Το δίλεπτο βίντεο με τις περισσότερες προβολές στο YouTube και ο λόγος που δεν έχει κάνει τους δημιουργούς του πλούσιους
Το σύντομο τραγούδι «Baby Shark Dance», με το χαρακτηριστικό «doo-doo-doo», έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο από τη στιγμή που ανέβηκε στο YouTube το 2016. Με 16,4 δισεκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα, είναι το βίντεο με τις περισσότερες εμφανίσεις στην ιστορία της πλατφόρμας, με μέσο όρο περίπου 4,7 εκατομμύρια προβολές καθημερινά. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του φαινομένου, αρκεί να αναφέρουμε ότι οι προβολές του ισοδυναμούν με τις 10 κορυφαίες εμφανίσεις της Taylor Swift στο YouTube.
Ωστόσο, παρά την τεράστια δημοτικότητα, η δημιουργός εταιρεία Pinkfong από τη Νότια Κορέα δεν έχει δει ανάλογα κέρδη. Το 2024, τα έσοδα της εταιρείας, που περιλαμβάνουν και τα έσοδα από το YouTube, εκτιμήθηκαν περίπου σε 67 εκατομμύρια δολάρια. Το «Baby Shark» έχει κυκλοφορήσει σε 25 γλώσσες και οι μεγαλύτερες αγορές είναι οι ΗΠΑ για προβολές και η Βραζιλία για likes.
Η περιορισμένη κερδοφορία οφείλεται στους αυστηρούς κανονισμούς του YouTube για περιεχόμενο «Ειδικό για παιδιά». Μετά από νομική διευθέτηση το 2020, οι εξατομικευμένες διαφημίσεις απαγορεύτηκαν, ενώ σχόλια και ειδοποιήσεις για εγγεγραμμένους χρήστες απενεργοποιήθηκαν, μειώνοντας σημαντικά την αλληλεπίδραση και τα έσοδα των δημιουργών παιδικού περιεχομένου.
Απολαύστε παρακάτω το βίντεο που έχει «γκρεμίσει» το YouTube
Χωρίς αυτούς τους περιορισμούς, εκτιμάται ότι τα άμεσα έσοδα από το «Baby Shark» θα μπορούσαν να ήταν δύο έως τρεις φορές υψηλότερα, σύμφωνα με τον Garrett Johnson, καθηγητή του Πανεπιστημίου της Βοστώνης. Παρά την εμπορική περιορισμένη απόδοση, το «Baby Shark» συνεχίζει να αποτελεί πολιτισμικό φαινόμενο και να συναρπάζει παιδιά σε όλο τον κόσμο, αποδεικνύοντας πως η επιτυχία δεν μετριέται πάντα με τα έσοδα.
Αυτό είναι το πρώτο βίντεο που ανέβηκε στο YouTube
Η Pinkfong σχεδιάζει πλέον την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Σεούλ, με αποτίμηση περίπου 375 εκατομμυρίων δολαρίων, ελπίζοντας να εκμεταλλευτεί τη μαζική δημοφιλία της παγκοσμίως. Το φαινόμενο του «Baby Shark» αποτελεί παράδειγμα της σύγχρονης ψηφιακής κουλτούρας και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι δημιουργοί περιεχομένου για παιδιά.
Χορηγούμενο
