Η La Vie en Rose της Δήμητρας Κατσαφάδου ήταν το success story των ελληνικών καλλυντικών, χτισμένο στην υπερέκθεση και τις υψηλές δαπάνες για διαφήμιση και εικόνα. Όμως, τα οικονομικά στοιχεία του 2023 (που δημοσιεύτηκαν το 2024) δείχνουν ότι η λάμψη ξεθωριάζει.
Οι Αριθμοί της Προσγείωσης
Επίσης οι βασικοί δείκτες αποκαλύπτουν μια σταδιακή προσγείωση σε πιο «φυσιολογικά» επίπεδα, αφήνοντας πίσω το αφήγημα της διαρκούς εκτόξευσης:
Υποχώρηση Τζίρου και Κατρακύλα στα Κέρδη προ φόρων κατά περίπου 2,5 εκατ. ευρώ.
Καθώς τα Καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 13,5 εκατ. ευρώ (από 15,4 εκατ. ευρώ).
Το Περιθώριο Κέρδους βρίσκεται σε σταθερή πτωτική τροχιά (από 44,5% σε 37,9%).
Το Ακριβό Κόστος της Εικόνας
Την ίδια στιγμή, οι δαπάνες για τη διατήρηση του hype εκτοξεύονται:
3 εκατ. ευρώ για διαφήμιση.
5,4 εκατ. ευρώ για προσωπικό (αύξηση 60 ατόμων).
Ωστόσο η στρατηγική «επενδύω στην εικόνα» δεν φέρνει πλέον την ίδια απόδοση. Δείχνοντας ότι το επιχειρηματικό μοντέλο που στηρίχθηκε στον θόρυβο αρχίζει να δείχνει τα όριά του. Ενώ η εταιρεία διανέμει 6,9 εκατ. ευρώ σε μερίσματα, το παραμύθι του ασταμάτητου success story ραγίζει.
Επιπλέον το ερώτημα είναι αν η La Vie en Rose θα μπορέσει να μεταβεί σε μια βιώσιμη στρατηγική με ανταγωνιστικά προϊόντα ή αν θα μείνει στην ιστορία ως το πιο ηχηρό πυροτέχνημα της αγοράς καλλυντικών.
Χορηγούμενο