Επιστήμονες από την Εσθονία ανέλυσαν στοιχεία από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5-4 ετών. Τα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη χρήση οθονών από τους γονείς και τα παιδιά, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
Τα δεδομένα κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη χρήση οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν συχνά οθόνες έχουν συνήθως και παιδιά που τις χρησιμοποιούν επίσης υπερβολικά. Επίσης, ανακάλυψαν ότι η αυξημένη χρήση οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με πιο αδύναμες γλωσσικές δεξιότητες. Τα παιδιά που περιορίζουν τη χρήση οθονών φαίνεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις στη γραμματική και το λεξιλόγιο. Καμία από τις μορφές χρήσης οθόνης δεν παρατηρήθηκε να έχει θετική επίδραση στις γλωσσικές ικανότητες των παιδιών.
Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Τίια Τούλβιστε από το Πανεπιστήμιο του Τάρτου, επισημαίνει ότι ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια μπορεί να προσφέρει κάποιες ευκαιρίες για γλωσσική ανάπτυξη, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα παιδιά, η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ γονέα και παιδιού παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη γλωσσική εξέλιξη κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής.
Τι είναι το FOBB που χτυπάει όλους τους ανθρώπους μετά τα 40; Συμπτώματα για να…
Νέα στοιχεία «δείχνουν» ότι κατηγορούμενος για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα στην Αράχωβα είχε καθημερινή…
Με βαθιά συγκίνηση ο Αλέξης Τσίπρας αποχαιρέτησε τον Αλέκο Φλαμπουράρη στην πολιτική του κηδεία και…
Ο Γιάννης Αλαφούζος αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στον ΣΚΑΪ, ενώ ο Κωνσταντίνος Ζούλας παραμένει με κρίσιμες…
Ένα εννιάχρονο παιδί από τη Βραζιλία ακρωτηριάστηκε σε δύο δάχτυλα μετά από άγρια επίθεση που…
Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η νέα προκήρυξη 4ΓΒ/2025 του ΑΣΕΠ, η οποία προβλέπει την πλήρωση συνολικά…