EΛΛΑΔΑ

«Φωτιά» ο νέος ΚΟΚ: Οι νέες ποινές και τα πρόστιμα

Το νέο κυρωτικό πλαίσιο και άλλες διατάξεις για την ασφαλή οδήγηση

«Φωτιά» ο νέος ΚΟΚ… Οι νέες ποινές και τα τσουχτερά πρόστιμα – Το νέο κυρωτικό πλαίσιο και άλλες διατάξεις για την ασφαλή οδήγηση

Στο υπουργικό Συμβούλιο της Παρασκευής παρουσιάστηκαν από τον Χρήστο Σταϊκούρα και τη Χριστίνα Αλεξοπούλου, το νέο κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ και άλλες διατάξεις για την ασφαλή οδήγηση.

Δείτε επίσης το νέο «χαράτσι» που έρχεται για όλα τα αυτοκίνητα, νέα και παλιά

«Φωτιά» ο νέος ΚΟΚ: Οι νέες ποινές και τα πρόστιμα

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Οι ποινές πλέον θα αφορούν κατά κύριο λόγο τον οδηγό και θα είναι ανάλογες τις παραβάσεις… Δηλαδή με την επικινδυνότητα και το κατά πόσο μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα.

Για παράδειγμα οι πιο επικίνδυνες παραβάσεις είναι:

Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
η υπερβολική ταχύτητα,
η αντικανονική προσπέραση,
η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Δείτε επίσης τι αποκαλύπτει για τον χαρακτήρα σας και την προσωπικότητά σας το χρώμα του αυτοκινήτου που οδηγείτε

Όσον αφορά τις λιγότερες επικίνδυνες παραβάσεις αυτές είναι:

Παράνομη στάθμευση,
οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα)
Ο νέος ΚΟΚ θα μεριμνά ιδιαίτερα για τους ευάλωτους χρήστες της οδού, δηλαδή πεζούς και μεταφορά παιδιών.

Διπλώματα οδήγησης: Οι νέες εξετάσεις, οι κανονισμοί και οι προοπτικές- Ποιοι θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις από την αρχή;

Αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν το σύνολο των 70χρονων οδηγών. Οι οποίοι στην Ελλάδα είναι ουκ ολίγοι

Ουσιαστικά αφορά στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας αδειών οδήγησης. Την οποία θα αποκτά κανείς μετά και τη συμπλήρωση του 70 έτους. Δηλαδή δεν θα πρόκειται για μια τυπική ανανέωση. Αλλά για μια πλήρη επανεξέταση των ικανοτήτων ενός οδηγού. Τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

Αν και εφόσον ο υποψήφιος καταφέρει να περάσει τις εξετάσεις τότε θα πάρει δίπλωμα πενταετίας. Και μετά το πέρας αυτής ο οδηγός θα καλείται να επαναλαμβάνει τη διαδικασία ώστε να πιστοποιείται εκ νέου η ικανότητά του να κινεί με ασφάλεια ένα όχημα.

Απαραίτητες για την απόκτηση-ανανέωση της άδειας οδήγησης για οδηγούς άνω των 70 ετών θα είναι και οι ιατρικές εξετάσεις. Χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαριστεί μέχρι σήμερα αν πρόκειται να αυστηροποιηθούν και προς ποια κατεύθυνση.

Άγνωστο παραμένει επίσης, εάν πρόκειται να οριστεί ένα ανώτατο ηλικιακό όριο για τους οδηγούς, πέρα του οποίου κανείς δεν θα έχει το δικαίωμα να αποκτά ή να ανανεώνει το δίπλωμα οδήγησης.

Κάτι τέτοιο δεν ισχύει σήμερα, κάτι που σημαίνει ότι αν και εφόσον περνά με επιτυχία τις προβλεπόμενες εξετάσεις, μπορεί ανεξαρτήτως ηλικίας να επιστρέψει στον δρόμο.

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους, είτε μιλάμε για ερασιτεχνικές είτε για επαγγελματικές άδειες οδήγησης. Ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος (πλαστικοποιημένη κάρτα/τρίπτυχο έγγραφο). Επίσης, μετά το 65o έτος της ηλικίας, οι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο).

Επιπροσθέτως, ο οδηγός που συμπληρώνει το 80ο έτος της ηλικίας του πρέπει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά δύο χρόνια. Ενώ απαιτείται εξέταση παθολόγο, οφθαλμιάτρου. Ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Back to top button