Ένας νέος δικαστικός κύκλος ανοίγει στις ΗΠΑ, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία των ισχυρισμών «χωρίς συντηρητικά» στην αγορά των καλλυντικών. Στο επίκεντρο βρίσκεται η γνωστή σειρά προϊόντων Avène, με τις εταιρείες Pierre Fabre USA Inc. και Pierre Fabre Dermo-Cosmetique USA Inc. να αντιμετωπίζουν ομαδική αγωγή (class action) για παραπλανητική διαφήμιση.
Η αγωγή, που κατατέθηκε στις 8 Δεκεμβρίου σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας, βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο επιχείρημα: ενώ τα προϊόντα Avène προωθούνται με την ένδειξη «0% preservative» (0% συντηρητικά), η σύστασή τους περιέχει κιτρικό οξύ.
Η θέση της ενάγουσας: Η Ivy-Karina Vales υποστηρίζει ότι το κιτρικό οξύ λειτουργεί ως συντηρητικό στη βιομηχανία καλλυντικών, καθιστώντας τον ισχυρισμό της εταιρείας ψευδή.
Οικονομική ζημία: Η αγωγή αναφέρει ότι οι καταναλωτές παραπλανήθηκαν και πλήρωσαν υψηλότερο τίμημα (premium price) για προϊόντα που θεωρούσαν «αγνά», ενώ στην πραγματικότητα περιείχαν ουσίες που ήθελαν να αποφύγουν.
Η πλευρά των καταναλωτών δεν περιορίζεται μόνο στην ηθική δικαίωση, αλλά διεκδικεί:
Χρηματική αποζημίωση για το επιπλέον ποσό που κατέβαλαν οι αγοραστές λόγω των παραπλανητικών ισχυρισμών.
Ασφαλιστικά μέτρα που θα υποχρεώσουν την εταιρεία να αλλάξει άμεσα την καμπάνια προώθησης και τις συσκευασίες των προϊόντων της.
Η περίπτωση της Avène δεν είναι μεμονωμένη. Το 2025 καταγράφεται ένα έντονο κύμα αγωγών στις ΗΠΑ που στοχεύουν προϊόντα καθημερινής χρήσης και τρόφιμα τα οποία αυτοαποκαλούνται «φυσικά» ή «χωρίς συντηρητικά», ενώ περιέχουν κιτρικό οξύ ή παρεμφερείς ουσίες.
Σημαντικό: Οι αρχές ελέγχου εστιάζουν πλέον στη διαφορά μεταξύ της «τεχνικής» λειτουργίας ενός συστατικού και της «αντίληψης» που δημιουργείται στον καταναλωτή μέσω του μάρκετινγκ.
Η αγωγή αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από προκλήσεις που αντιμετώπισε η Pierre Fabre το τελευταίο διάστημα:
Ανακλήσεις: Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε εθελοντική ανάκληση παρτίδας λοσιόν καθαρισμού στη Γαλλία λόγω μικροβιακής επιμόλυνσης (αν και διευκρινίστηκε ότι η ελληνική αγορά δεν επηρεάστηκε).
Αμφισβήτηση αποτελεσματικότητας: Γαλλικά καταναλωτικά περιοδικά μέσα στο 2025 δημοσίευσαν έρευνες που δείχνουν αποκλίσεις ανάμεσα στις υποσχέσεις των αντιρυτιδικών κρεμών της Avène και στα πραγματικά αποτελέσματα στο δέρμα.
Η εξέλιξη της υπόθεσης Vales v. Pierre Fabre USA Inc. αναμένεται να αποτελέσει «πυξίδα» για το πώς θα αναγράφονται στο εξής τα συστατικά στα καλλυντικά. Η διαφάνεια στην ετικέτα παύει να είναι προαιρετική και γίνεται νομική επιταγή, καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ενημερωμένοι και διεκδικητικοί.
Μετά τη θριαμβευτική είσοδό του στην ΚΑΕ ΠΑΟΚ και τις δεσμεύσεις για τη χρηματοδότηση της…
Η αντίστροφη μέτρηση για την εφαρμογή του νέου εργασιακού τοπίου έχει ήδη ξεκινήσει. Ενώ το…
Μια νέα έρευνα στο Sexual Medicine συνδέει την προσωπικότητα με τη σεξουαλική απόλαυση. Ποιες γυναίκες…
Μια απίστευτη ιστορία με ένα Boeing 737 που η Air India είχε ξεχάσει ότι κατείχε!…
Μεγάλο δημοσίευμα από τη Βραζιλία εμπλέκει τον Τετέ του Παναθηναϊκού με τη Γκρέμιο. Τι ζήτησε…
Σοκ τα ξημερώματα στο λιμάνι του Πειραιά. Ένας 71χρονος άνδρας κατέρρευσε και πέθανε ξαφνικά μόλις…