Χορηγούμενο
ΔΩΜΑΤΙΟ ΠΑΝΙΚΟΥ

Η Αθήνα το 1928 όταν έφτιαχναν την υπόγεια σήραγγα του ηλεκτρικού που ενώνει τους σταθμούς Ομόνοια και Αττική

Οι δρόμοι και τα κτήρια που βρίσκονται σήμερα στο ίδιο σημείο

Χορηγούμενο

Η Αθήνα το 1928 όταν έφτιαχναν την υπόγεια σήραγγα του ηλεκτρικού που ενώνει τους σταθμούς Ομόνοια και Αττική – Οι δρόμοι και τα κτήρια που βρίσκονται σήμερα στο ίδιο σημείο

Η Αθήνα το 1928 όταν έφτιαχναν υπόγεια σήραγγα ηλεκτρικού… Η εικόνα της Αθήνας το 1928 κατά τη διάρκεια των έργων κατασκευής της υπόγειας σήραγγας που ενώνει τους σταθμούς Ομόνοια και Αττική αποκαλύπτει μια «άλλη» πόλη πολύ διαφορετική από την εικόνα που έχουμε σήμερα, με τα χαρακτηριστικά της να έχουν εξαφανιστεί με την πάροδο των χρόνων. Οι εργασίες αυτές ήταν μέρος της επέκτασης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο οποίος αποτελούσε και αποτελεί μέχρι και σήμερα ζωτικό μέσο μεταφοράς για τους Αθηναίους πολίτες.

Δείτε επίσης – Ο άγνωστος πύργος στην Ακρόπολη και τα μυστικά του

Χορηγούμενο
Η εικόνα από τις εργασίες κατασκευής της υπόγειας σήραγγας του ηλεκτρικού

Η φωτογραφία από το σημείο δείχνει την περιοχή στη συμβολή των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Μάρνη. Στο βάθος, η Ακρόπολη δεσπόζει ως το διαχρονικό σύμβολο της πόλης. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι κάποια από τα κτήρια που απεικονίζονται, όπως το πρώτο στα αριστερά και το δεξιό απέναντι, παραμένουν αναλλοίωτα στον χρόνο και υπάρχουν ακόμη και σήμερα στη σύγχρονη Αθήνα.

Δείτε επίσης – Η Ομόνοια και η άγνωστη σχέση της με την «Καλλιόπη» για τις τουαλέτες στο Στρατό

Το ίδιο σημείο σήμερα

Χορηγούμενο

Οι εργασίες για την υπόγεια σήραγγα αποτέλεσαν ένα τεράστιο τεχνικό εγχείρημα για την εποχή. Παρόλο που η σήραγγα κατασκευάστηκε το 1928, οι σταθμοί “Βικτώρια” και “Αττική” άνοιξαν τις πύλες τους αρκετές δεκαετίες αργότερα, το 1948 και 1949 αντίστοιχα. Η καθυστέρηση αυτή αποδίδεται σε ποικίλους παράγοντες, όπως οι τεχνολογικοί περιορισμοί της εποχής και οι πολιτικοκοινωνικές συνθήκες.

Δείτε επίσης – Ποια χλιδάτη περιοχή της Αθήνας παλιά λεγόταν Κατσικάδικα;

Λάθος ταυτοποίηση στο διαδίκτυο

Είναι ενδιαφέρον ότι σε διάφορες αναφορές στο διαδίκτυο οι συγκεκριμένοι δρόμοι συχνά ταυτοποιούνται λανθασμένα ως Σταδίου και Αιόλου. Ωστόσο, έρευνες και φωτογραφικά αρχεία, όπως το “Αθήνα του 19ου και 20ού αιώνα” και το αρχείο του ΗΣΑΠ, επιβεβαιώνουν την πραγματική τοποθεσία.

Δείτε επίσης – Χαμένες γειτονιές της παλιάς Αθήνας και οι άγνωστες ιστορίες τους

Χορηγούμενο

Μια πόλη που διαρκώς αλλάζει

Η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας του ηλεκτρικού αποτέλεσε ένα καθοριστικό βήμα για την ανάπτυξη των μεταφορών στην Αθήνα. Παρά την πρόοδο, η σύνδεση με την ιστορία είναι ακόμη ζωντανή… Καθώς, κάποια από τα κτήρια εκείνης της εποχής στέκονται ακόμα και σήμερα περήφανα… Συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν της ελληνικής πρωτεύουσας.

Πηγή / Ταυτοποίηση δρόμων και σημείου: Η Αθήνα του 19ου και 20ου αιώνα / Athens photo gallery
Αρχείο ΗΣΑΠ


Χορηγούμενο

Χορηγούμενο
Χορηγούμενο

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Χορηγούμενο
Back to top button