Ο γερμανικός κολοσσός των σούπερ μάρκετ Lidl καλείται να πληρώσει 43 εκατομμύρια ευρώ στην ανταγωνίστρια αλυσίδα Intermarché. Μετά από απόφαση του Εφετείου του Παρισιού. Το δικαστήριο έκρινε ότι η Lidl χρησιμοποίησε παραπλανητικές διαφημιστικές πρακτικές. Οι οποίες συνιστούν αθέμιτο ανταγωνισμό. Και της προσέφεραν ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα.
Παραπλανητικές Προσφορές: Η δικαστική μάχη της Intermarché κατά της Lidl
Η δικαστική διαμάχη, που ξεκίνησε το 2019 από την ITM (εταιρεία υπεύθυνη για την εμπορική στρατηγική του ομίλου Mousquetaires, στον οποίο ανήκουν οι Intermarché και Netto), αφορούσε 374 τηλεοπτικά σποτ της Lidl. Τα οποία προβλήθηκαν μεταξύ 2017 και 2023. Αυτά τα σποτ προέβαλαν ελκυστικές προσφορές σε τρόφιμα, χωρίς όμως να διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας.
Αν και η υπόθεση είχε απορριφθεί πρωτοδίκως τον Μάιο του 2022, το Εφετείο ανέτρεψε την απόφαση. Δικαιώνοντας την Intermarché. Ωστόσο το δικαστήριο εστίασε ιδιαίτερα στην ελάχιστα ευδιάκριτη προβολή των νομικών διευκρινίσεων στις διαφημίσεις. Αυτές οι διευκρινίσεις, που ενημέρωναν ότι οι προσφορές δεν ίσχυαν σε όλα τα καταστήματα. Εμφανίζονταν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, με πολύ μικρούς χαρακτήρες στο κάτω δεξιό μέρος της οθόνης. Αυτό καθιστούσε αδύνατο για τον μέσο καταναλωτή να αντιληφθεί πλήρως τους όρους των προσφορών.
Ωστόσο η απόφαση του δικαστηρίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, παρά την εμφάνιση της φράσης «Σχετικά σούπερ μάρκετ στο LIDL.FR» (και αργότερα σε φωνητική μετάφραση από το 2021), η αναφορά αυτή δεν ήταν ορατή με ευδιάκριτο τρόπο.
Επίσης οι δικαστές χαρακτήρισαν την παράβαση ως «εκ προθέσεως». Καθώς η Lidl γνώριζε πλήρως ότι οι προσφορές της δεν ήταν εφαρμόσιμες σε όλα της τα σημεία πώλησης, ούτε για επαρκές χρονικό διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο, η Lidl «συντήρησε εν γνώσει της σύγχυση» στο καταναλωτικό κοινό. Διαδίδοντας μαζικά αυτές τις προσφορές και εξασφαλίζοντας ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Ακόμη, η επανειλημμένη φύση των παραβάσεων συνέβαλε καθοριστικά στην καταδίκη.
Επιπλέον η Intermarché δεν έχει προβεί ακόμα σε επίσημη δήλωση. Ωστόσο, η απόφαση αυτή αναμένεται να θέσει ένα σημαντικό προηγούμενο και να οδηγήσει σε αυξημένη εποπτεία των διαφημιστικών πρακτικών στον κλάδο της μαζικής λιανικής. Όπου ο έντονος ανταγωνισμός συχνά ωθεί τις επιχειρήσεις στα όρια της εμπορικής επικοινωνίας.
Χορηγούμενο