Η τραγωδία στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι, έφερε στο προσκήνιο τα λάθη στους σιδηροδρόμους αλλά και τις παθογένειες ενός συστήματος που συνεχίζεται με τα χρόνια.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, ακατάλληλα είναι τα 15 στα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων, σύμφωνα με αυτοψία της Πυροσβεστικής. Πιο συγκεκριμένα, η Πυροσβεστική μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ έχουν ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος πάνω από 1000 μέτρα. Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.
Αξίζει να τονιστεί πως το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής που είχαν συμμετάσχει στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει αργότερα πως όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτούργουσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατα την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας.
Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια. Ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.
Η εικόνα στη σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με την Κόρινθο είναι, επίσης, απογοητευτική… Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως μέσα στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας δεν υπάρχει ούτε εξαερισμός, ούτε πυρασφάλεια, ούτε φωτισμός και ευτυχώς δεν έχει γίνει κάποιο ατύχημα. Επίσης, μέσα στη σήραγγα το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργεί αφού έχουν κόψει το καλώδιο. Ταυτόχρονα, οι υπερσύγχρονες κεραίες GSM-R που έχουν τοποθετηθεί στο σημείο δεν λειτούργησαν, μάλιστα, ποτέ. Οι κυνηγοί μετάλλων έφτασαν στο σημείο να σηκώσουν τις πλάκες στην Κακιά Σκάλα για να ξηλώσουν τα καλώδια. Αξιο αναφοράς είναι πως μέλη από τις συμμορίες του χαλκού μπαίνουν ακόμα και με ΙΧ στις ράγες για να κλέψουν και σύμφωνα με το OPEN, πριν από λίγο καιρό αμαξοστοιχία σταμάτησε την τελευταία στιγμή και δεν συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο που ήταν γεμάτο χαλκό.
«Μέχρι το 2009 οι σήραγγες και όλο το κομμάτι από Κόρινθο μέχρι Λιόσια της τηλεδιοίκησης δούλευε κανονικά, ήταν ένα σύστημα άρτιο. Μετά κατέρρευσε σιγά – σιγά. Και ειδικά από το 2012 έως το 2014 να λεηλατηθεί από κυνηγούς μετάλλων και διαφόρων άλλων» είπε στο OPEN ο εργαζόμενος στον ΟΣΕ Ανδρέας Λεχουρίτης. Σύμφωνα με τον ίδιο «αυτή τη στιγμή που δεν υπάρχει εντός των σηράγγων το κέντρο ελέγχου δεν υπάρχει ρεύμα, οπότε δεν λειτουργεί κάτι». Οσο για την παραλίγο σύγκρουση, ο κ. Λεχουρίτης λέει, επίσης, πως ο μηχανοδηγός είδε από μόνος του το αυτοκίνητο και σταμάτησε!
Εικόνα κατάρρευσης υπάρχει, επίσης και στη σήραγγα της Ραψάνης. Λίγο πιο πίσω από το σημείο όπου έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη και μέσα από την οποία, μάλιστα, πέρασε η εμπορική αμαξοστοιχία. Οπως φαίνεται στα πλάνα του MEGA, στη σήραγγα δεν υπάρχει φως ενώ η μία έξοδος κινδύνου είναι κλειδωμένη. Επίσης δεν υπάρχει πυρασφάλεια αφού οι πυροσβεστικοί κρουνοί είναι χωρίς λάστιχα, ενώ δεν υπάρχουν και σωλήνες για να μεταφέρουν νερό.
Η κηδεία του γνωστού σκηνοθέτη Μανούσου Μανουσάκη τελείται αυτή τη στιγμή στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών,…
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δημοσίευσε ένα βίντεο στο TikTok για το πρόγραμμα "Gigabit Voucher", εξηγώντας…
Στο διάστημα από τις 25 έως τις 29 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν πληρωμές ύψους 2.330.337.913,89 ευρώ…
Οι μεγάλες τράπεζες στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αρχίσει να μειώνουν δραστικά τη διάθεση τραπεζικών θυρίδων…
Σήμερα, Σάββατο 23 Νοεμβρίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο, τιμάται η μνήμη του Αγίου Αμφιλοχίου, Επισκόπου…
Η χώρα εισέρχεται σε βαθύ χειμώνα, με κύριο χαρακτηριστικό τις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Σύμφωνα με…