Απολογείται σήμερα ο σταθμάρχης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη – Οι βαριές κατηγορίες που αντιμετωπίζει και οι καταγγελίες για πολιτικό ρουσφέτι
Απολογείται σήμερα ο σταθμάρχης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που παρέσυρε στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους, κυρίως νέους, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η απολογία του ενδέχεται να μην ολοκληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα.
Από εκεί και πέρα, εφόσον δοθεί η απολογία θα αποφασίσει ο προϊστάμενος Εισαγγελέας Εφετών εάν θα δημιουργηθεί η Ολομέλεια, προκειμένου να οριστεί εφέτης ειδικός ανακριτής.
Η απολογία του 59χρονου, θεωρείται κομβική, για να ασκηθούν ποινικές διώξεις και για άλλα αδικήματα καθώς η έρευνα είναι προς πάσα κατεύθυνση.
Ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης, είπε πως ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί». Τονίζοντας παράλληλα πως είναι συντετριμμένος από την τραγωδία.
Επίσης, ο συνήγορος του 59χρονου είπε πως αν και είναι νωρίς ακόμη για όλα, «θα πρέπει να μην κοιτάμε μόνο το δέντρο και να χάνουμε το δάσος». Σημειώνοντας πως όλα τα υπόλοιπα θα μελετηθούν εφόσον ληφθεί το αντίγραφο της δικογραφίας.
Σημειώνεται ότι η ποινική δίωξη που θα ασκηθεί σε βάρος του για τα λάθη του θα αφορά σε ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό ενώ η κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών σε βάρος του είναι η σοβαρότερη (κακούργημα) που επισύρει με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα ( άρθρο 291) ποινές από 10 χρόνια κάθειρξης μέχρι και ισόβια.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι Αρχές λίγες ώρες μετά το δυστύχημα έκαναν έφοδο στο σταθμαρχείο. Ώστε να πάρουν τα στοιχεία που μπορούν να αξιοποιηθούν.
Με μεικτό μισθό 3.500 ευρώ
Από κτηνοτρόφος σε χωριό της Καρδίτσας, έγινε αχθοφόρος στον ΟΣΕ. Ύστερα μετατάχθηκε στο υπουργείο Παιδείας και τελικά επέστρεψε στον ΟΣΕ. Για να προβιβαστεί σε σταθμάρχη της Λάρισας, αναλαμβάνοντας ευθύνη για χιλιάδες ζωές.
Οι αποδοχές στην θέση αυτή είναι έως 3.500 ευρώ μικτά. Με τον 59χρονο να τοποθετείται, όπως αποκαλύπτεται, σε αυτό το πόστο μόλις 5 ημέρες πριν από τη τραγωδία.
Σύμφωνα με τους συναδέλφους του 59χρονου, η εκπαίδευσή του κράτησε περίπου έξι μήνες. Όσο για την πρακτική του;
Δηλαδή το διάστημα που άρχισε να εφαρμόζει όλα αυτά που έμαθε, υπό την επίβλεψη κάποιου πιο έμπειρου. Εδώ η επιτροπή που θα ερευνήσει, θα σηκώσει τα χέρια ψηλά.
Ο σταθμάρχης, ρίχτηκε υποτίθεται στα βαθιά σε ένα επαρχιακό σταθμό, της Καλαμπάκας, από όπου όπως λένε οι συνάδελφοί του, περνάνε… δυο τρένα τη μέρα.
Η πρώτη του βάρδια ως σταθμάρχης Λάρισας, χωρίς άλλον να τον επιβλέπει, ήταν την Παρασκευή, πριν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Η σοκαριστική καταγγελία που, ακόμη, δεν έχει ακόμη επαληθευτεί
Την ίδια ώρα, ο δικηγόρος του πολυτραυματία που κατέθεσε την πρώτη μήνυση για την τραγωδία, αποκάλυψε σήμερα μια πληροφορία η οποία εάν επαληθευτεί, τότε δίνει νέα διάσταση ως προς τις συνθήκες που οδήγησαν στο ασύλληπτο δυστύχημα.
