Το δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων επεκτείνεται σημαντικά, καθώς με νέα απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, προστίθενται 13 νέες σχολικές μονάδες πανελλαδικά. Η Υπουργός τονίζει ότι ο θεσμός λειτουργεί ως «φάρος» καινοτομίας, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός δημόσιου σχολείου ανοιχτού στις ανάγκες του μέλλοντος.
Με τις νέες προσθήκες, ο συνολικός αριθμός των Πειραματικών Σχολείων θα φτάσει τα 133, από τα 120 που λειτουργούν σήμερα, διευρύνοντας την πρόσβαση σε καινοτόμα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Η Ενσωμάτωση των Νέων Σχολείων
Η ένταξη των νέων μονάδων θα γίνει σταδιακά, εντός της επόμενης διετίας:
| Περίοδος Έναρξης | Αριθμός Σχολείων |
| Σχολικό Έτος 2026-2027 | 9 |
| Σχολικό Έτος 2027-2028 | 4 |
Η κ. Ζαχαράκη δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Επενδύουμε σε μία εκπαίδευση που τολμά να δοκιμάζει, να καινοτομεί, να ανοίγει δρόμους για το αύριο. Τα Πειραματικά Σχολεία είναι χώροι, όπου η εκπαιδευτική έρευνα συνδέεται με την πράξη και οι μαθητές/τριες βρίσκουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν ταλέντα και δεξιότητες.»
Τα 13 Νέα Πειραματικά Σχολεία
Τα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Πειραματικά και θα ενταχθούν στο δίκτυο είναι:
Από το σχολικό έτος 2026-2027:
-
18ο Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης
-
1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Χαλανδρίου
-
5ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας
-
4ο Νηπιαγωγείο Ταύρου
-
3ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Φλώρινας
-
8ο Δημοτικό Άρτας
-
1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ζακύνθου
-
7ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Κέρκυρας
-
5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας
Από το σχολικό έτος 2027-2028:
-
4ο Δημοτικό Ταύρου
-
1ο Γενικό Λύκειο Ζακύνθου
-
4ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας
-
5ο Δημοτικό Καρδίτσας
Ενίσχυση με Κοινά Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια (ΕΠ.Ε.Σ.)
Η απόφαση ενισχύει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του θεσμού, ορίζοντας ομάδες διασυνδεδεμένων σχολείων σε περιοχές όπως η Αλεξανδρούπολη, το Χαλάνδρι, η Ζάκυνθος και η Κέρκυρα.
Αυτή η διασύνδεση εξασφαλίζει ενιαία παιδαγωγική και ερευνητική καθοδήγηση μέσω κοινών Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠ.Ε.Σ.), επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να αναπτύσσουν συστηματικά νέες διδακτικές μεθόδους, με απώτερο στόχο τη διάχυσή τους σε όλο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Χορηγούμενο

