Ανατροπή και τέλος τα διόδια στον νέο μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας… Πώς θα πληρώνουμε;
Οι οδηγοί που θα χρησιμοποιούν τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων, θα επιβαρύνονται με διόδια που θα υπολογίζονται βάσει των πραγματικών χιλιομέτρων που θα διανύουν. Αυτή η αλλαγή σηματοδοτεί μια μετάβαση από το σύνηθες σύστημα σταθερής χρέωσης που ισχύει στην πλειονότητα των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, προς ένα πιο αναλογικό και θεωρητικά δικαιότερο τρόπο τιμολόγησης.
Μέχρι σήμερα, οι οδηγοί στην Ελλάδα καλούνται να πληρώνουν σταθερά ποσά διοδίων, ανεξάρτητα από την ακριβή απόσταση που καλύπτουν εντός ενός συγκεκριμένου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου. Ωστόσο, η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα) έχει ήδη εισαγάγει από τον Ιανουάριο του 2021 ένα σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης, το οποίο φαίνεται να αποτελεί τον προπομπό για την εφαρμογή του και σε άλλους οδικούς άξονες.
Μέσω της χρήσης του πομποδέκτη OLYMPIA PASS, οι οδηγοί της Ολυμπίας Οδού πληρώνουν ακριβώς την αξία της διανυθείσας απόστασης. Το σύστημα λειτουργεί με την αυτόματη χρέωση του πλήρους αντιτίμου της ζώνης διοδίων κατά τη διέλευση, ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν το τέλος αυτής της ζώνης, το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του.
Αυτό το σύστημα, που θεωρείται πιο δίκαιο για τους χρήστες, θα υιοθετηθεί και στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, ο οποίος αποτελεί ουσιαστικά την επέκταση της Ολυμπίας Οδού. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Δήμα, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου 2025.
Ο Υπουργός, κατά την επίσκεψή του στα εργοτάξια, ανέφερε πως ένα τμήμα 65 χιλιομέτρων, από τον Αλισσό έως τον Πύργο, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του καλοκαιριού (τέλος Ιουλίου), ενώ τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα θα είναι έτοιμα έως το τέλος του έτους, τον Νοέμβριο. Με την ολοκλήρωσή του, η Ολυμπία Οδός θα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, αγγίζοντας τα 300 χιλιόμετρα.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 14 μέτρων, καθώς και σημαντικά τεχνικά έργα όπως γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις, ανισόπεδους κόμβους και τοίχους αντιστήριξης. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Πύργου σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας για τους οδηγούς. Επιπλέον, ο νέος οδικός άξονας εκτιμάται ότι θα έχει πολλαπλές θετικές επιδράσεις στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Πελοποννήσου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει χωριστεί σε τρία επιμέρους τμήματα, καθένα από τα οποία έχει αναλάβει διαφορετική κατασκευαστική εταιρεία.
Ενώ Τραμπ και Πούτιν προσπαθούν να λήξουν τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τουσκ (Πολωνία) με…
Νεκρός 15χρονος από από εισαγωγή αέρα υψηλής πίεσης στον πρωκτό του μετά από βάναυση πράξη…
Παίζουν με τη φωτιά οι Τούρκοι: Καταγγέλλουν το Λιμενικό ότι άνοιξε πυρ κατά αλιευτικού και…
Ένταση και αναστάτωση στην Εφορία Βόλου όταν 31χρονος, επιζών του δυστυχήματος των Τεμπών, σε κατάσταση…
Ένας απολαυστικός Παναθηναϊκός AKTOR έκανε μια εμφάνιση-ξέσπασμα, επικρατώντας της Ντουμπάι με το επιβλητικό 103-82 στο…
Το Αγιορείτικο πρόσφορο με προζύμι με την πνευματική δύναμη πίσω από την παράδοση και η…