Ποιός ήταν ο Χρήστος Γείτονας; Η άγνωστη ζωή του ιδρυτή των εκπαιδευτηρίων CGS… Ο Χρήστος Γείτονας ήταν μια ισχυρή προσωπικότητα στον χώρο της εκπαίδευσης, και η συμβολή του στα Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα (CGS) είναι ευρέως αναγνωρισμένη. Ο ανιψιός του, Τάσος Ανέστης, που αποφοίτησε από τα ίδια εκπαιδευτήρια και ακολούθησε τα βήματα του ως εκπαιδευτικούς και διδάκτορας Βιολογίας, μοιράζεται με το protothema.gr τις αναμνήσεις του για τον θείο του. Τον περιγράφει ως έναν πραγματικό παιδαγωγό, αυστηρό και παραδοσιακό, που δεν δίσταζε να αναμειχθεί ενεργά στην καθημερινότητα των μαθητών.
Ο κ. Ο Ανέστης θυμάται τον Χρήστο Γείτονα να βγαίνει στα διαλείμματα, να συνομιλεί και να παραμένει χρόνο με τα παιδιά, αντί να κλεισμένος στο γραφείο του με τις διοικητικές του ευθύνες. Παρά την οικογενειακή τους σχέση, ο Γείτονας δεν έδειχνε καμία μεροληψία προς τον ανιψιό του, αλλά διατηρούσε την αυστηρότητά του ακόμα και στις καλοκαιρινές κατασκηνώσεις που ο νεαρός τότε Τάσος συμμετείχε ως ομαδάρχης.
Ο Χρήστος Γείτονας ηγήθηκε της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας των εκπαιδευτικών CGS για πενήντα χρόνια, βάζοντας το προσωπικό του στίγμα και διαμορφώνοντας το σχολείο σε έναν από τους πιο κινητές εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η πορεία του δεν ήταν μόνο αυτή ενός παιδαγωγού, αλλά και ενός δυναμικού επιχειρηματία, που κατάφερε να δημιουργήσει έναν εκπαιδευτικό κολοσσό. Σύμφωνα με τον ανιψιό του, ο Γείτονας δεν φοβόταν να πάρει ρίσκα και δεν δίσταζε να δοκιμάσει νέες μεθόδους και προσεγγίσεις, παρά το γεγονός ότι η παράδοση συχνά προϊδέαζε για κάτι πιο συντηρητικό.
Αξίζει να σημειωθεί πως η πορεία του Χρήστου Γείτονα ξεκίνησε με το όνειρο να γίνει γιατρός. Ωστόσο, η πορεία της ζωής τον οδήγησε στον χώρο της εκπαίδευσης, όπου ανακάλυψε την πραγματική του κλίση και συνέβαλε τα μέγιστα στη διαμόρφωση της νέας γενιάς μέσα από τον ρόλο του ως δάσκαλος και ηγέτης ενός μεγάλου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Η συνεισφορά του στον χώρο αυτόν παραμένει σημαντική και η κληρονομιά του θα συνεχίσει να επηρεάζει την εκπαιδευτική κοινότητα για πολλά χρόνια ακόμα.
«Άκουγα τη μαμά να λέει, γονιός δεν είναι αυτός που γεννά, μα αυτός που διδάσκει τα πρέποντα. Άκουγα το μπαμπά να σχολιάζει, δάσκαλος δεν είναι αυτός που ξέρει πολλά, μα αυτός που θα καταφέρει εσένα να μάθεις, έστω και λίγα. Και των δυο τους οι κουβέντες ζωγραφίζουν στο μυαλό μου μία φιγούρα, με μαλλιά στο χρώμα της αθωότητας, μάτια στο χρώμα του μελιού για να κοιτούν γλυκά, πολύ πίσω από ότι βλέπουν και χέρια ζεστά για να καλωσορίζουν τα πελαγωμένα πρωτάκια, δημιουργικά για να χτίσουν μία τεράστια επιχείρηση και δυνατά ώστε να την στηρίζουν ακόμα, και να υπογράφουν με κύρος, ένα όνομα που εμπνέει σεβασμό» είχε πει σε μία παλαιότερη συνέντευξή του ο ίδιος, ανασύροντας μνήμες του παρελθόντος.
