Επιστήμονες από την Εσθονία ανέλυσαν στοιχεία από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5-4 ετών. Τα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη χρήση οθονών από τους γονείς και τα παιδιά, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
Τα δεδομένα κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη χρήση οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν συχνά οθόνες έχουν συνήθως και παιδιά που τις χρησιμοποιούν επίσης υπερβολικά. Επίσης, ανακάλυψαν ότι η αυξημένη χρήση οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με πιο αδύναμες γλωσσικές δεξιότητες. Τα παιδιά που περιορίζουν τη χρήση οθονών φαίνεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις στη γραμματική και το λεξιλόγιο. Καμία από τις μορφές χρήσης οθόνης δεν παρατηρήθηκε να έχει θετική επίδραση στις γλωσσικές ικανότητες των παιδιών.
Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Τίια Τούλβιστε από το Πανεπιστήμιο του Τάρτου, επισημαίνει ότι ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια μπορεί να προσφέρει κάποιες ευκαιρίες για γλωσσική ανάπτυξη, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα παιδιά, η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ γονέα και παιδιού παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη γλωσσική εξέλιξη κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής.
Συναγερμός σήμανε σήμερα το πρωί στα Χανιά της Κρήτης. Καθώς ξέσπασε πυρκαγιά σε αγροτοδασική περιοχή…
Ο Παναθηναϊκός φέρεται να έχει καταθέσει μια εξαιρετικά δελεαστική προσφορά στον Γιόνας Βαλαντσιούνας. Ελπίζοντας να…
Ετοιμάζει μια «βόμβα μεγατόνων» ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος: Ποιός Λιθουανός μπασκετμπολίστας αφήνει το ΝΒΑ και έρχεται…
Πρώην παίκτης της ΑΕΚ, στο μπάσκετ, κρίθηκε ένοχος για τον βιασμό 21χρονης κοπέλας σε σπίτι…
Σάλος στη Φολέγανδρο: Αλλοδαπός μπήκε σε κομμωτήριο και αυνανίστηκε σε δημόσια θέα, ενώ ξύριζε το…
Σοκ στο Hollywood: Πέθανε ξαφνικά, σε ηλικία 67 ετών, από καρδιακή προσβολή, ο διάσημος ηθοποιός…