Επιστήμονες από την Εσθονία ανέλυσαν στοιχεία από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5-4 ετών. Τα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη χρήση οθονών από τους γονείς και τα παιδιά, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
Τα δεδομένα κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη χρήση οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν συχνά οθόνες έχουν συνήθως και παιδιά που τις χρησιμοποιούν επίσης υπερβολικά. Επίσης, ανακάλυψαν ότι η αυξημένη χρήση οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με πιο αδύναμες γλωσσικές δεξιότητες. Τα παιδιά που περιορίζουν τη χρήση οθονών φαίνεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις στη γραμματική και το λεξιλόγιο. Καμία από τις μορφές χρήσης οθόνης δεν παρατηρήθηκε να έχει θετική επίδραση στις γλωσσικές ικανότητες των παιδιών.
Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Τίια Τούλβιστε από το Πανεπιστήμιο του Τάρτου, επισημαίνει ότι ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια μπορεί να προσφέρει κάποιες ευκαιρίες για γλωσσική ανάπτυξη, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα παιδιά, η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ γονέα και παιδιού παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη γλωσσική εξέλιξη κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής.
Ένα σοκαριστικό και αποτρόπαιο περιστατικό κακοποίησης ζώου προκαλεί οργή και αγανάκτηση στην τοπική κοινωνία των…
Η δύσκολη νίκη του Παναθηναϊκού με 1-0 επί του Ατρομήτου έδωσε μια σημαντική ανάσα στην…
Αιφνιδιαστική εξέλιξη σημειώθηκε στην πολιτική σκηνή της Γαλλίας. Καθώς ο Πρωθυπουργός Σεμπαστιάν Λεκορνί υπέβαλε την…
Οι απατεώνες στην Ελλάδα ανεβάζουν συνεχώς τον πήχη της φαντασίας τους, εφευρίσκοντας νέους τρόπους για…
Ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε την παραίτησή του από το βουλευτικό αξίωμα, έπειτα από 16 χρόνια…
Τραγωδία σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής, όταν ένα βρέφος 11 μηνών μεταφέρθηκε νεκρό με ασθενοφόρο…