Ένας διοικητής των Επαναστατικών Φρουρών του Ιράν δήλωσε ότι η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να κλείσει αν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους συνεχίσουν να διαπράττουν “εγκλήματα” στη Γάζα, μετέδωσαν σήμερα ιρανικά ΜΜΕ, χωρίς ωστόσο να εξηγηθεί πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.
Το Ιράν υποστηρίζει την Χαμάς κατά του Ισραήλ και κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι υποστηρίζουν αυτό, που η Τεχεράνη χαρακτηρίζει ως εγκλήματα του Ισραήλ στη Γάζα, όπου εβδομάδες βομβαρδισμών έχουν στοιχίσει τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους, ενώ έχει προκληθεί μαζική αποχώρηση του άμαχου πληθυσμού από τις εστίες του.
“Θα πρέπει σύντομα να περιμένουν το κλείσιμο της Μεσογείου (του Στενού) του Γιβραλτάρ, αλλά και άλλων θαλάσσιων διόδων”, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Tasnim επικαλούμενο τον ταξίαρχο Μοχαμάντ Ρεζά Νακντί, συντονιστή διοικητή των Ιρανών Επαναστατικών Φρουρών.
«Βραχυκύκλωμα» στο διεθνές εμπόριο από τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Πολλαπλάσιο είναι το κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες μετά την απόφασή του να περιπλεύσουν το νότιο άκρο της Αφρικής για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιθέσεις των Χούθι. Εκτός από το κόστος, το ταξίδι είναι χρονοβόρο προκαλώντας προβλήματα στην παράδοση των εμπορευμάτων που προέρχονται από την Ασία, και κυρίως του πετρελαίου απο τις αραβικές χώρες.
Εκατοντάδες εμπορικά πλοία πλέον έχουν επανασχεδιάσει τη ρότα τους και κατευθύνονται προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αντί για τον κόλπο του Άντεν για να κατευθυνθούν προς την Ευρώπη, επιλέγοντας μια διαδρομή μεγαλύτερη κατά 10-14 ημέρες από τον κίνδυνο να βρεθούν στο στόχαστρο των πυραύλων και των ρουκετών των σιιτών ανταρτών της Υεμένης.
Το απρόσμενο επιπλέον κόστος για τους κολοσσούς των μεταφορών είναι σημαντικό και εξαρτάται όχι μόνο από την τρέχουσα τιμή των καυσίμων, αλλά και από τους ναύλους, οι οποίοι εξαρτώνται ανά πάσα στιγμή από την προσφορά και τη ζήτηση.
Επίσης, τα λιμάνια που βρίσκονται σε αυτή τη διαδρομή, πέρα από τις ανεπάρκειες από τις οποίες ούτως ή άλλως υποφέρουν, παρουσιάζονται πολύ λίγο προετοιμασμένα για αυτήν την αιφνιδιαστική και ραγδαία αύξηση της κίνησης των εμπορικών πλοίων. Ακόμη και το λιμάνι του Ντέρμπαν στη Νότια Αφρική, που θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο λιμάνι της Αφρικής, διαθέτει πολύ περιορισμένες επιλογές για έκτακτο ελλιμενισμό και ανεφοδιασμό επιπλέον σκαφών από αυτά που ήδη είχαν προγραμματιστεί. Άλλοι λιμένες βαθέων υδάτων κατά μήκος της διαδρομής του Ακρωτηρίου στις αφρικανικές ακτές, όπως η Μομπάσα της Κένυας και το Νταρ ες Σαλάμ της Τανζανίας, πολλοί οικονομικοί αναλυτές και ειδικοί στη ναυσιπλοΐα φοβούνται ότι είναι εντελώς ανεπαρκή να χειριστούν την κίνηση που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.
Κάποιες πολυεθνικές εταιρείες μεταφορών, όπως η Maersk, ανακοίνωσαν ότι θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα πλοία τους να ανεφοδιάζονται κατά την έναρξη του ταξιδιού ή στην άφιξη στον προορισμό. Όμως αυτό δεν είναι πάντα προβλέψιμο. Πολλές φορές στην ανοιχτή θάλασσα επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες, ειδικότερα κατά μήκος της διαδρομής του περίπλου της Αφρικής. Το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έχει τη φήμη του «ακρωτηρίου των καταιγίδων» μεταξύ των ναυτικών, ενώ το κανάλι της Μοζαμβίκης είναι επιρρεπές στην εμφάνιση κυκλώνων. Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες απαιτούν και πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων, που σημαίνει ότι η εξασφάλιση λιμένα ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια της διαδρομής είναι πολύ σημαντική.
Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για τη διατήρηση της ισορροπίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και ιδιαίτερα από την άποψη πώς θα αποτυπωθεί αυτή η προσαρμογή σε οικονομικούς όρους για τους πολίτες σε όλον τον κόσμο.
Σε εξέλιξη επιχείρηση διάδοσης μεταναστών βόρεια της Σάμου: Τραγικός απολογισμός με οκτώ νεκρούς. Η Επιχείρηση…
Απεβίωσε η Βέφα Αλεξιάδου: Η «εθνική μαγείρισσα» που άφησε το δικό της αποτύπωμα στον χώρο…
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η Αθήνα αρχίζει να προετοιμάζεται για τις εορτές. Την Πέμπτη 28…
Η Φωτεινή Πετρογιάννη, συνεργάτης του Γιώργου Λιάγκα στην εκπομπή «Πρωινό», έφερε στον κόσμο το πρωί…
Τα ξημερώματα της Κυριακής, 24 Νοεμβρίου, πέντε νεαροί, ηλικίας από 16 έως 20 ετών, βρέθηκαν…
Το βράδυ της Κυριακής, 25 Νοεμβρίου, απεβίωσε ο εκδότης Αντώνης Λυμπέρης σε ηλικία 71 ετών.…