Το αλιευτικό σκάφος όπου μας ξενάγησε ο Νίκος Λεμπέσης είναι 27 μέτρα, ενώ το σκάφος που βυθίστηκε στα νερά της Μεσογείου είναι 30 μέτρα. Είναι ξύλινα ενώ και τα δύο διαθέτουν ψυγείο που είναι κάτω ακριβώς από το κατάστρωμα. Και στα δύο αλιευτικά υπάρχει ένας χώρος, το αμπάρι όπου υπάρχουν κρεβάτια και αποθηκευτικός χώρος.
Οι διαφορές μεταξύ των δύο σκαφών είναι ότι το κατάστρωμα στο αιγυπτιακό σκάφος που βυθίστηκε είναι πίσω από τη γέφυρα ενώ στο ελληνικό, είναι κάτω από αυτή.
Τα αιγυπτιακά αλιευτικά δεν υπάρχουν, στις θάλασσες της Ελλάδας καθώς οι κανονισμοί δεν επιτρέπουν να κυκλοφορούν σε αυτές.
Ο καπετάνιος μας βάζει στους χώρους του αλιευτικού εξηγώντας τους λόγους που η ανείπωτη τραγωδία ήταν αναπόφευκτη. Στο κατάστρωμα, το ψυγείο, το αμπάρι, την αποθήκη και την γέφυρα, στους χώρους δηλαδή που φαίνεται μετά το τραγικό συμβάν ότι στοιβάχτηκαν πολλοί άνθρωποι, που οι περισσότεροι έχασαν την ζωή τους.
Σύμφωνα με τον κύριο Λεμπέση “οι μετανάστες -με τον τρόπο που φαίνεται στις φωτογραφίες που ήρθαν στην δημοσιότητα, ότι ήταν τόσο πολύ στοιβαγμένοι- πρέπει να ξεπερνούσαν τους 700“.
Ο έμπειρος ψαράς λέει ότι γι’ αυτούς τους σκοπούς “χρησιμοποιούν τα σκάφη που πάνε για απόσυρση, είναι μισοφαγωμένα. Δεν έτρεχε. Λένε ότι πήγαινε με 5 κόμβους, ενώ το ανώτερο για τα τέτοια σκάφη είναι 10 και όμως μπάταρε επειδή δεν άντεχε τόσο κόσμο πάνω“.
Αποπνικτικό ήταν το κλειστοφοβικό ψυγείο του αλιευτικού. Που μαζί με τον πάγο στο μοιραίο σκάφος είχαν μπει τουλάχιστον 50 άνθρωποι στοιβαγμένοι.
Κατεβαίνοντας από το κατάστρωμα στο ψυγείο του αλιευτικού με ένα μηχάνημα βρίσκεις τον πάγο σε ειδικές κυψέλες. Επίσης υπάρχουν κάποια καλάθια και ένας κενός χώρος εκεί που τοποθετήθηκαν οι δεκάδες μετανάστες. Που σύμφωνα με τον κ. Νίκο πρέπει να ήταν περίπου 50.
“Είχαν ανοιγμένο το καπάκι στο ψυγείο” λέει ο κύριος Νίκος που, παρά την εμπειρία του, συγκλονίστηκε από το ναυάγιο. Καθώς, όπως εξηγεί, σε κάθε μικρό αμπαράκι και μέρος που μπορούσαν, έβαλαν τους ανθρώπους που έψαχναν να φύγουν από την πατρίδα τους.
“Εδώ στο ψυγείο πρέπει να είχαν βάλει ακόμα και πενήντα άτομα… Που υπό κανονικές συνθήκες ακόμα και 10 άτομα μέσα εδώ θα νιώθαμε ασφυξία”.
Το κατάστρωμα του αλιευτικού στο οποίο ξεναγήθηκε το newsit.gr, έχει καλυφθεί από πανιά… Για να μην καεί παραπάνω το ξύλο από τον ήλιο. Εκεί ήταν εκατοντάδες οι άνθρωποι που ταξίδευαν από την Λιβύη, το Πακιστάν την Συρία και την Παλαιστίνη με προορισμό την Ιταλία.
Λίγο πιο δίπλα από το ψυγείο είναι άλλος ένας χώρος… Ο οποίος χρησιμοποιείται για αποθήκευση τροφίμων και νερών με ένα αμπάρι. Και στο σκάφος που ναυάγησε πιστεύεται ότι είχαν μαζέψει εκατοντάδες μετανάστες.
Περπατώντας πάνω στο αλιευτικό που είναι παρόμοιο με το μοιραίο σκάφος, ανεβαίνουμε στην γέφυρα. Σε έναν μικρό χώρο όπου εκεί είναι ο καπετάνιος του σκάφους μαζί με ένα μικρό δωμάτιο που έχει ένα κρεβάτι και μια τουαλέτα.
Οι μετανάστες όπως εξηγεί ο κύριος Νίκος… Θα είχαν μπει ακόμα και σε τρύπες, που υπήρχαν στο σκάφος που είναι αιγυπτιακής προέλευσης.
Το ταξίδι θα κρατούσε, όπως μας λέει 30 ώρες. Και το ήδη εφιαλτικό ταξίδι για τους εκατοντάδες στοιβαγμένους επί ώρες μετανάστες, είχε τραγική κατάληξη.
Γεγονός που πολλοί αλιείς, όπως ο κ. Νικος που μιλά στο newsit.gr θεωρούν πως ήταν αργά ή γρήγορα αναπόφευκτο να συμβεί…
Χρυσή χρονιά το 2025 για 4 ζώδια που θα πλουτίσουν και ίσως είναι η κατάλληλη…
Σεισμική δόνηση μεγέθους 4,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ καταγράφηκε το πρωί της Παρασκευής, 22 Νοεμβρίου,…
Μια από τις πιο ασυνήθιστες και ανησυχητικές υποθέσεις λαθρεμπορίας άγριας ζωής σημειώθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο…
Η Δέσποινα Μοιραράκη έκανε την πρώτη δημόσια εμφάνιση της μετά την πρόσφατη περιπέτεια της υγείας…
Δύο περιοχές της Ελλάδας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα ακόμη τριήμερο πριν από…
Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε σε δημοτικό σχολείο στα Τρίκαλα. Εκεί ένας έντονος καβγάς ανάμεσα σε μαθητές…