Σκηνές πρωτοφανούς βίας εκτυλίχθηκαν το μεσημέρι της Δευτέρας 15 Δεκεμβρίου σε σχολικό συγκρότημα της Κυψέλης, όπου συστεγάζονται το 15ο και το 60ό Γυμνάσιο Αθηνών. Ένα επεισόδιο στο σχολείο μεταξύ μαθητριών κατέληξε σε σοβαρό τραυματισμό, επαναφέροντας στο προσκήνιο το ζήτημα της ενδοσχολικής βίας.
Από το περιστατικό τραυματίστηκε μια 14χρονη μαθήτρια, η οποία δέχθηκε χτυπήματα στην κοιλιά και στο χέρι από μαχαίρι τύπου «πεταλούδα». Η επίθεση φέρεται να σημειώθηκε έπειτα από μια παρεξήγηση και λεκτική διαφωνία ανάμεσα στα δύο κορίτσια.
Οι μαρτυρίες των παιδιών που βρέθηκαν στο σημείο είναι συγκλονιστικές. Μαθήτρια που παρακολούθησε το περιστατικό περιέγραψε τις στιγμές φρίκης:
«Κατέβηκα να πιω νερό και ήταν πολλά παιδιά εκεί. Την είδα να βγάζει από την τσέπη της ένα μαχαίρι τύπου “πεταλούδα”. Δεν κατάλαβα τι ήταν στην αρχή και μετά τη μαχαίρωσε στην κοιλιά και στο χέρι… Φοβήθηκα πολύ, την είδα να πέφτει κάτω με αίματα στο πάτωμα».
Η δράστιδα, φέρεται να θεώρησε –λανθασμένα– ότι η 14χρονη την είχε προσβάλει λεκτικά, γεγονός που αποτέλεσε την αφορμή για την επίθεση. Σύμφωνα με μαρτυρίες, η δράστιδα επιχείρησε να επιτεθεί και σε άλλο μαθητή που προσπάθησε να παρέμβει, γεγονός που υπογραμμίζει την ένταση της στιγμής. Η καθαρίστρια του σχολείου έσπευσε στο σημείο και αντίκρισε σκηνές χάους με αίματα στον διάδρομο και τη μαθήτρια τραυματισμένη.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί η πληροφορία ότι η δράστιδα βρισκόταν μόλις την πρώτη ημέρα της στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα, καθώς είχε προηγηθεί αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Πηγές αναφέρουν ότι η 16χρονη είχε εμπλακεί σε σοβαρά περιστατικά βίας και στο προηγούμενο Γυμνάσιο, ενώ φέρεται να προέρχεται από δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον.
Αυτά τα στοιχεία επαναφέρουν δυναμικά τη συζήτηση για την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών πρόληψης και διαχείρισης της βίας ανηλίκων και της ενδοσχολικής βίας. Η εκπαιδευτική κοινότητα προβληματίζεται έντονα για τον τρόπο με τον οποίο εντοπίζονται και υποστηρίζονται έγκαιρα οι μαθητές που εμφανίζουν βίαιη συμπεριφορά ή προέρχονται από ευάλωτες συνθήκες.
Η κινητοποίηση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) ήταν άμεση. Σύμφωνα με πηγές, δόθηκε εντολή ώστε ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός να έρθουν αμέσως σε επαφή με τους μαθητές, τις οικογένειές τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η παροχή ψυχολογικής στήριξης κρίνεται ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση του τραύματος, τόσο της τραυματισμένης μαθήτριας, όσο και των συμμαθητών που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες της επίθεσης. Το περιστατικό καθιστά επιτακτική την ανάγκη για ουσιαστική θωράκιση του σχολικού περιβάλλοντος, όχι μόνο με μέτρα ασφαλείας, αλλά κυρίως με ενίσχυση των δομών πρόληψης και κοινωνικής στήριξης.
Βαρύ πένθος σκίασε την οικογένεια του ιδιοκτήτη της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλη Μαρινάκη, καθώς η μητέρα…
Ο Παναθηναϊκός AKTOR βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη για την κρίσιμη αναμέτρηση της 16ης αγωνιστικής της EuroLeague…
Η Τρίτη 16 Δεκεμβρίου είναι ημέρα μνήμης και τιμής για τρεις σημαντικές μορφές της Ορθοδοξίας,…
Δύο σημαντικές οικονομικές ενισχύσεις βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τους εργαζόμενους ιδιωτικού τομέα. Η…
Πρωτοβουλία Στήριξης: Εκπτώσεις Αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς Σημαντική διευκόλυνση για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε νησιωτικές…
Πόσο «Αλβανός» ήταν ο Σκεντέρμπεης; Νέα στοιχεία από μελέτη του ΑΠΘ για τη σχέση της…