Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για την τραγωδία στα Τέμπη. Μετά τους αποκαλυπτικούς διαλόγους του σταθμάρχη με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας και το βίντεο ντοκουμέντο που δείχνει πως αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων την ίδια μέρα, στο σημερινό δημοσίευμα των Νέων, μόλις τρία ήταν τα κρίσιμα λεπτά μετά την αναχώρηση του Intercity 62 από τον σταθμό της Λάρισας, στις 11:04 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, όπου θα μπορούσαν να γίνουν αστραπιαίες διορθωτικές κινήσεις για την αποτροπή της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα των Νέων, τις ενέργειες αυτές θα μπορούσε να κάνει ο σταθμάρχης της Λάρισας, εάν για διάστημα 180 δευτερολέπτων μετά την αναχώρηση του τρένου (έως τις 11.07 μ.μ.), παρακολουθούσε τον πίνακα χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του.
Πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα των Νέων, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο πίνακα αλλά ούτε και γνώριζε πως να «χαράζει» δρομολόγια!
Εάν μπορούσε να «χαράξει» δρομολόγια το «κλειδί» θα ήταν στην άνοδο και η σήμανση θα είχε χρώμα «πράσινο». Όπως αναφέρουν στο πρωτοσέλιδό τους Τα Νέα, ο σταθμάρχης τόνισε στον μηχανοδηγό να περάσει με κόκκινο φωτόσημο εξόδου. Αλλά και να συνεχίσει μέχρι και το φωτόσημο εισόδου των Νέων Πόρων.
Επίσης, μέσω του συγκεκριμένου πίνακα, λένε οι ειδικοί, στο διάστημα των 3 λεπτών, ο σταθμάρχης θα έβλεπε τη λανθασμένη πορεία του τρένου σε απόσταση έως και 5,5 χιλιομέτρων μετά τον σταθμό της Λάρισας. Διαπιστώνοντας το λάθος του, ότι, δηλαδή, το Intercity 62 είχε μπει στην τροχιά καθόδου από τη Θεσσαλονίκη, θα μπορούσε μέσω των ραδιοεπικοινωνιών να δώσει εντολή να σταματήσουν και τα δύο τρένα – επιβατικό και εμπορικό – που κινούνταν αντίθετα στην ίδια γραμμή, αποτρέποντας τη θανατηφόρα σύγκρουσή τους.
Όπως ανέφεραν πηγές της Hellenic Train στα Νέα, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity 62 φαίνεται πως στα 12 λεπτά που χρειάστηκαν από τη Λάρισα μέχρι την τραγωδία στην περιοχή του Ευαγγελισμού, περίπου 20 χιλιόμετρα έξω από τη Λάρισα, είχε καταλάβει πως κάτι δεν είναι σωστό, κάτι δεν γίνεται όπως τις προηγούμενες φορές. Κι αυτό γιατί, όπως τόνιζαν πηγές Στα Νέα, ο μηχανοδηγός πήρε τηλέφωνο φίλο του μηχανοδηγό για να τον ρωτήσει εάν ήταν στο εμπορικό τρένο που κατέβαινε από τη Θεσσαλονίκη. Η απάντηση που πήρε ήταν αρνητική…
Ηδη, σύμφωνα με τα Νέα, ο αρμόδιος εισαγγελέας έχει δώσει εντολή να «ανοίξουν» τα κινητά τηλέφωνα όλων των εμπλεκομένων. Προκειμένου να διαπιστωθούν οι κλήσεις που έγιναν στο κρίσιμο διάστημα πριν και μετά την πολύνεκρη σύγκρουση.
Ο σταθμάρχης της Λάρισας, που ανέλαβε την ευθύνη του για την τραγωδία, είπε ότι δεν είναι ο μόνος υπαίτιος. Θα μπορούσε, όμως, να δει την κίνησή του στο λάθος ρεύμα.
Κι αυτό γιατί, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, στον σταθμό της Λάρισας υπάρχει τοπικό σύστημα σηματοδότησης. Που λειτουργεί από τον περασμένο Νοέμβριο και το οποίο επιτηρεί τα τρένα έως και 5,5 χιλιόμετρα βόρεια της Λάρισας. Αλλά και έως 3 χιλιόμετρα πριν από την είσοδο στον σταθμό της Λάρισας.
«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής. Που δείχνουν την παρουσία του τρένου», εξηγεί ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο πίνακας λειτουργεί, υπογράμμισε, συμπληρώνοντας πως τον έλεγξε ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα, προτού πάει στο σημείο ο ανακριτής.
Ο Soichiro Honda και η απίθανη ιστορία του αγράμματου γιου του ποδηλατά που έγινε μεγιστάνας…
Η χώρα όπου άτομα στην ίδια οικογένεια κάνουν σεξ μεταξύ τους χωρίς να το γνωρίζουν…
Το Ιράν ετοιμάζει μεγάλη επίθεση στο Ισραήλ από το έδαφος του Ιράκ με drones και…
Ποιοι είναι οι γονείς των μωρών που πέθαναν παρουσία της Ειρήνης Μουρτζούκου στην Αμαλιάδα και…
Χαμός με τη Ζέτα Θεοδωροπούλου και τον Παναγιώτη Ταχτσίδη και τις αποκαλύψεις για το διαζύγιο…
Θρίλερ με εποχικό πυροσβέστη που απειλεί να αυτοκτονήσει ενώ έχει ανέβει στην οροφή του Υπουργείου…