Πρωτοφανείς μέθοδοι με τις οποίες κατηγορούνται ότι έστησαν απάτη σε βάρος του δημοσίου για να εισπράττουν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων. Που επιστρέφεται στους αλιείς, χωρίς να αγοράζουν καύσιμα, επινόησαν ιδιοκτήτες σκαφών στον Σταυρό και στην Ασπροβάλτα, στη Θεσσαλονίκη. Σε συνεργασία με ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων και με βασικούς κατηγορούμενους έναν τελωνειακό και έναν λιμενικό.
Η υπόθεση εξιχνιάστηκε ύστερα από πολύμηνη έρευνα των αστυνομικών της υπηρεσίας εσωτερικών υποθέσεων σωμάτων ασφαλείας Βόρειας Ελλάδας. Που συνέλαβαν 17 άτομα, τα οποία σήμερα αναμένεται να οδηγηθούν στον εισαγγελέα.
Οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται ότι εκμεταλλεύτηκαν τα όσα ισχύουν με το πετρέλαιο των αλιέων. Καθώς επιστρέφεται στους δικαιούχους το ποσό του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων. Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, φέρονται ότι επί τουλάχιστον δύο χρόνια παρουσίαζαν πως δήθεν γέμιζαν τα αλιευτικά σκάφη τους με καύσιμα και εισέπρατταν τα χρήματα. Δικαιολογούσαν την αγορά των καυσίμων με τιμολόγια που έπαιρναν από επτά πρατηριούχους καυσίμων και ήταν εικονικά. Βασικός κατηγορούμενος είναι τελωνειακός υπάλληλος ο οποίος εμφανίζεται να υπογράφει ότι ήταν παρών στην τροφοδοσία των σκαφών. Όπως απαιτεί το νομικό πλαίσιο, και βεβαίωνε τις ποσότητες που δήθεν διοχετεύονταν στα ρεζερβουάρ των αλιευτικών σκαφών.
Μάλιστα, στοιχεία που υπάρχουν στη δικογραφία από τις συνομιλίες που μπλόκαρε ο κοριός των αδιάφθορων. Ανέφεραν ότι ο τελωνειακός εισέπραττε ποσά μέχρι 1.000 ευρώ για τις βεβαιώσεις που έδινε. Από την άλλη ο λιμενικός φέρεται να εισέπραττε πολύ μικρότερα ποσά, μέχρι 100 ευρώ, για να θεωρεί το τιμολόγιο γέφυρας, που αφορά τα καύσιμα των αλιέων, όπως προβλέπει η νομοθεσία.
Πηγές της Voria.gr έλεγαν πως από τους επτά συλληφθέντες ιδιοκτήτες σκαφών μόνον ένας εξ αυτών πήγαινε επαγγελματικά για ψάρεμα.
Χορηγούμενο