημένο, μας στερείς τη μοναδική πηγή εσόδων που μας επιτρέπει να δημιουργούμε ποιοτικό περιεχόμενο καθημερινά.

Σε παρακαλούμε: ✅ Απενεργοποίησε το AdBlock για το Panictimes.gr ✅ Ή whitelist μας στις ρυθμίσεις του AdBlock.

Ακόμα και 10 δευτερόλεπτα με ορατές διαφημίσεις βοηθούν πολύ! 🙏

Ευχαριστούμε που μας στηρίζεις!