«Μας είπαν ότι ακούγονταν μουσικές. Μουσικές μέσα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας, 11… μόλις αναχώρησε το τρένο, ακούγονταν μουσικές και γενικά… χαρούμενοι και… ήταν πολλά άτομα δηλαδή. Γιατί είναι σε κατοικήσιμη περιοχή ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός. Εμείς θα καλέσουμε, εκείνο το βράδυ, ποιοι ήταν μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό, να δώσουν όλοι κατάθεση στον κ. Ανακριτή. Όλοι. Είναι πολλοί μάρτυρες, δηλαδή, αυτής της υποθέσεως που λέω, που πρέπει να ερευνηθεί ένας – ένας. Εκείνη την ώρα, να ξέρετε, υπάρχουν στα βιβλία της Hellenic Train, όλοι οι εργαζόμενοι που ήταν εκεί πέρα», δήλωσε ο δικηγόρος πολυτραυματία, Γιώργος Μπαρτζώκης.
Σημειώνεται ότι το Mega αποκάλυψε ότι η προκήρυξη για τις 90 νέες θέσεις εργασίας στην εταιρία, δεν πραγματοποιήθηκε μέσω ΑΣΕΠ. Αλλά μέσω ενός πληροφοριακού συστήματος προσλήψεων. Το οποίο, μάλιστα, αγοράστηκε από τον ΟΣΕ έναντι 37.200 ευρώ, διευκολύνοντας έτσι την επιλογή των «ημετέρων».
Οι καταγγελίες για τον σταθμάρχη
Ο Γιάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα καταγγέλλει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που έχει συλληφθεί ως μοναδικός -μέχρι στιγμής – υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, πήγε στη θέση του «φυτευτός και με ρουσφέτι».
«Η θέση αυτή χρειάζεται γνώση, εμπειρία και εκπαίδευση. Ο εν λόγω δεν μπορούσε να εργαστεί ως σταθμάρχης. Ο μόνος σταθμάρχης που έγινε μόνιμος με ρουσφέτι ενώ οι άλλοι μπήκαν με μπλοκάκι» σημείωσε ο Γιάννης Κολλάτος, μιλώντας στο Kontra.
«Ποιος είναι υπεύθυνος που έγινε αυτός σταθμάρχης; Δούλεψε 15 μέρες στη Καλαμπάκα και τον έφεραν «φυτευτό» στη Λάρισα και άπειρο. Ο Σταθμός Λάρισας χρειάζεται δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια. Τους έδιωξαν για το κέρδος».
«Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση δεν θα είχαμε δυστύχημα παρά το ανθρώπινο λάθος. Απαξίωσαν τον ΟΣΕ για να τον πουλήσουν» ανέφερε ο ίδιος.
Κούγιας: «Με πολιτική παρέμβαση τοποθετήθηκε ο σταθμάρχης»
«Υπάρχουν ενδείξεις ότι ο σταθμάρχης είχε τοποθετηθεί στη συγκεκριμένη θέση με παρέμβαση πολιτικού» ανέφερε ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξης Κούγιας.
Ο δικηγόρος που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση συγγενών 6 ακόμα θυμάτων, δεν κατονόμασε συγκεκριμένο πολιτικό, καθώς «η πληροφορία είναι άτυπη. Και με βάση το απόρρητο του δικηγόρου, αν δεν είμαι εντελώς βέβαιος δεν επιθυμώ να καταστρέψω την πολιτική του καριέρα».
Ο ίδιος πάντως επιφυλάχθηκε να το πράξει ενώπιον των δικαστικών Αρχών. Υλοποιώντας την εντολή που έχει από τους γονείς των δίδυμων κοριτσιών, για ποινικό κολασμό των υπαιτίων του δυστυχήματος.
Χορηγούμενο