Απίστευτο: Τέλος το τιμόνι στα αυτοκίνητα! Πως θα οδηγούμε στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον;
Το μέλλον των αυτοκινήτων δεν περιλαμβάνουν τιμόνια, όπως φαίνεται.
H καινοτόμα σχεδιαστική φιλοσοφία κάνει την εμφάνισή της στο εσωτερικό των πρόσφατων μοντέλων της Peugeot.
Στο επίκεντρο βέβαια υπάρχει το i-Cockpit, το οποίο φέρει συνεχείς καινοτομίες σε κάθε γενιά, τα τελευταία 10 χρόνια.
Το εντυπωσιακό πανοραμικό i-Cockpit που υπάρχει στα E-3008 και E-5008 εισήγαγε πρόσφατα νέες προοπτικές, ενώ η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT ενσωματώνεται πλέον στον φωνητικό έλεγχο του Peugeot i-Cockpit σε όλη τη γκάμα.
Τέλος το τιμόνι στα αυτοκίνητα! Πως θα οδηγούμε;
Η φίρμα πραγματοποιεί το επόμενο τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός, παρουσιάζοντας το όραμά της για την οδήγηση με το τιμόνι «Hypersquare».
Στη VivaTech 2024, η Peugeot θα παρουσιάσει την τελευταία ανατρεπτική τεχνολογία της, το τιμόνι «Hypersquare».
Εμπνευσμένη από τον ψηφιακό κόσμο, η καινοτομία αυτή μεταμορφώνει ριζικά την οδηγική εμπειρία και απόλαυση, αντικαθιστώντας το παραδοσιακό τιμόνι με ψηφιακά ηλεκτρονικά χειριστήρια, αξιοποιώντας την τεχνολογία steer-by-wire, που δημιουργεί νέες κινήσεις των χεριών για μια πιο διαισθητική, απλή και εργονομική οδήγηση.
Η Peugeot θα έχει επίσης στο εκθεσιακό της περίπτερο στη Vivatech 2024 τη MOBILISIGHTS.
Η θυγατρική της Stellantis, που ειδικεύεται στα DATA (DaaS), παρέχει πρόσβαση σε δεδομένα τηλεμετρίας από συνδεδεμένα οχήματα Peugeot και άλλες μάρκες του ομίλου.
Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν την εξατομίκευση της εμπειρίας του οδηγού μέσω καινοτόμων υπηρεσιών και εφαρμογών μέσα από ένα οικοσύστημα, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των οδηγών, πάντα και μόνο με τη συγκατάθεσή τους.
Προσοχή: Άλλαξαν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα – Παίρνει… «κεφάλια» ο νέος ΚΟΚ
Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.
Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.
«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.
Ο νέος Ποινικός Κώδικας και ο ΚΟΚ
Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.
Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).
Με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την παράβαση προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο
Με φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την παράβαση προκύψει ζημιά σε ξένη περιουσία
Με κάθειρξη έως 10 έτη, αν από την παράβαση, προκύψει βαριά σωματική βλάβη ή προκληθεί σημαντική ζημιά σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις
Με κάθειρξη/φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών, αν η παράβαση έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Οι παραβάσεις που φέρουν τις παραπάνω ποινές είναι:
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης
Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
Οδήγηση οχήματος, που είναι τεχνικά ανασφαλές ή φορτωμένο χωρίς ασφάλεια
Οδήγηση σε αυτοσχέδιους αγώνες ή με επικίνδυνους ελιγμούς
Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της
Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη
Παραβίαση του ορίου ταχύτητας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, κατά 60 χλμ (οδήγηση λεωφορείου, φορτηγού ή επιβατικού)
Παραβίαση του ορίου ταχύτητας κατά 20, 30 ή και 40 χλμ (οδήγηση σε κατοικημένη περιοχή ή σε άλλο οδικό δίκτυο αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα.
Χορηγούμενο