Επιστήμονες από την Εσθονία ανέλυσαν στοιχεία από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5-4 ετών. Τα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη χρήση οθονών από τους γονείς και τα παιδιά, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
Τα δεδομένα κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη χρήση οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν συχνά οθόνες έχουν συνήθως και παιδιά που τις χρησιμοποιούν επίσης υπερβολικά. Επίσης, ανακάλυψαν ότι η αυξημένη χρήση οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με πιο αδύναμες γλωσσικές δεξιότητες. Τα παιδιά που περιορίζουν τη χρήση οθονών φαίνεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις στη γραμματική και το λεξιλόγιο. Καμία από τις μορφές χρήσης οθόνης δεν παρατηρήθηκε να έχει θετική επίδραση στις γλωσσικές ικανότητες των παιδιών.
Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Τίια Τούλβιστε από το Πανεπιστήμιο του Τάρτου, επισημαίνει ότι ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια μπορεί να προσφέρει κάποιες ευκαιρίες για γλωσσική ανάπτυξη, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα παιδιά, η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ γονέα και παιδιού παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη γλωσσική εξέλιξη κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής.
Ο Ντόναλντ Τραμπ στρέφεται τώρα εναντίον της Μπιγιονσέ. Μετά την πρόσφατη επίθεσή του στον Μπρους…
Μια σημαντική τροπολογία, που κατατέθηκε από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας (Θ. Λεονταρίδης, Γ. Καρασμάνης, Χ.…
Ένα φρικτό έγκλημα συγκλονίζει τις Βρυξέλλες. Καθώς η σύζυγος του Κρις Ντελέινι, κορυφαίου στελέχους της…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις σημαντικές μειώσεις στις τιμές…
Τις επόμενες μέρες, ο καιρός στην Ελλάδα θα κάνει "κωλοτούμπα"! Από Τετάρτη έως Σάββατο: Έρχεται…
Ένας αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας, που υπηρετεί στην Αστυνομική Διεύθυνση Αιτωλίας στο Μεσολόγγι, συνελήφθη από…