Η προσπάθεια του Κυριάκου Μητσοτάκη να κάνει διάχυση ευθυνών μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς προκειμένου να «καλύψει» με κάθε τρόπο τις παραλείψεις και τις αστοχίες, έπεσε στο κενό από την πρώτη στιγμή.
Εκτός λοιπόν από τις επιστολές διαμαρτυρίας και τα εξώδικα τον συνδικαλιστών, η ΡΑΣ είχε στείλει επιστολή στις 13 Δεκεμβρίου του 2021, μέσω της οποίας προειδοποιούσε για κινδύνους και ζητήματα ασφαλείας. Μάλιστα, τέσσερις μέρες πριν την σύγκρουση των τρένων, η ΡΑΣ έστειλε στο υπουργείο Μεταφορών αίτημα ενημέρωσης για το προσωπικό του ΟΣΕ και το κατά πόσο λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, μετά τα τελευταία περιστατικά εκτροχιασμών.
Τα έγγραφα έδωσε στη δημοσιότητα η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου. Τονίζοντας ότι η αρχή είχε ενημερώσει:
«Εμείς δεν θα μπορούσαμε να μη δώσουμε την έγκριση ασφαλείας στον ΟΣΕ εφόσον όλες αυτές οι διαδικασίες είναι καταγεγραμμένες. Από την ώρα που καταγράφονται, είναι δέσμευση του ΟΣΕ να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα να ελέγχει τους κινδύνους ασφάλειας και αν συμμορφώνεται πλήρως με τις νομοθετικές διατάξεις. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε την έγκριση ασφάλεια και από εκείνη την ώρα ο ΟΣΕ επωμίζεται την ευθύνη για αυτά που περιγράφονται» ανέφερε μιλώντας στο kontra και εξήγησε:
«Ο ίδιος ο ΟΣΕ πρέπει να αναλαμβάνει μέτρα. Και στο τέλος υπάρχει η ΡΑΣ, που βάσει κινδύνων, καταρτίζει ένα ετήσιο πρόγραμμα δειγματοληπτικών ελέγχων. Περίπου έναν τον μήνα».
Όπως τόνισε η Τσιαπαρίκου: «Πάντα όταν είχαμε υπόνοια ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος ενημερώναμε και το κοινοποιούσαμε και στο υπουργείο. Έχω μαζί μου σειρά εγγράφων. Στα οποία χτυπάμε τα καμπανάκια για τα οποία κατηγορηθήκαμε ότι ερχόμαστε εκ των υστέρων να τα χτυπήσουμε. Από το 2018 το κάναμε με όλες τις διοικήσεις ΟΣΕ. Λέγαμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρούμε την αύξηση της συχνότητας ατυχημάτων και εφιστούμε την προσοχή σας για την τήρηση των κανόνων και των διαδικασιών. Αυτό το έγγραφο είναι κοινοποιημένο, όχι μόνο στη διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Όταν ρωτήθηκε αν το υπουργείο υιοθέτησε τις συστάσεις, η ίδια απάντησε: «Εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως όχι».
Η πρόεδρος της ΡΑΣ μίλησε για την έκθεση για το 2021, στην οποία καταγράφονταν «πάρα πολύ αυξημένα συμβάντα και ατυχήματα». Ενώ παράλληλα η ίδια συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών.
«Τα προβλήματα είναι γνωστά, δεν τα ανακαλύψαμε εμείς. Δεν χρειαζόταν να χτυπήσουμε καμπανάκια. Ήταν όλοι γνώστες και της κακής κατάστασης του δικτύου και της δυσκολίας συντήρησης του δικτύου και της έλλειψης προσωπικού. Και πάντα προσπαθούσαμε πυροσβεστικά να εντοπίζουμε τους κινδύνους και να προειδοποιούμε. Αυτά τα έχουμε πει και δημόσια» ανέφερε, ενώ όπως αποκάλυψε, δεν υπήρξε καμία συνάντηση με τον παραιτηθέντα υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή, καθώς παρά το γεγονός ότι τον είχε ενημερώσει ότι είναι στη διάθεσή του, ο ίδιος δεν επικοινώνησε ποτέ μαζί της.
«Όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο. Όλοι τη γνώριζαν. Θεωρώ ότι και ο ίδιος ο διευθύνων του ΟΣΕ είχε μεταφέρει την κατάσταση και έκανε προσπάθειες. Μας είχε μεταφερθεί ότι έχει αλλάξει το προσωπικό και αναζητά χρηματοδότηση και προσωπικό. Σχεδόν κάθε μέρα υπήρχε ένα συμβάν για το οποίο εμείς πρέπει να στείλουμε μία επιστολή. Συστάσεις για τις διαβάσεις, εκτροχιασμούς, αλλαγές τροχιάς κ.α”» τόνισε η πρόεδρος της ΡΑΣ.
Πως είναι να σε κατασπαράζει ένας καρχαρίας; Συγκλονιστικές εικόνες μέσα από τα τα σαγόνια του…
Τροχαίο σοκ στην Καβάλα με αυτοκίνητο που απογειώθηκε από το δρόμο και σφηνώθηκε σε 3οροφο…
Χάρτης σοκ με τους στόχους της Ρωσίας στην Ευρώπη... Σε πόση ώρα μπορεί να πλήξει…
Black Friday: Η ανατριχιαστική ιστορία της μέρας που έγινε θεσμός και οι μαύρες σελίδες Black…
Ποιός είναι ο φιλόλογος και υποψήφιος διδάκτωρ του ΕΚΠΑ που συνελήφθη στη γιάφκα στο Παγκράτι;…
«Καταπέλτης» ο Καραμανλής για τη διαγραφή Σαμαρά! Ολόκληρη η ομιλία του πρώην Πρωθυπουργού στην Πάτρα…