Η εκπαιδευτική διαδρομή του Χρήστου Γείτονα ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’60, σε έναν απομακρυσμένο οικισμό της Πρασιάς, στα Άγραφα, γνωστό ως Βασιλέση. Οι δυσκολίες ήταν πολλές, και οι ακραίες καιρικές έκαναν τις μετακινήσεις σχεδόν αδύνατες. Παρά τις αντιξοότητες που τον αποθάρυναν αρχικά, ένα σημαντικό πρόσωπο στη ζωή του, ένας σταθμάρχης, τον παρότρυνε να μην εγκαταλείψει την προσπάθεια και να συνεχίσει. Η επίμονη υποστήριξη του σταθμάρχη και η προσμονή των 19 μαθητών που τα περίμεναν στο σχολείο, τελικά τον ώθησαν να φτάσει στον προορισμό του με τη βοήθεια ενός μουλαρίου.
Ο Χρήστος Γείτονας, ως δάσκαλος, είχε έναν μοναδικό τρόπο να εμπλέκει τους μαθητές του στη διαδικασία της μάθησης. Συχνά προσποιήθηκε ότι δεν ήταν καλά ή ότι ήταν απροετοίμαστος για το μάθημα, καλώντας τα παιδιά να παίρνουν τον ρόλο του και να διδάξουν εκείνα. Αυτή η στρατηγική, αν και φαινομενικά απλή, ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματική, καθώς έκανε τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά, αυξάνοντας τη διάθεσή τους για μάθηση. Ο παρατηρητής αυτή τη διαδικασία με προσοχή, ανακαλύπτοντας μέσα από τη διδασκαλία των παιδιών νέους τρόπους να βελτιώσει τη δική του προσέγγιση.
Οι άνθρωποι που τον γνώριζαν καλά μιλούν για τη σχολαστικότητα και την επιμονή του στη λεπτομέρεια, στοιχεία που τον διέκριναν ως παιδαγωγό. Αυτός άνθρωπος που έδινε μεγάλη σημασία στην προσωπική σχέση με τους μαθητές του, τους οποίους θεωρούσε πραγματικά σαν δικά του παιδιά. Στο γραφείο του, εκτός από τις οικογενειακές φωτογραφίες, κρατούσε και έναν θησαυρό από ζωγραφιές και αφιερώσεις μαθητών, που θυμίζουν πάντα την αίσθηση της κοινότητας που είχε δημιουργήσει γύρω του. Αυτός ο δεσμός με τους μαθητές του και η αίσθηση ότι όλοι όσοι τον περιέβαλλαν στο σχολείο ήταν μέλη της «οικογένειάς» του, ήταν η ουσία της εκπαιδευτικής του φιλοσοφίας και της καθημερινότητάς του.
«Δεν ήθελα εξ αρχής να γίνω δάσκαλος, αλλά γιατρός. Διάβασα εκστασιασμένος στη Β’ γυμνασίου το βιβλίο του Αλβέρτου Σβάιτσερ και δήλωσα στον πατέρα μου ότι θέλω να σπουδάσω ιατρική. Δυστυχώς, δεν μπορούσε να μου καλύψει το ύψος των εξόδων. Η μόνη οδός για μένα ήταν αυτή της στρατιωτικής ιατρικής, την οποία όμως δεν κατάφερα να ακολουθήσω διότι μου έλειπε το απαραίτητο για την εποχή, πιστοποιητικό φρονημάτων», είχε δηλώσει ο ίδιος, εκφράζοντας παράλληλα την πίκρα του για την αδικία να αποκλειστεί από εκείνο που επιθυμούσε εξαιτίας του κομματικού στιγματισμού.
Ο Χρήστος Γείτονας προσπάθησε να περάσει στα παιδιά του, τη Ζωή και τον Χρήστο, τις αρχές που τον καθοδηγούσαν στη ζωή του. Έδινε ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της αυτοβελτίωσης και της προσωπικής ανάπτυξης, προτρέπονται να επικεντρωθούν στην εξέλιξη του εαυτού τους, αντί να αφιερώσουν χρόνο στην κριτική, τη συκοφαντία ή την υπονόμευση των άλλων. «Η δυσκολότερη αποστολή, το πιο δύσκολο project, είναι αυτό του γονιού, κι όμως, το μόνο για το οποίο δεν εκπαιδευόμαστε. Βασιζόμαστε στο ένστικτο, αλλά δεν είναι αρκετό», συνήθιζε να λέει, προκρίνοντας πάντα ως καταλληλότερη προσέγγιση σε ένα παιδί, την αγάπη.
