Επιστήμονες από την Εσθονία ανέλυσαν στοιχεία από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5-4 ετών. Τα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη χρήση οθονών από τους γονείς και τα παιδιά, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
Τα δεδομένα κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη χρήση οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν συχνά οθόνες έχουν συνήθως και παιδιά που τις χρησιμοποιούν επίσης υπερβολικά. Επίσης, ανακάλυψαν ότι η αυξημένη χρήση οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με πιο αδύναμες γλωσσικές δεξιότητες. Τα παιδιά που περιορίζουν τη χρήση οθονών φαίνεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις στη γραμματική και το λεξιλόγιο. Καμία από τις μορφές χρήσης οθόνης δεν παρατηρήθηκε να έχει θετική επίδραση στις γλωσσικές ικανότητες των παιδιών.
Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Τίια Τούλβιστε από το Πανεπιστήμιο του Τάρτου, επισημαίνει ότι ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια μπορεί να προσφέρει κάποιες ευκαιρίες για γλωσσική ανάπτυξη, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα παιδιά, η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ γονέα και παιδιού παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη γλωσσική εξέλιξη κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής.
Ο Φώτης Σεργουλόπουλος και ο σύντροφός του προχώρησαν στο επόμενο βήμα της σχέσης τους μετά…
Ο Γιώργος Αυτιάς συμμετείχε στην εκπομπή «ΣΗΜΕΡΑ» του ΣΚΑΙ. Όπου παρουσίασε μια σύγκριση των τιμών…
Μια τραγωδία σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής 18 Οκτωβρίου στο Κορωπί, όταν ένας 17χρονος υπέστη…
Απεβίωσε σε ηλικία 90 ετών η Χαρά Κιοσσέ, δημοσιογράφος και συγγραφέας, που υπήρξε στενή συνεργάτης…
Αυτό είναι το διάσημο καρότο κέικ του Rose Bakery στο Παρίσι Έτσι, αν έχετε βρεθεί…
Αλλάζει το κλίμα, με τον βοριά να προκαλεί δυσκολίες στη ζωή μας. Τα ξημερώματα της…