Το Μυστήριο και η αλήθεια με τον αριθμό 7 που κρύβεται πίσω από όλα τα αεροπλάνα της Boeing
Για περισσότερες από έξι δεκαετίες, τα εμπορικά αεροσκάφη της Boeing είναι παγκοσμίως αναγνωρίσιμα από ένα μοναδικό χαρακτηριστικό: ο αριθμός του μοντέλου τους αρχίζει και τελειώνει με το 7 (π.χ., 727, 747, 787). Αυτή η αριθμητική ιδιαιτερότητα δεν είναι τυχαία, αλλά προέκυψε από έναν συνδυασμό της ιστορικής ταξινόμησης της εταιρείας και μιας έξυπνης στρατηγικής μάρκετινγκ.
Η Ιστορική Ταξινόμηση της Boeing
Η ιστορία του «7» ξεκίνησε τη δεκαετία του 1950, όταν η Boeing ετοιμαζόταν να εισέλθει στην εποχή των αεριωθούμενων επιβατικών αεροπλάνων. Η επιλογή του αριθμού 707 για το πρώτο της τζετ δεν ήταν αυθαίρετη, αλλά βασίστηκε στο αυστηρό σύστημα αρίθμησης που χρησιμοποιούσε η εταιρεία από τη δεκαετία του 1920:
- 100 & 200: Διπλάνα και μονοπλάνα (αρχικά μοντέλα).
- 300 & 400: Εμπορικά αεροσκάφη με έλικες.
- 500: Αεροσκάφη με στροβιλοκινητήρες.
- 600: Στρατιωτικοί πύραυλοι και οπλικά συστήματα.
- 800 & 900: Άλλες κατηγορίες (πλοία, θαλάσσια μέσα).
Τι είναι τελικά αυτές οι άσπρες γραμμές που βγαίνουν από τα αεροπλάνα στον ουρανό;
Η Γέννηση της Σειράς 700
Καθώς οι προηγούμενες σειρές αριθμών είχαν ήδη εκχωρηθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, η σειρά 700 ήταν η μόνη διαθέσιμη για τα νέα, επαναστατικά εμπορικά jetliners. Το πρωτότυπο που οδήγησε στο πρώτο τζετ ονομαζόταν 367-80, γνωστό και ως “Dash 80”.
Όταν ήρθε η ώρα να δοθεί εμπορικό όνομα στο πρώτο αεριωθούμενο επιβατικό, η Boeing επέλεξε το 707. Έκτοτε, καθιέρωσε την ίδια αριθμητική λογική για όλα τα επόμενα εμπορικά μοντέλα: 717, 727, 737, 747, 757, 767, 777 και 787.
Γιατί τα αεροπλάνα πετάνε σε καμπύλη τροχιά και όχι ευθεία;
Μάρκετινγκ και Ψυχολογία: Η Επιλογή του Τελευταίου «7»
Η απόφαση να τελειώνει το όνομα κάθε μοντέλου με το «7» (π.χ., από 707 σε 717, 727 κλπ.) δεν ήταν απλώς τήρηση της σειράς, αλλά αποτέλεσε στρατηγική εμπορική επιλογή.
Οι ειδικοί στο μάρκετινγκ της Boeing παρατήρησαν ότι ο αριθμός 7 φαινόταν πιο συμμετρικός και «ευοίωνος» για το κοινό. Αυτό καθιστούσε τα μοντέλα πιο ελκυστικά στους πελάτες (αεροπορικές εταιρείες) και πιο εύκολα αναγνωρίσιμα στον καταναλωτή. Η επιλογή αυτή μετέτρεψε την αρίθμηση σε αναπόσπαστο κομμάτι του branding της εταιρείας.
Γιατί τα αεροπλάνα δεν πετούν ποτέ πάνω από το Θιβέτ;
Η Κληρονομιά του «7»
Παρά την απόσυρση εμβληματικών μοντέλων όπως το 747 «Βασίλισσα των Ουρανών» και το 727, η κληρονομιά του «7» συνεχίζεται:
- 737: Παραμένει ο πιο διαδεδομένος τύπος αεροσκάφους στον κόσμο και συνεχίζει να εξελίσσεται.
- 777X: Η πιο πρόσφατη εκδοχή μεγάλων αποστάσεων, που θεωρείται το πιο προηγμένο και αποδοτικό μοντέλο της εταιρείας.
- Επερχόμενο 797: Το 797 είναι το μόνο νούμερο που απομένει στην κύρια σειρά. Αν και κυκλοφορούν φήμες για ένα νέο αεροσκάφος μεσαίου βεληνεκούς που θα φέρει αυτό το όνομα, η… Boeing δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα τα σχέδιά της.
Επιπλέον, από το 1956 έως το 2016, η Boeing χρησιμοποιούσε ειδικούς κωδικούς πελάτη (π.χ., το 747-438 για την Qantas) μετά τον αριθμό του μοντέλου για να προσδιορίσει την αεροπορική εταιρεία που έκανε την παραγγελία.
Γιατί τα παράθυρα σε αεροπλάνα και πλοία είναι στρογγυλά;
Συνολικά, το «μυστήριο του 7» είναι μια ιστορία δεκαετιών στρατηγικού σχεδιασμού που έκανε την… Boeing μία από τις πιο αναγνωρίσιμες και επιδραστικές εταιρείες στην ιστορία των αερομεταφορών.
Χορηγούμενο
