Επιστήμονες από την Εσθονία ανέλυσαν στοιχεία από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5-4 ετών. Τα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη χρήση οθονών από τους γονείς και τα παιδιά, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
Τα δεδομένα κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη χρήση οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν συχνά οθόνες έχουν συνήθως και παιδιά που τις χρησιμοποιούν επίσης υπερβολικά. Επίσης, ανακάλυψαν ότι η αυξημένη χρήση οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με πιο αδύναμες γλωσσικές δεξιότητες. Τα παιδιά που περιορίζουν τη χρήση οθονών φαίνεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις στη γραμματική και το λεξιλόγιο. Καμία από τις μορφές χρήσης οθόνης δεν παρατηρήθηκε να έχει θετική επίδραση στις γλωσσικές ικανότητες των παιδιών.
Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Τίια Τούλβιστε από το Πανεπιστήμιο του Τάρτου, επισημαίνει ότι ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια μπορεί να προσφέρει κάποιες ευκαιρίες για γλωσσική ανάπτυξη, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα παιδιά, η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ γονέα και παιδιού παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη γλωσσική εξέλιξη κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής.
Άγιος Παΐσιος: «4 χρόνια θα κρατήσει το χάος» - Η συγκλονιστική προφητεία που φαίνεται να…
Ο νεαρός βουλευτής Έμελι Πελτόνεν βρέθηκε νεκρός μέσα στο Κοινοβούλιο σκορπώντας σοκ και θλίψη σε…
Έρχονται ανατροπές και εκπλήξεις στα μπουζούκια... Τα νέα σχήματα που θα δούμε στις νυχτερινές πίστες…
Παναθηναϊκός - Σαμσουνσπόρ: Που και πότε θα δούμε τον αγώνα για τα play-off του Europa…
Σήμερα, 19 Αυγούστου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Φωτογραφίας, και η Φίνος Φιλμ δεν θα μπορούσε…
Μια ασυνήθιστη και ανησυχητική εικόνα υποδέχεται τους επισκέπτες στην παραλία ΝΑΤΟ της Σαλαμίνας. Όπου ψαράδες…