Οι τιμές για εισιτήρια οικονομικής θέσης τον Αύγουστο κυμαίνονται από 40 έως και 90 ευρώ, ανάλογα με τον προορισμό, την απόσταση από τον Πειραιά αλλά και τον τύπο του πλοίου. Καθώς τα ταχύπλοα, που δρομολογούνται κατά τη θερινή περίοδο μόνο. Έχουν παγίως υψηλότερες τιμές από τα συμβατικά πλοία.
Με βάση τον δείκτη τιμών, ο οποίος αντιπροσωπεύει τη μέση τιμή ανά άτομο για τη μετακίνηση 100 χιλιομέτρων με πλοίο, το κόστος στην Ελλάδα είναι στα 59,48 ευρώ. Όπως αυτό μετρήθηκε σε μελέτη της Vivanoda. Μιας διαδικτυακής πλατφόρμας αναζήτησης τρόπων και κόστους μεταφοράς μεταξύ ευρωπαϊκών και όχι μόνο προορισμών.
Επίσης με βάση αυτή την έρευνα οι θαλάσσιες μεταφορές επιβατών στην Ελλάδα είναι οι φθηνότερες μεταξύ των ευρωπαϊκών μεσογειακών χωρών, με εξαίρεση τη Γαλλία. Όπου όμως επιδοτούνται οι γραμμές σύνδεσης με την Κορσική. Η Ελλάδα κατατάσσεται έτσι στην 11η θέση μεταξύ 27 κρατών της Ε.Ε.
Όσον αφορά τις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού, εκτιμά ότι «οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες προσφέρουν πολύ ανταγωνιστικές τιμές». «Στην κατάταξή μας με τις 50 φθηνότερες ακτοπλοϊκές γραμμές στην Ευρώπη. Σχεδόν οι μισές είναι ελληνικές γραμμές και αναφέρουμε ως παραδείγματα τις συνδέσεις μεταξύ Σύρου και Φολεγάνδρου. Καβάλας και Σάμου ή μεταξύ Νάξου και Κέας», εξηγεί.
Διευκρινίζει πάντως ότι πολλές ακτοπλοϊκές συνδέσεις πραγματοποιούνται μόνο τη θερινή περίοδο. «Γεγονός που μπορεί να εξηγήσει τις υψηλότερες μέσες τιμές που χρεώνουν σε αυτό το διάστημα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε ορισμένα δρομολόγια. Προκειμένου να αξιοποιήσουν στο έπακρο αυτές τις γραμμές και να αντισταθμίσουν το ζημιογόνο αποτέλεσμα σε περιόδους περιορισμένων λειτουργιών».
Με βάση την έρευνα της Vivanoda, οι πιο ακριβές διασυνδέσεις ακτοπλοΐας της Ελλάδας είναι αυτές με την Τουρκία. Καθώς «στις τιμές των εισιτηρίων τους ενσωματώνουν ένα επιπλέον κόστος που σχετίζεται με συγκεκριμένο πλαίσιο. Ιδίως όσον αφορά τους λιμενικούς φόρους».
Χορηγούμενο