Στα πρώτα του επαγγελματικά βήματα, συνεργάστηκε με την κ. Κωστέα, η οποία διέθετε τότε την άδεια για την ίδρυση σχολείου. Ξεκίνησαν ανοίγοντας ένα Νηπιαγωγείο και την Πρώτη Δημοτικού στη Φιλοθέη, με αρχικό αριθμό 150 μαθητών. Ο αριθμός αυτός σταδιακά αυξήθηκε, και το μικρό σχολείο εξελίχθηκε, ώσπου τελικά μεταφέρθηκε και εγκαταστάθηκε στην Παλλήνη. Οι καινοτομίες ήταν πάντα βασικό στοιχείο των αποφάσεών του. Το πρώτο σχολείο που διέθετε πισίνα, κάτι που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις εκείνη την εποχή. – «Φτάσαμε στα δικαστήρια από ανταγωνιστές, παρόλο που είχαμε περάσει υγειονομικό έλεγχο», θυμόταν. Έγιναν από τους πρώτους που εισήγαγαν το ολοήμερο σχολικό πρόγραμμα, κάτι που πλέον θεωρείται κοινή πρακτική. Εκείνη την εποχή, ωστόσο, η πρωτοβουλία του προκάλεσε αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να δεχτεί και να μήνυση.
Τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα θεωρούνται από τα πιο σημαντικά ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα. Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις τους βρίσκονται στην Παλλήνη και εκτείνονται σε μία περιοχή 67 στρεμμάτων.
Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία ανάμεσα στο Inspired Education Group, έναν κορυφαίο οργανισμό που εξειδικεύεται στην παροχή ολιστικής εκπαίδευσης, και τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα (CGS). Η συμφωνία περιλαμβάνει την προγραμματισμένη επέκταση του CGS στον χώρο του The Ellinikon Greenfield, καθώς και την υποστήριξη των στρατηγικών στόχων του Inspired για τη δημιουργία ενός δικτύου εκπαιδευτικών ιδρυμάτων υψηλής ποιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μέσα από αυτή τη συνεργασία, το CGS, γνωστό για την καινοτομία του στην εκπαίδευση, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται. Το Inspired Education Group, έχοντας ήδη συνάψει συνεργασίες με μερικά από τα κορυφαία σχολεία της Ελλάδας, στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή του. Η ελληνική αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών αναγνωρίζεται πλέον ως στρατηγικής σημασίας και παρουσιάζει συνεχώς αυξανόμενες προοπτικές.
Η προγραμματισμένη επέκταση των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα – Γείτονα (CGS) στον χώρο του The Ellinikon Greenfield εντάσσεται σε ένα ευρύτερο αναπτυξιακό έργο μεγάλης σημασίας, το The Ellinikon. Το αυτό βρίσκεται στον ιστορικό χώρο του πρώην Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και φιλοδοξεί να αλλάξει το φυσικό τοπίο της περιοχής, εστιάζοντας στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την πολιτιστική ανάπτυξη. Η νέα αυτή εκπαιδευτική υποδομή θα εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο εκπαιδευτικό προορισμό, που μπορεί να φιλοξενήσει ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα παγκόσμιας κλάσης.
«Πόλεμος» γιγάντων στο Ελληνικό: Ποιοι έχουν «αρπάξει» τα «φιλέτα»;
Σε δήλωσή του με αφορμή τη νέα συνεργασία, ο κ. Nadim M. Nsouli, Ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Inspired, ανέφερε… «Ο Inspired συνεργάζεται με κορυφαία σχολεία παγκοσμίως και είμαστε περήφανοι που καλωσορίζουμε το CGS στην οικογένειά μας. Το σχολείο προσφέρει εξαιρετική και καινοτόμο εκπαίδευση στους μαθητές, οι οποίοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την υποστήριξη της παγκόσμιας ομάδας των διακεκριμένων εκπαιδευτικών μας. Ο Inspired υιοθετεί τις καλύτερες εκπαιδευτικές πρακτικές από κάθε γωνιά του κόσμου, εξασφαλίζοντας ότι οι μαθητές θα αποκτήσουν εμπειρίες σχεδιασμένες για να διευρύνουν και να μεταμορφώσουν τους ορίζοντές τους, προσφέροντάς τους παράλληλα ευκαιρίες για βαθύτερη κατανόηση του κόσμου. Έτσι, προετοιμάζονται για μια επιτυχημένη ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία, σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο παγκόσμιο περιβάλλον. Πραγματικά, ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε τη συνεργασία μας στην υπέροχη Ελλάδα».
