ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δραματικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή: Το Ιράν απειλεί να «κλείσει» τη Μεσόγειο για τη Γάζα!

Published by
Συντακτική Ομάδα

Η Τεχεράνη προειδοποίησε πως θα προβεί σε μια τέτοια ενέργεια αν συνεχιστεί το «έγκλημα στη Γάζα».

Ένας διοικητής των Επαναστατικών Φρουρών του Ιράν δήλωσε ότι η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να κλείσει αν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους συνεχίσουν να διαπράττουν “εγκλήματα” στη Γάζα, μετέδωσαν σήμερα ιρανικά ΜΜΕ, χωρίς ωστόσο να εξηγηθεί πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.

Το Ιράν υποστηρίζει την Χαμάς κατά του Ισραήλ και κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι υποστηρίζουν αυτό, που η Τεχεράνη χαρακτηρίζει ως εγκλήματα του Ισραήλ στη Γάζα, όπου εβδομάδες βομβαρδισμών έχουν στοιχίσει τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους, ενώ έχει προκληθεί μαζική αποχώρηση του άμαχου πληθυσμού από τις εστίες του.

“Θα πρέπει σύντομα να περιμένουν το κλείσιμο της Μεσογείου (του Στενού) του Γιβραλτάρ, αλλά και άλλων θαλάσσιων διόδων”, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Tasnim επικαλούμενο τον ταξίαρχο Μοχαμάντ Ρεζά Νακντί, συντονιστή διοικητή των Ιρανών Επαναστατικών Φρουρών.

«Βραχυκύκλωμα» στο διεθνές εμπόριο από τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Πολλαπλάσιο είναι το κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες μετά την απόφασή του να περιπλεύσουν το νότιο άκρο της Αφρικής για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιθέσεις των Χούθι. Εκτός από το κόστος, το ταξίδι είναι χρονοβόρο προκαλώντας προβλήματα στην παράδοση των εμπορευμάτων που προέρχονται από την Ασία, και κυρίως του πετρελαίου απο τις αραβικές χώρες.

Εκατοντάδες εμπορικά πλοία πλέον έχουν επανασχεδιάσει τη ρότα τους και κατευθύνονται προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αντί για τον κόλπο του Άντεν για να κατευθυνθούν προς την Ευρώπη, επιλέγοντας μια διαδρομή μεγαλύτερη κατά 10-14 ημέρες από τον κίνδυνο να βρεθούν στο στόχαστρο των πυραύλων και των ρουκετών των σιιτών ανταρτών της Υεμένης.

Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν διαταράξει το διεθνές εμπόριο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, που αντιπροσωπεύει περίπου το ένα έκτο των παγκόσμιων μεταφορών αγαθών, επισημαίνεται σε τηλεγράφημα του Ρόιτερς.

Το απρόσμενο επιπλέον κόστος για τους κολοσσούς των μεταφορών είναι σημαντικό και εξαρτάται όχι μόνο από την τρέχουσα τιμή των καυσίμων, αλλά και από τους ναύλους, οι οποίοι εξαρτώνται ανά πάσα στιγμή από την προσφορά και τη ζήτηση.

Επίσης, τα λιμάνια που βρίσκονται σε αυτή τη διαδρομή, πέρα από τις ανεπάρκειες από τις οποίες ούτως ή άλλως υποφέρουν, παρουσιάζονται πολύ λίγο προετοιμασμένα για αυτήν την αιφνιδιαστική και ραγδαία αύξηση της κίνησης των εμπορικών πλοίων. Ακόμη και το λιμάνι του Ντέρμπαν στη Νότια Αφρική, που θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο λιμάνι της Αφρικής, διαθέτει πολύ περιορισμένες επιλογές για έκτακτο ελλιμενισμό και ανεφοδιασμό επιπλέον σκαφών από αυτά που ήδη είχαν προγραμματιστεί. Άλλοι λιμένες βαθέων υδάτων κατά μήκος της διαδρομής του Ακρωτηρίου στις αφρικανικές ακτές, όπως η Μομπάσα της Κένυας και το Νταρ ες Σαλάμ της Τανζανίας, πολλοί οικονομικοί αναλυτές και ειδικοί στη ναυσιπλοΐα φοβούνται ότι είναι εντελώς ανεπαρκή να χειριστούν την κίνηση που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.

Κάποιες πολυεθνικές εταιρείες μεταφορών, όπως η Maersk, ανακοίνωσαν ότι θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα πλοία τους να ανεφοδιάζονται κατά την έναρξη του ταξιδιού ή στην άφιξη στον προορισμό. Όμως αυτό δεν είναι πάντα προβλέψιμο. Πολλές φορές στην ανοιχτή θάλασσα επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες, ειδικότερα κατά μήκος της διαδρομής του περίπλου της Αφρικής. Το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έχει τη φήμη του «ακρωτηρίου των καταιγίδων» μεταξύ των ναυτικών, ενώ το κανάλι της Μοζαμβίκης είναι επιρρεπές στην εμφάνιση κυκλώνων. Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες απαιτούν και πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων, που σημαίνει ότι η εξασφάλιση λιμένα ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια της διαδρομής είναι πολύ σημαντική.

Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για τη διατήρηση της ισορροπίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και ιδιαίτερα από την άποψη πώς θα αποτυπωθεί αυτή η προσαρμογή σε οικονομικούς όρους για τους πολίτες σε όλον τον κόσμο.

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Recent Posts

Πράσινη καταιγίδα: Ο Παναθηναϊκός AKTOR διέλυσε το Ντουμπάι 103-82

Ένας απολαυστικός Παναθηναϊκός AKTOR έκανε μια εμφάνιση-ξέσπασμα, επικρατώντας της Ντουμπάι με το επιβλητικό 103-82 στο…

2 ώρες ago

Αγιορείτικο πρόσφορο με την παλαιότερη μοναστηριακή συνταγή

Το Αγιορείτικο πρόσφορο με προζύμι με την πνευματική δύναμη πίσω από την παράδοση και η…

3 ώρες ago

Η Μόσχα απειλεί την Ελλάδα για τη συμπαραγωγή drones με την Ουκρανία

Σκληρή αντίδραση και απειλές από τη Μόσχα για τη συνεργασία Ελλάδας και Ουκρανίας στην παραγωγή…

3 ώρες ago

Θύμα του Έπσταϊν αποκαλύπτει ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για το πέος του

Σοκαριστικές νέες αποκαλύψεις από θύμα του Τζέφρι Έπσταϊν για τη συμπεριφορά και το πέος του.…

4 ώρες ago

Σάλος στις ΗΠΑ: Ο Τραμπ απειλεί με θανατική ποινή Δημοκρατικούς βουλευτές

Η πολιτική πόλωση στις Ηνωμένες Πολιτείες λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, έπειτα από το βίντεο έξι…

4 ώρες ago

Στέφανος Τσιτσιπάς: Ποιός έτρεχε με 210χλμ στην Αττική Οδό με το αυτοκίνητό του;

Στέφανος Τσιτσιπάς: Ποιός έτρεχε με 210χλμ στην Αττική Οδό με το πολυτελές αυτοκίνητό του; Τι…

4 ώρες ago