Το ζήτημα της σχολικής στέγης αποτελεί ένα χρόνιο και οξύ πρόβλημα για χιλιάδες γονείς και εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα. Καθώς ένα μεγάλο ποσοστό σχολικών υποδομών είναι παλαιωμένο, ασυντήρητο και ανεπαρκές, με την κρατική ευθύνη να μετακυλίεται στους Δήμους χωρίς την απαραίτητη χρηματοδότηση.

Όμως η πιο ευάλωτη κατηγορία σε αυτή την κρίση είναι η Προσχολική Αγωγή, όπου, έξι χρόνια μετά τη θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικότητας, εκατοντάδες νηπιαγωγεία εξακολουθούν να λειτουργούν σε κοντέινερ και προσωρινές κατασκευές.
Η «Μόνιμη» Προσωρινή Λύση των Προκάτ Αιθουσών
Η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή θεσμοθετήθηκε το 2018, αλλά χωρίς να συνοδευτεί από επαρκή κρατική χρηματοδότηση για νέες υποδομές.
- Αποτέλεσμα ήταν πολλές σχολικές μονάδες να στεγάζονται σε ανεπαρκή ή προσωρινά κτίρια.
- Οι προκάτ αίθουσες, που προορίζονταν ως προσωρινή λύση, έχουν μετατραπεί σε μόνιμη πραγματικότητα για χιλιάδες νήπια.
Ακόμη, πολλές από αυτές τις αίθουσες κρίνονται ακατάλληλες, παρουσιάζοντας προβλήματα όπως υγρασία, έλλειψη αερισμού και έντονες οσμές πλαστικού, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για ασφαλή και αξιοπρεπή εκπαίδευση.
Πάνω από 500 Νηπιαγωγεία Λειτουργούν σε Κοντέινερ
Επίσης τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) είναι ενδεικτικά του προβλήματος, καταγράφοντας πάνω από 500 αίθουσες νηπιαγωγείων που λειτουργούν σε κοντέινερ. Παράλληλα, υπάρχουν εκατοντάδες αιτήματα για μεταστέγαση από ακατάλληλα νοικιασμένα κτίρια.
Ενδεικτικά Στοιχεία ανά Περιοχή:
| Περιοχή | Αριθμός Κοντέινερ / Ακατάλληλων Αιθουσών |
| Αττική | 36 στον Δήμο Αχαρνών, 21 στον Διόνυσο, 28 στην Αθήνα, 8 στον Πειραιά, κ.ά. |
| Κρήτη (Ηράκλειο) | 84 κοντέινερ (εκ των οποίων 47 στον Δήμο Ηρακλείου). Το 45% των νηπιαγωγείων στεγάζεται σε μισθωμένα ακατάλληλα κτίρια. |
| Πάτρα | 22 αίθουσες κοντέινερ και 30 νηπιαγωγεία σε ενοικιαζόμενους χώρους. |
| Θεσσαλονίκη | 15 κοντέινερ και αίθουσες τύπου kibo. |
| Νησιά | Κως & Νίσυρος (18), Ρόδος (12), Σάμος (5), Λήμνος (4). |
Η Διαχρονική Απουσία Σχεδιασμού
Επίσης έξι χρόνια μετά τη νομοθέτηση, τα νήπια εξακολουθούν να φοιτούν σε «προσωρινές» συνθήκες. Ωστόσο το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» που προωθεί η κυβέρνηση καλύπτει μόλις το 3% των σχολείων πανελλαδικά και στηρίζεται σε χορηγίες τραπεζών, ενώ οι Δήμοι καλούνται να συντηρήσουν τις υποδομές με ανεπαρκή κρατική χρηματοδότηση και προσωπικό.
Επιπλέον η κατάσταση αυτή αναδεικνύει τη διαχρονική απουσία κρατικού σχεδιασμού και τη μετακύλιση της ευθύνης, αφήνοντας χιλιάδες παιδιά χωρίς ασφαλή και αξιοπρεπή σχολική στέγη, ξεκινώντας την εκπαιδευτική τους ζωή μέσα σε ένα κοντέινερ.
Χορηγούμενο