Ο κ. Χρήστος X. Γείτονας, Διευθύνων Σύμβουλος του CGS, σημείωσε: «Η συνεργασία με τoν Inspired θα μας βοηθήσει να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές μας. O Inspired και το CGS δεσμεύονται ότι θα εξασφαλίσουν συνθήκες που θα επιτρέπουν στους μαθητές μας να αναπτυχθούν και να προοδεύσουν και θα προσφέρουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον συνεχούς διερεύνησης, συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού. Με εκπαίδευση υψηλού επιπέδου και θετική στάση ζωής, οι μαθητές μας προετοιμάζονται να συνεισφέρουν θετικά στον κόσμο που ζουν. Ανυπομονούμε να τους δούμε να επωφελούνται από τις ευκαιρίες, που θα τους προσφερθούν και να συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής με μαθητές από κορυφαία διεθνή σχολεία. Ακόμη, μαζί, θα εργαστούμε επίσης για την ίδρυση του δεύτερου σχολείου μας, στην περιοχή του Ελληνικού, το οποίο θα υποδεχθεί τους νέους μαθητές τον Σεπτέμβριο του 2027».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε στο Ελληνικό αυτήν την εμβληματική συνεργασία, η οποία αντανακλά την κοινή μας δέσμευση για καινοτομία και αριστεία».
Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι, όταν ο Inspired συνεργάζεται με ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα, η ομάδα του διασφαλίζει ότι το σχολείο διατηρεί τη μοναδική του ταυτότητα και τις ιδιαίτερες αξίες του, προκειμένου να προστατεύσει την ξεχωριστή φιλοσοφία του. Αυτή η προσέγγιση ισχύει για όλα τα σχολεία της παγκόσμιας ομάδας, ακόμα και για εκείνα που βρίσκονται στην ίδια πόλη. Ο Inspired σέβεται και διατηρεί τα χαρακτηριστικά που κάνουν κάθε σχολείο μοναδικό, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει τις βέλτιστες παγκόσμιες εκπαιδευτικές πρακτικές.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μαδρίτη, όπου υπάρχουν αρκετά διαφορετικά σχολεία που ανήκουν στον Inspired, όπως το King’s College, το Colegio San Patricio, το Mirabal, το Kensington και το Ramon y Cajal. Κάθε σχολείο λειτουργεί αυτόνομα, διατηρώντας την ιδιαίτερη ταυτότητά του. Για, το King’s College, ένα από τα κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα της Μαδρίτης, είναι γνωστό για το βρετανικό εκπαιδευτικό μοντέλο και την κληρονομιά του, ενώ το Colegio San Patricio ξεχωρίζει ως ένα διακεκριμένο ισπανικό σχολείο με εκπαιδευτικές αξίες, συνδυάζοντας το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα με το International Baccalaureate (IB).
Ο Inspired αξιοποιεί τις καλύτερες εκπαιδευτικές πρακτικές από όλο τον κόσμο, διασφαλίζοντας ότι κάθε μαθητής απολαμβάνει μια εκπαιδευτική εμπειρία υψηλού επιπέδου, από το νηπιαγωγείο μέχρι την τελευταία τάξη. Οι μαθητές ωφελούνται από ένα ισχυρό, ολιστικό και διεθνές πρόγραμμα σπουδών που στηρίζεται στους τρεις βασικούς πυλώνες του Inspired: ακαδημαϊκή αριστεία, αθλητισμός και τέχνη. Αυτοί οι τομείς υποστηρίζονται από εξειδικευμένους και καλά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εφαρμόζουν τη βέλτιστη εκπαιδευτική μεθοδολογία του οργανισμού.
Με γκολ του Αράο στις καθυστερήσεις (92') ο Παναθηναϊκός πέτυχε σημαντική νίκη με 2-1. Επί…
Ο Ιράν προετοιμάζεται για αντίποινα κατά του Ισραήλ, σύμφωνα με δηλώσεις του Αλί Λαριτζανί. Ανώτερου…
Αντί να φτιάξουμε ζύμη πίτσα, επιλέγουμε ένα γαλλικό καρβέλι για βάση, δημιουργώντας μια πίτσα με…
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες του Λιμενικού για τον εντοπισμό ενός 22χρονου κολυμβητή που…
Η Έλενα Παπαρίζου και ο Σάκης Ρουβάς αναλαμβάνουν τον ρόλο των σχολιαστών της ΕΡΤ για…
Ενώ ανακοινώνεται η μετατροπή των σχολών σε πανεπιστημιακό επίπεδο ιδρύματα, ο αριθμός των παραιτήσεων σπουδαστών…